היום ה-15 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

מדינה במחאה

לפני שנה, בדיוק, באו אלי כמה צעירים מתל-אביב, אותם צעירים שהיום מובילים את המחאה, ובקשו להסביר להם על הנעשה כעת במדינה. במאמר "בשוב ה' שיבת ציון" שפורסם יולי 2010, אני מזכיר את המקרה.

התקשורת, כולה, מציבה סוללות של מדענים, מכל הסוגים, שבאים להסביר את עצם התופעה של המחאה ומנסים לגלגל סיבות להופעתה. זה לעצמו מרגיז. האם תמה חכמה מאתנו?! או שמא פשוט מבקשים לטהר את השרץ, כלומר רובם מטעם?!. האם לא השכילו להבין כי המחאה, איננה נגד, המחאה היא בעד חברה מתוקנת  קרי – שינוי השיטה, סדרי העדיפויות, הצבת הרווחה, הצדק, האמת בראש סולם החיים. כפשוטו: המחאה היא נגד השלטון, שזה למעלה משלושים שנה הוביל את העם למציאות בתוכה הוא מתבוסס. היום ללא קרן אור של תקווה.

ראש הממשלה העמיד ועדה מיוחדת שתכין את דרישות המוחים ותציע פתרון. הוא בחר באדם נכון. הבוקר ביקר פרופ' טרכטנברג במאהל. נפגש עם מובילי המחאה, שמע מפיהם מה דרישותיהם, ועתה הוא יוכל, בהסכמתם, להציע לראש הממשלה שינוי קו; סדר עדיפות אחרת. איני יודע מה תהיה הצעתו, האיש הגון וישר.

מכיוון שכה רבים נותנים עצות: איך להמשיך, אם להמשיך, לשם מה להמשיך במחאה? אוסיף גם אני עצתי לכם: א. לדרוש תיקון כל העוולות שהשלטון גרם. ב. להעמיד בראש הסולם את החינוך, על פי הסיכומים בועדת שנהר. ג. חלוקה שוויונית וצודקת יותר בחלוקת העוגה הממלכתית בין אזרחיה.

ד. לשלח את הממשלה הנוכחית לרעות בשדות אחרים למען הגשמת טעם המחאה. ממשלת נתניהו, והאיש עצמו, אינם מסוגלים לתקן המעוות שגרמו.

בנות ובנים יקרים! נפל בגורלכם דבר גדול בישראל: להחזיר עטרת האומה, קרי הציונות המגשימה, היהדות החופשית, וזכות חופש הבחירה למקום הראוי לה מדורות. אתם כבר רשומים בתולדות ישראל כדור שהוציא את ישראל מעבדות לחרות. עבדות פיסית ורוחנית, שחרור משיגעונות העבר, לחרות המחשבה, ההגשמה והרוח.

השבת קראנו בפרשת ואתחנן. אחת הפרשיות שרוב קרן ישראל מצויים בה. על אף זאת מצאו חז"ל לנכון להצמיד לה את פרק מ' של ישעיהו שבא לחזק, לעודד ולנחם: "נחמו נחמו עמי יאמר אלוהיכם; דברו על לב ירושלים וקראו אליה: כי מלאה צבאה, כי נרצה עוונה וגו'" (יש' מ' 1-2). .

מיכאל בהט

                                                       כפר בלום

אולי יעניין אותך

Bottom ad