היום ה-12 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

מונעים מאיתנו שחייה נפרדת בשישי

השבוע הוצפנו בפניות מצד הציבור הדתי בעיר הזועם מהחלטת החברה הכלכלית לבטל את השעות המיוחדות שהוקצו לציבור הדתי בימי שישי, ולהעבירם ליום ראשון. יום העבודה הראשון בשבוע.

ע. "זה שנים שבעלי וילדי נוהגים להגיע לבריכת השחייה בקריית שמונה בימי שישי וליהנות מהשחייה ללא הימצאותן של נשים. הסידור שהיה נהוג הוא שהחל משעות הצרים יכולים הגברים לשחות בנפרד. לפני השנה ביטלו באופן שרירותי את הסידור והעבירו את שעות השחייה בנפרד לגברים ליום ראשון. לא ידענו אם לצחוק או לבכות. יום ראשון הוא יום עבודה ומי בכלל חושב על שחייה. האופן הפוגעני בו נהגו האחראיים על הבריכה הוא גם עניין שדורש התייחסות", אומרת ע'.

ל', נוהג לנצל את השעות המעטות המוקצות לגברים כדי להגיע עם שני ילדיו הקטנים הלומדים בישיבה מחוץ לעיר, מבלי שיעבור על איסורי התורה. ל': "האמת, שהופתעתי מעצם האפשרות שבעיר בה מכהן רב בראשות העיר יכול להתרחש דבר כזה בצורה כה בוטה. צריך לזכור שהבריכה אינה פרטית והיא נועדה לשרת את כל הציבור בעיר. מדוע אם כך, בריכה הפתוחה שבעה ימים בשבוע אין האחראים מסוגלים להקצות שלוש-ארבע ביום שישי לשחייה נפרדת של גברים? זה מזכיר לי את כבשת הרש, ויש לי חשש שמישהו עושה הכל ובתחכום כדי להרחיק אותנו מהבריכה", אומר ל'.

 הרב יצחק קקון יו"ר המועצה הדתית שהיה הרוח החיה בהסדר לרחצה הנפרדת לגברים בימי שישי, אמר השבוע שהוא אינו מבין את ההחלטה "הציבור הדתי ויתר המון כדי לחיות בשלום עם ההחלטה שלגברים יוקצו מספר שעות רחצה רק בימי שישי. ההחלטה הזאת היא הפרת הסכמות שהיו טובות לכולם, והשינוי יביא לתסיסה של הציבור הדתי, כי דוחקים אותו לפינה. השבוע פנו אליי עשרות משפחות שנפגעו מהשינוי, ואני מקווה שהשכל הישר יגבר ושעות הרחצה ישובו לקדמותם, כי הבריכה שייכת לכלל הציבור, גם הדתי", אומר הרב קקון.   

אבידן: "כמו רבים מחברי, גם אני התאכזבתי לגלות שהשנה, לא אוכל להגיע לבריכה.

ההחלטה על שעות הפעילות של הגברים בימי א' בשעות הצהריים היא שגויה ולא מציאותית.

רוב האנשים בשעות אלו נמצאים במקום העבודה, הילדים בחוגים, ולהורים אין פנאי בזמן הזה.

ואני שואל את עצמי, למה? בקריית שמונה יש ציבור דתי גדול שנהנה מהבריכה בימי שישי מאז ומתמיד. אז למה פתאום לשנות? למה לא להתחשב בציבור הזה?

די לראות בימי ראשון בשעות של הגברים שהבריכה ריקה, לעומת יום שישי שנה שעברה שהבריכה הייתה מלאה

לאורך כל שעות הפעילות של הציבור הדתי.

אני לא יודע מי האחראי על שעות הפעילות, אבל אני מקווה שהוא קורא את הדברים האלו ויחליט במהירות האפשרית לתקן את העלווה המצערת הזאת", כך אומר אבידן שהקיץ יאלץ לוותר על תענוג השחייה עקב שינוי ההסדרים שהיו קיימים עד השנה החולפת.

בתגובה לטענות של הציבור הדתי נמסר מהחברה הכלכלית: "ימי הרחצה לא נלקחו מהציבור הדתי, כי אם ניתנו לכלל הציבור. לקהל הדתי הוכנו שעות וימים שיאפשרו לכולם ליהנות מהבריכה ולראייה כמות הרוחצים, ביום שישי האחרון הגיע למאות רוחצים לעומת עשרות במתכונת הקודמת".

 

–        תלונה בנושא הגיעה גם במייל אל למערכת "חדשות הגליל" מהקורא ארז א': "ברצוני להתלונן על שעות פעילות של הברכה לציבור הדתי. כבר שנים שאנו לא מקבלים שעות סבירות לרחצה נפרדת. והשנה הגדילו ושינו את היום ושעות הרחצה הנפרדת. עד עונת הרחצה הנוכחית היינו באים ביום שישי משעה 12:00 עד 16:30 (סה"כ 4.5) והתשלום היה כמובן כמו על יום מלא שמונה שעות. ועכשיו הוחלט על ימי ראשון משעה 14:00 עד 18:00 (יש לציין שחצי שעה לפני מוציאים את המתרחצים) ולנשים ביום שני באותן שעות. לידיעת נציגנו בעריה ובחברה הכלכלית אנו אנשים עובדים, ויום ראשון זה יום עבודה ואי אפשר לקחת חופש כל שבוע. יום ראשון האחרון לא היו יותר מ-15 איש בברכה. וכך כנראה יהיה עד סוף העונה. ושנה  הבאה תגידו "שלא משתלם להקצות שעות לדתיים כי הם לא באים". יש להחזיר לנו את ימי שישי ולהקצות את המקום מהבוקר או לשנות את גובה התשלום. יש לציין שהציבור הדתי הוא ציבור גדול שמשלם מסים.

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad