היום ה-13 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

מוח צר אופק

חשבתי לתומי שזה סתם טמטום לבנות כבישים רחבים כאלה, לעיר לא גדולה במיוחד. כנראה שגם אני הושפעתי מצרות האופק של מתכנני עירינו. מיד אני מגיע לנושא שאליו התכוונתי. כולנו מכירים את כביש 99, או אם תרצו, "כביש הקיבוצים".

אני יכול להגיד שהכביש הזה לא "נחמד במיוחד" לנהג. הוא צר, מחולק בקו לבן רציף לאורך לא קטן, ועיקולים די מסוכנים. אז, הוא תאם את תקופת המעברה והישובים בסביבה, שלכל אחד מהם, לא היו יותר משניים שלושה כלי רכב. האם היום הוא מתאים לתנועה הערה שבו? וודאי שלא. עד למנחת, כביש זה מסומן ככביש עירוני, בפועל, הוא כביש בין עירוני לכל דבר ואולי, אפילו בצדק, כי אין לו שום דימוי לכביש תוך עירוני. וכאן מתחילה הבעיה האמיתית של כל מי צריך להיכנס לאזור התעשייה הצפוני ולצאת ממנו. קודם כל, אין שום התראה בואך לצומת הטי, שיסמן לך בבירור על פנייה ימינה. שתיים, הנוסע מאחוריך לעתים במהירות לא סבירה וניצמד אליך כמו מגנט, עלול להיכנס בך למרות כל האיתותים  שלך.

שלוש, לצאת מאזור התעשייה בשעות מסוימות של היום, כמעט בלתי אפשרי, או לאחר המתנה של דקות רבות מאד. ואם איתרע מזלך, עומדות לפניך שתיים שלוש משאיות כבדות.

ומה עושים ה"חכמים" שבינינו, פונים ימינה, נוסעים מאה, מאתיים מטרים, וחוזרים מערבה כשהמשאיות עדיין שם. עם שני מרכולים גדולים ומפעלי תעשייה רבים, הצומת הזה עלוב מאוד ואף מגוחך. למה מחכים כדי להתאים אותו לצרכיה של העיר המסכנה הזאת? האם כל מי שנוסע לקניות באזור הזה חייב לסכן את נפשו בשביל קילוגרם אחד של עגבניות? לעזאזל הסלטה מטבוחה.

 

רחוב הנשיא המקולל

זהו הרחוב שמתחיל מרחוב ביאליק בדרום, ומסתיים בכביש 99, אורכו כקילומטר אחד אבל מי שנוסע עליו נדמה שאין לו סוף. כולו תלאים-תלאים, בליטות וחורים ואפילו הולך רגלי מסכן את בריאותו. קראתי ב"חדשות הגליל" שעומדים לתקן מספר רחובות בקריה, אבל לא מדובר ברחוב הנקרא ברוב הדר על נשיא המדינה יצחק בן צבי, אבל כמו בסרט סלח שבתי, נמנעו מלציין את שמו כדי שישמש כל נשיא בארץ באשר הוא. במצבו הקיים של נתיב התנועה הזה, נראה לי שהוא קרוי על שמו של משה קצב, או אולי על שמו של נשיא מצרים המודח, מורסי.

אני גר ברחוב הזה כתשע שנים ומעולם לא סללו אותו מחדש. לאחרונה שפצו את רחוב שי עגנון באותה שכונה, כנראה שהוא יותר חשוב מנשיא המדינה. אני קורא מעל דפי עיתון זה לראש העיר להתחשב באוכלוסיה הותיקה הזאת, ולהתחיל בשיפוצו של הרחוב האומלל הזה, שמשמש נתיב מרכזי לא רק למתגוררים בו.

 

יוסי פרטוק

אולי יעניין אותך

Bottom ad