היום ה-15 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

מהפכה במטבח מהפך בחיים

מאז ומתמיד הסתקרנתי לדעת מהו סוד הקסם שמחבר בין אבות לבנים. פער הגלים והחוויות אמור, רק אמור לייצר הפכים, או לפחות אנשים שונים. אבל למרבה הפלא קורה הפוך. מערכת יחסים מיוחדת המובנת רק לשניהם, אפילו האימא נמצאת-נפקדת בתוך מערכת היחסים הזו

השבוע גלשתי במורד רחוב הירדן אל עבר אזור התעשייה הדרומי כדי לפגוש את ירון ודיוויד מהמסעדה הסינית "בטעם הסיני". "באיזו שעה נוכל להיפגש?", שאלתי את ירון בנייד. "תראה, בין שתיים עשרה וחצי לשתיים וחצי יש תנועה. או לפני או אחרי שתיים וחצי", ענה ירון.

"בסדר, אגיע לקראת שלוש", חתמתי את השיחה.

"מה להזמין לך?", שואלת בנועם, אחת המלצריות החינניות ומסבירות הפנים. "באתי לפגוש את ירון. היכן הוא?", שאלתי.

"אמר שיהיה כאן עוד עשרים דקות בערך", ענתה.

"ירון, זה הרצל. מה קורה?. קבענו לקראת שלוש אני כאן".

"תן לי עשר דקות, אני מגיע", ענה ירון.

…"אהלן, מה עניינים?! כמה זמן לא התראינו…" אומר ירון.

 

… המסעדה מעוצבת בטוּב טעם, זוג חרדים סועד את ליבו באגרול, ותיכף גם במנה העיקרית, אווירה חמימה ומכניסת אורחים. אנרגיות חיוביות, יגידו הצעירים.

כיצד אני יודע את כל הדברים הללו בשנייה הראשונה? אתם שואלים.

פשוט, בסריקה מהירה אני מוצא שם את אותו צוות הטבחים וטבחיות, ומלצריות. מי שאוהב בני אדם וחוצה איתו את החומה הסינית עם כל הקושי, ועדיין נמצא יחד, בשבילי זה הכל, כמעט הכל. מדובר באב ובנו שהם פשוט בני אדם, בני אדם טובים.

 

 

…בזכות תוכנית הריאליטי "מהפכה במטבח", של השף אסף גרניט זכינו לצפות בסיפור אנושי מרגש של יחסי אבא-בן, ירון, 59 ודיוויד, 29. האוכל הסיני, היה הסיבה, הסיפור האנושי היה התפריט העיקרי.

…את רפ"ק ירון, הכרתי לפני מספר שנים כאשר שירת בתחנת קריית שמונה כמפקד משרד סיור. קצין משטרה חביב ומסביר פנים. לאחר מכן הוא עבר למשטרת צפת, ופתאום אני רואה אותו בפרומו של התוכנית "מהפכה במטבח" של השף אסף גרניט.

אה, זה הוא?! זה לא הוא?!

האמת, שקשה היה לי לקבוע על סמך הפרומו אם אכן זה הוא.

…בערב, כאשר התוכנית שודרה, הייתי עסוק ולא הדלקתי את הטלוויזיה, למחרת, במערכת העיתון, הבנות לא הפסיקו לדבר על התוכנית "אל תשאל, פשוט מרגש…", הן אמרו במקהלה מתוזמנת, ובגלל ההבדלים בסולמות הרגש ביננו ומקדם ההיסטריה אצלן, החשק לראות גבר.

בנוסף, קונצנזוס אצל כל מי שראה תוכנית על אוכל סיני ואומר שזה 'מרגש' במקום זה 'טעים', מעורר חשד. וכדי להסיר את הספקות, התיישבתי וצפיתי בתוכנית מתחילתה ועד סופה.

מי שצפה בתוכנית יודע כבר שאין תחילתה דומה לסופה. רק נזכיר שזה התחיל כטרגדיה יוונית, כעס, עצב ודמעות והסתיים בתפריט משובח של מאכלים סינים שלא היו מביישים את השף הסיני הכי סיני.

ירון, אבא מאצ'ו, משהו שמזכיר את 'סופר מריו', יודע הכל, ואותו לא מלמדים, ובטח שלא מעירים לו, ואפילו רעייתו ואֵם בנו דיוויד לא ראתה אותו בוכה, מתרסק ובוכה, אשכרה בוכה בדמעות.

הבן, דיוויד, ילד שקיבל הכל, או כמו שהיטיבה לתאר זאת אימו קרוליין "כשהוציא רישיון, קנינו לו אוטו", היה כלוא במעגל הקסמים של בן אוהב וחרד לשלומו של אביו, שאינו מותח את החבל שמא הוא יקרע. אבל, בינתיים, כול הדמויות ב'סרט' נקרעות. ירון ודיוויד לא מסכימים על שום דבר, לא בניהול המסעדה ולא בעבודה במטבח, והאימא קרוליין הצופה  באהוביה המתגוששים ביניהם על שליטה והכרה, כל אחד מכיוונו.

 

…המהפכה שעברה על יחסי אבות-בנים, הורים-ילדים בשנים האחרונות, סקרנה אותי ורותקתי לחלק הזה של הסיפור, ריאליטי או לא ריאליטי?!

 

  • מתי צילמו את התוכנית, ירון?

לפני כשמונה חודשים. בחודש מרץ השנה.

 

  • איך הגיעו אליך?

פנו מהתוכנית, ערוץ 2 ושאלו אם אנחנו מוכנים להשתתף בתוכנית. עניתי שאין בעיה, כן, למה לא.

 

  • וכמה זמן נמשכו הצילומים?

ארבעה ימים, כאן במסעדה.

 

  • מה לקצין משטרה בדימוס ולמסעדה סינית?

אחרי השירות הארוך שלי במשטרה, השתחררתי וחיפשתי רעיון בתחום המסעדנות.

דיוויד בני, סיים את לימודיו וזה התאים. בהתחלה זה הלך טוב, אני לא אומר שלא. אבל, כמו בחיים היו עליות ומורדות. היום גם ימים קשים.

 

  • אז מה הסיפור ביניכם? מה קרה?

היחסים ממש מצוינים במישור האישי. מה שקרה שבמסעדה הסכמנו שאני מנהלה אותה כאן (מורה על השולחנות) ודיוויד שם (מורה על המטבח) במטבח. לאט לאט הוא התחיל לזלוג לכיוון המסעדה ולהתערב. 'מה קורה דיוויד' שאלתי אותו, והוא התחיל להגיד שהוא רוצה להיות גם כאן.

זה בעצם הרקע לזה שלא הסתדרנו בעסק.

 

  • ואתה דיוויד, מה אתה אומר. הרי הכשרת את עצמך להיות שף, לבשל…

מעולם לא הייתה אצלי בעיה עם האוכל. אני אוהב את זה. זה מעל ומעבר לקטע הכלכלי. הבישול ממלא אותי ועושה לי משהו טוב. אני לא יודע אם אתה מבין, האוכל זה חלק ממני (הוא מעביר את ידיו על גופו).

%d7%91%d7%98%d7%a2%d7%9d-%d7%94%d7%a1%d7%99%d7%a0%d7%99-3

  • ואיך מערכת היחסים שלך עם אבא?

מחוץ למסעדה וכשזה לא קשור לעסק, מצוינים. העבודה בתוך המסעדה יצרה את מה שרואים על המסך. בשיחות מקדימות שהיו עם השף אסף גרניט, הוא ממש ביקש שאוציא את הכל על השולחן. היה לי קשה מול אבא שלי, אבל יצא, כפי שראית.

 

  • ואיך עכשיו?

אתה רואה, מצוין. יש חלוקת עבודה ואחריות מסודרת וממש כיף.

 

…צודק דיוויד, ממש כיף.

אחרי תהליך הזיקוק, הכל נקי ואין אי הבנות ופרשנויות שגויות. לא על המחשבות ולא על המעשים.

סיפור המסעדה הסינית של ירון ודיוויד "בטעם הסיני", הוא הסיפור של כולנו. על חיי תום וזוהר של הילדות בחיק הורים אוהבים ועוטפים, המעבר לשנות הבגרות המרדניות והשיא היציאה הטוטאלית מן הקן החמים לחיים עצמאיים. המסעדה כמשל לחיים האמיתיים.

אצל ירון האב ודיוויד הבן זה בא לידי ביטוי במטבח ומי מנהל את המסעדה ומי אמור להיות במטבח. מרתק היה לעקוב אחר התפתחות העלילה ממקום שהבן אוהב ולא רוצה לפגוע באביו, והאבא אוהב ולא מוכן לשחרר את הבן ולבטוח ביכולותיו להיות עצמאי ולהצליח. המאבק הזה, אם אפשר לקרוא לזה מאבק, מתנהל כאשר כל נים וקמט חשופים בפניו של האבא ירון. ולעומתו, הבן דיוויד מסתתר היטב מאחורי 'מסכה' מתוחכמת המורכבת מכובע מצחייה, זקן עבות ומשקפיים עבי-עדשות וכהות. לא כוחות, לטובת דיוויד.

ירון האב-מאצ'ו היה בטוח שפני השיש אותם טיפח בקרירה צבאית ומשטרתית, לא ייסדקו ובא לקרב של החיים אפוף בביטחון מוחלט 'אותי לא ישברו!'. לעומתו, דיוויד מודע לנחיתות הרגשית והכבוד שהוא רוחש לאביו, הבא לעוד קרב אבוד מראש, מבחינתו. אבא שלו יתנהג בדיוק כפי שהוא מכיר. לא יהיו הפתעות.

אבל יש הפתעות בחיים, ודווקא במקום שאינך מצפה.

דיוויד, בעידודו הרגיש אך האסרטיבי של גרניט, סודק את המחיצה הדמיונית שביניהם ולבסוף גם מנפץ אותה לרסיסים.

ירון האב משתכנע, רק לאחר שניתנה לו ולרעייתו קרוליין הזדמנות לצפות בדיוויד במצלמות במעגל סגור עושה את צעדיו, תחילה בהיסוס ובהמשך בביטחון, בתוך המטבח. דיוויד המנהל והשף.

מכאן הדברים מסתדרים, הקשרים נפרמים ואי ההבנות מתיישבות אחת לאחת.

והאימא קרוליין?! כמו כל אימא מאושרת שאינה צריכה לעמוד בין בעלה האהוב לבנה האהוב לא פחות. איזו הקלה זו כאשר בתוכנית על אוכל אתה מקבל אוכל סיני משובח ותפריט  לחיים חדשים, תפריט משופר, טעים יותר נכון יותר ומדויק מאוד.

ועוד דבר. התרגשתי פעם אחר פעם מהצילומים של האהובה שלי, קריית שמונה. מצילומים מרהיבים בלילה, ביום, ממעוף הציפור ובמזג אוויר חורפי. פשוט אהבתי.

ועוד דבר שאהבתי. דיוויד, התחתן לפני שלושה חודשים עם חברתו נופר, ועכשיו "היא אשתי", אומר דיוויד וחיוך רחב נמרח על פניו. ואימא קרוליין מגיעה למסעדה כמו ליידי אצילה וגם היא שמחה שירון ודיוויד נמצאים במקום טוב, והכי הכי, הסועדים הבאים מכל הארץ וזוכים ליחס מפרגן ואוכל סיני טעים.

%d7%91%d7%98%d7%a2%d7%9d-%d7%94%d7%a1%d7%99%d7%a0%d7%99-6

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad