היום ה-11 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

מה 'פיטום הקטורת' אומר לכם?

עם סגולה הוא לא רק עם נבחר ומיוחד אלא הוא עם שמחפש סגולות מיסטיות, בריאותיות, קסמים בשלוף ועוד שלל קיצורי דרך אלטרנטיביים למימוש מטרה. אם תתאמצו ותקראו עד הסוף, תגלו שממש מתחת לאף, בתוך הסידור ישנה סגולה משובחת לכל דבר שרק תרצו.

אז נכון, יש רחובות ברחבי הארץ בשם 'פיטום הקטורת', יש ספרים שלמים שנכתבו בשם הזה (אגב, לרואי לוי יש אחד מעולה), ואפילו בחוברות המחולקות בצמתים ניתן למצוא את הנושא הזה שוב ושוב, אז הגיע הזמן לברר לעומק מה מתחבא מאחורי צמד המילים הללו.

פיטום הקטורת מורכבת למעשה מקטעי הלכה הלקוחים מהתלמוד הירושלמי, המשולבים עם מזמורים וקטעים אחרים. מדובר באחד מהטקסטים הבודדים מימי בית שני, שעליהם אין מחלוקת תנאים (בין בית שמאי ובית הלל, לדוגמה), ולכן הפרשה מסמלת את השלום והאחדות בעם ישראל. מאחר ומאז ובית המקדש נחרב אין אפשרות להקריב קרבנות או להקטיר את הקטורת, המעשים תורגמו לתפילות, כפי שדרשו חז"ל על הפסוק "ונשלמה פרים שפתינו", כלומר, במקום לשלם בפרים כפי שעשינו בבית המקדש, מעתה שהוא חרב, נשלמה דרך השפתיים שלנו, באמצעות תפילות, שירות ותשבחות.

עם זאת, לא מדובר רק בתפילה, אלא גם בסגולה לעצירת מגפה. בספר במדבר (פרק י"ז) נכתב (ציטוט לא מדויק מפאת קדושת הכתובים) "וייתן את הקטורת, ויכפר על עם ישראל, ויעמוד בין המתים ובין האנשים החיים, ותיעצר המגפה. בדורות מאוחרים יותר כתב רבי חיים פלאג'י בספרו כַּף החיים: "יכתוב פרשת הקטורת על קלף או גויל בכתב אשורית כספר תורה ויקרא בו ויעשה לו סגולה, דהקטורת מעשיר ומובטח לו דלא יופסק פרנסתו ותמיד יהיה לו פרנסה טובה וכלכלה ברווח ולא בצמצום."

תורת הסוד מלאה בתשבחות על פרשת פיטום הקטורת. למעשה, אחרי שקוראים את כל הציטוטים של גדולי ישראל בכל הדורות, לאדם מאמין די קשה לעמוד אדיש מול כל ההבטחות והתשבחות כלפי אותה פרשה. וכך אמר למשל רבי שמעון בר יוחאי: "אם בני אדם היו יודעים כמה עליון הוא מעשה הקטורת לפני הקב"ה, היו לוקחים כל מילה ומילה, ושמים על ראשם ככתר של זהב. ואם קורא בכוונה מסלק המוות ממנו ומהעולם, וינצל מכל הדינים של העולם ומכל רע".

אליהו הנביא הרעיף אף הוא בתשבחות על פיטום הקטורת: "בזמן שאומרים עם ישראל את מעשה הקטורת מתוך לבם ובכוונה עמוקה, כל המלאכים המקטרגים מזכירים רק את הדברים הטובים על עם ישראל, ואם יש מגפה בעם יכנסו יחד לבתי כנסיות ומדרשות, ויאמרו בכוונת הלב מעשה הקטורת, ויתבטל המוות והגזרות הקשות". בספר הזוהר נכתב כי מי שקורא את פיטום הקטורת לא יינזק כל אותו היום שאומר אותה, ינצל מכל דינים קשים ומכל מיני מחלות, ימצא חן ושכל טוב בעיני כל רואיו, יזכה לפרנסה טובה ואף לעשירות, ולא יחסר לחמו לעולם, וכי היא מסוגלת לרפאות את החולה להעמיד אותו על בוריו, ומבטלת כשפים והרהורים רעים, וכן זוכה לחלק בעולם הזה ובעולם הבא".

 סיפור נוסף על מעלת הפרשה מובא בזוהר, פרשת וירא: "כשהשעה הייתה דוחקת ביותר נכנסו לרבי אחא בני המקום, וביקשו עצה. ואמר שיש לבחור ארבעים איש הזכאים יותר, בני תורה, תלמידי חכמים, ולחלקם לארבע פינות, ובכל בית ובית ואמרו בכוונת הלב יחד שלוש פעמים, ומיד התבטל המוות והגזרות הקשות. יצאה בת קול מהשמים ואמרה לגזרות 'העצרו למעלה! שהרי דין שמים לא שורה כאן, כיוון שהם יודעים איך לבטל אותו'"

 

לפי מנהג האשכנזים נהוג לומר אותה בסיום התפילה, ואילו הספרדים וגם החסידים) נוהגים לאומרה בתחילת ובסוף תפילת שחרית ובתפילת מנחה).

אגב, הרב בן ציון מוצפי שליט"א ממליץ עליה כסגולה למציאת ורכישת דירה.

המקובל הרב בניהו שמואלי שליט"א, ראש ישיבת המקובלים "נהר שלום", אומר כי הקריאה מועילה לפרנסה, לבריאות, ולכל הישועות.

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad