היום ה-11 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

מהיום הוזלות במחירי התחבורה הציבורית

השר כץ ציין כי רפורמת התעריפים, שיצאה לדרך ב-1 בינואר 2016, כללה את ארבעת המטרופולינים הגדולים, תל אביב, ירושלים, חיפה ובאר שבע, שגבולותיהם הורחבו באופן משמעותי.

התעריפים החדשים

הוזלה של עד 80%

תעריפי המנויים החדשים מציעים למשתמשי התחבורה הציבורית הקבועים הוזלות בגובה של עשרות אחוזים. נסיעה קבועה מקריית שמונה לכרמיאל עלתה, עבור נסיעה 23.1 שקלים לכל כיוון. החישוב החודשי הוא לפי 20 ימי עבודה, שילם 924 שקלים. מיום שישי הבא אותה נסיעה תעלה במנוי "חופשי חודשי" 423 שקלים בלבד. ההוזלה היא מעל חמישים אחוז ועומדת על הוזלה של כ-55%.

מנוי "חופשי חודשי" בין קריית שמונה לטבריה, יעלה 213 שקלים. מנוי "חופשי חודשי" בין צפת לראש פינה יעלה 149 שקלים בלבד (הוזלה של 56%).

 

ההוזלה הדרמטית תהיה בנסיעה קריית שמונה – צפת כאשר מנוי "חופשי חודשי" יעלה 149 שקלים בלבד, הוזלה של 80%!

אזור הגליל, חולק לשני תתי אזורים: הגולן והגליל העליון, ומרחב טבריה, הכנרת, דרום רמת הגולן. אזורים אלה יקושרו גם בכרטיסי מנוי למטרופולין חיפה.

ראש מועצת יסוד המעלה, אילן אור, העומד בראש  ועדת התחבורה של האשכול המזרחי: "אני שמח כי המאמצים נשאו פרי והרפורמה החשובה של משרד התחבורה תגיע גם אלינו אל הגליל המזרחי והגולן. הרפורמה בתחבורה הציבורית שתחל בראשון באפריל תהפוך את התחבורה הציבורית לאטרקטיבית ותיתן מענה לאוכלוסיות מגוונות. מדובר בצעד חשוב ומשמעותי לחיזוק הפריפריה הצפונית שתביא לשדרוג איכות החיים והתעסוקה בצפון".

לדברי כץ הרחבת רפורמת המנויים לכל ישוב בארץ, תאפשר למאות אלפי נוסעים נוספים ליהנות מהוזלות דרמטיות של עשרות אחוזים בתעריפי התחבורה הציבורית, באמצעות מנוי חופשי חודשי, שבועי או יומי. המנוי מאפשר נסיעה חופשית, ללא כל הגבלה, ברכבות ואוטובוסים. עלות הרחבת הרפורמה לכל הישובים בארץ נאמדת בכ-70 מיליון שקלים לשנה.

השר כץ: "החלת הרפורמה על כל הערים והישובים בארץ תחסוך לרוב המכריע של הנוסעים הקבועים תושבי הפריפריה, מאות שקלים מדי חודש, תוזיל את עלויות הנסיעה עד אלפי שקלים לשנה למשפחה, ותתרום להפחתת יוקר המחיה בישראל".

 תעריפי נסיעות – גליל גולן וחיפה

אולי יעניין אותך

Bottom ad