היום ה-12 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

מהפכת הגז הטבעי מגיעה לקריית שמונה

בשורה טובה למפעלי התעשייה בקריית שמונה ובאצבע הגליל: שר האנרגיה, יובל שטייניץ, הודיע בוועידת הגליל שנערכה השבוע כי יפעל לזירוז הקמת מתקן פריקת גז טבעי דחוס באזור התעשייה הצפוני של קריית שמונה כבר בחודשים הקרובים. מתקן ייחודי זה אשר יוקם במימון מלא של ממשלת ישראל, צפוי לתת מענה מיידי לעשרות מפעלי תעשייה בעיר ובאזור אשר יוכלו ליהנות מאנרגיה זולה וידידותית עד להגעת רשת ההולכה הארצית של הגז הטבעי אשר מוקמת בימים אלו ברחבי הארץ.

חשוב לציין כי בשנים האחרונות הפך הגז הטבעי למקור אנרגיה מוביל ומעודף בשוק האנרגיה הישראלי משום יעילותו הרבה, יתרונותיו הסביבתיים ומחירו הזול. לאור כך החלה רשות הגז הממשלתית בהליך פריסת מערכת הולכה ארצית שנועדה להוביל את הגז ישירות לצרכנים, בעלי המפעלים, שייהנו מחיסכון משמעותי בעלויות הייצור. חיסכון אשר צריך להביא לירידת מחירים של מוצרים סופיים, להגדלת הייצור והתעסוקה, ושיפור ברווחה החברתית בעיר.

בעקבות פנייה של ראש העיר הרב ניסים מלכה למשרד האנרגיה ומשרד הכלכלה הוחלט על תקצוב וביצוע פרויקט ה-CNG שנועד לפתור את סוגיה זו עד להגעת מערכת ההולכה לאזורנו.

העיכוב בהגעת מערכת ההולכה הארצית לאזורנו הביא לפגיעה ישירה בתעשייה באצבע הגליל אשר אינה נהנית כיום מיתרונותיו של הגז הטבעי, ובעירייה מקווים שהמהלך הזה יעמיד את התעשייה באזור צעד אחד קדימה.

ראש העיר ניסים מלכה הודה לשר האנרגיה שטייניץ על הירתמותו לתהליך: "השר התחייב להגיע תוך שבועיים עם הצוות המקצועי של משרדו לסיור ופגישת עבודה בעיר, אנו מאמינים כי בעזרתו יתחיל הליך הקמת המתקן כבר בחודשים הקרובים ומפעלי העיר ואצבע הגליל ייהנו מגז טבעי כבר באמצע שנת 2016".

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad