היום ה-12 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

"מדברים ספורט" :היסטוריה בגליל "הפועל גליל עליון" נשים בליגת העל!

את המשחק הזה יתקשו לשכוח גם בעוד הרבה זמן בדפנה, ולא בגלל שהיה בו כדורסל יפה כי ממש לא היה כזה, אלא כדורסל של לחימה, יזע ויריקת דם מצד הבנות שנתנו פייט עד לרגע האחרון והראו כי מגיע להן לעלות לליגת העל.

במשחק המכריע, מול כ-400 צופים תומכים ורועשים, שתי הקבוצות הרגישו את הלחץ על בשרן ברבע הראשון. שירה בן ברק מי-ם הובילה את קבוצתה ליתרון 4-9, אך רז שועה ודרור מייברג הספיקו להשוות את התוצאה ל-9-9 עד סוף הרבע, שכלל 5 איבודי כדור של י-ם ואחוזי קליעה נמוכים משני הצדדים.

י-ם חזרה להוביל 18-13 במהלך הרבע השני, כשבת-אל לזמי קולעת שתי שלשות, אך ירדן גוט במשחקה הטוב ביותר העונה קלעה 7 נקודות רצופות בדרך ליתרון ראשון של הגליל 18-20. לזמי ובן-ברק דאגו מהר מאוד להחזיר את ההובלה לאורחות עד לסוף המחצית בתוצאה 28-24. גליל ירדה לחדר ההלבשה כשהיא נראית סטטית על המגרש, עם בעיה קשה בקבלת ההחלטות עם הכדור.

גליל חזרה רעננה מההפסקה, ורצה 0-5 ליתרון 28-29. על המגרש התפתחה לה מלחמה בין שתי הקבוצות, כשכל קבוצה דואגת בתורה לקלוע ולשמור את המשחק צמוד, עד לסוף הרבע השלישי שנגמר ביתרון של שתי נקודות לי-ם, 36-38.

ברבע הרביעי, רבע המאני-טיים, הבנות המקומיות הראו טוב מאוד מי הקבוצה היותר טובה על הפרקט. שועה התחילה את הרבע הטוב ביותר שלה העונה עם 5 נקודות רצופות בתחילת הרבע. בן-ברק עוד צמצמה ל-40-44, אבל זה רק פתח ריצה נוספת של שועה עם 9 נקודות עד ליתרון 53-46 שהעביר את המומנטום אל הגליל בתזמון הכי חשוב. י-ם ניסתה לחזור, אבל הבנות הצפוניות דאגו להבטיח את הניצחון בריצת 10-2 עד לסוף המשחק. בלטו: רז שועה 21 נק', ירדן גוט 11 נק', ענבר לברון 8 נק'.

סוף המשחק נתן את האות לפתיחת החגיגות, הקהל ירד למגרש כדי לחגוג עם הבנות, שלא ידעו את נפשן מרוב שמחה. במשך דקות ארוכות הקבוצה חגגה על המגרש. יו"ר הקבוצה תום פלינק בכה משמחה על ספסל הקבוצה.

יו"ר המועצה אהרון ולנסי בירך את הקבוצה בכריזה והזכיר ש"עכשיו מתחילות הצרות הטובות", כשהוא מתכוון לצרות הכלכליות שפירקו את גליל לפני 10 שנים ומאיימות על קיומה בליגת העל בשנה הבאה. ללא ספק, הקיץ הזה יכלול לא מעט דיונים וחישובים כלכליים שיכריעו את גורל העלייה בשנה הבאה וגם את עתיד הקבוצה לטווח הארוך. ייתכן והבעיות הכלכליות אכן יקבעו כי הקבוצה תישאר בליגה הלאומית, אבל מי שצפה במשחק בשני האחרון יודע כי זהו חוסר צדק משווע כלפי שחקניות הקבוצה, כלפי המאמן עידן ביר, כלפי המנהלת עינת קורן וכלפי היו"ר תום פלינק. קיץ ארוך עומד לפנינו, יהיה מעניין…

·     גליל עליון תשחק מול "אליצור תל אביב" בסדרת גמר הליגה הלאומית, שמיועדת אך ורק לפרוטוקול.

·     קבוצת נערות א' ניצחה את "הפועל עמק יזרעאל" 57-72 והבטיחה את המקום השלישי בליגת הנערות ומפגש בפיינל-פור מול מכבי אשדוד, מולה ייערכו שני משחקים בשבוע הבא ובשבוע שאחריו. זו הפעם השלישית ברצף שהקבוצה עולה לפיינל-פור. בפעמיים הקודמות הקבוצה עלתה לגמר, ובשנה שעברה אף זכתה באליפות.

 

הוקי קרח – מטולה זכתה באליפות

"מכבי צעירי מטולה" זכו באליפות הבוגרים להוקי קרח בשישי האחרון במרכז קנדה, אחרי שניצחו את "מועדון בת-ים" 1-2 בפנדלים. המשחק עצמו נגמר 1-1 משער של מטולה 12 שניות לסוף, והוכרע אך ורק לאחר הארכה ופנדלים. "מועדון נס-ציונה" זכה באליפות הנוער עם ניצחון 1-4 על "מועדון ראשון לציון".

כדורסל – שלושה זימונים לנבחרות ישראל

הישג מכובד נרשם השבוע במחלקת הכדורסל "הפועל גליל עליון", כש-3 משחקני הקבוצות השונות קיבלו זימון לנבחרות ישראל. רועי עמור ובן קדושים קיבלו זימון לנבחרת הנוער, בעוד שהמתאזרחת האמריקאית אלי הינטון, שחגגה השבוע עליית ליגה עם קבוצת הנשים (ראה כתבה), קיבלה זימון לנבחרת הנשים.

אולי יעניין אותך

Bottom ad