היום ה-15 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

מועצה אזורית הגליל העליון הצטרפה ל"עיר ללא אלימות"

תכנית עיר ללא אלימות היא תכנית לאומית למאבק באלימות, עבריינות ופשיעה ומשמשת כתכנית הדגל של ממשלת ישראל והמשרד לביטחון פנים בהתמודדות עם כל סוגי האלימות. מטרתה לפעול לצמצום אלימות ופשיעה, העלאת תחושת הביטחון של התושב והגברת יכולת ההתמודדות של הישובים והרשויות עם מגוון סוגי האלימות.

במיפוי שבוצע במועצה אזורית הגליל העליון, בהובלת מנהלת התכנית במועצה, אורלי מאסטרו בשיתוף עם כל גורמי האכיפה במרחב: משטרה כחולה, מג"ב, בתי הספר ומערכות החינוך, האגף לשירותים חברתיים, מרכז הסיוע לנפגעות תקיפה מינית והמרכז לטיפול באלימות בקריית שמונה, עלו שני צרכים עיקריים: טיפול באלימות בקרב בני נוער: אלימות מינית אינטרנטית, אלימות הנובעת משימוש באלכוהול וסמים וסמכות ההורים בעיני בני הנוער. הצורך השני שעלה הוא הגברת האכיפה והטיפול בשטחים פתוחים תיירותיים בסביבת הנחלים בעונת הרחצה, האזור הופך מוקד משיכה ומהווה כר בעייתי להתרחשויות אלימות והפרעה לסדר הציבורי.

השר אהרונוביץ סייר במוקד המועצה, במחסני החירום של המועצה וכן ערך סיור בקיבוץ כפר הנשיא, שם התייחס לנושא הקרבה לכפר טובא זנגריה ואמר כי "לצד הגברת האכיפה ופעילות משטרתית יומיומית בכפר אני קורא לכל משרדי הממשלה לאגם משאבים ולטפל באופן כוללני בצרכים של הכפר. חייבים לעשות פרויקטים בחינוך, להכניס לכפר חיי תרבות, לעודד תעסוקה ויזמות בקרב נשות הכפר והכי חשוב להמשיך בשיתופי פעולה עם הרשויות השכנות. יש בכפר ראש מועצה חדש שמוביל דרך חדשה ואני בטוח שאם כולנו נסייע לו הוא יצליח לחולל שינוי".

קב"ט המועצה, אסף לנגלבן סקר בפני השר את הצרכים השונים של המועצה, בין היתר הצורך החשוב בטיפול בשטחים הפתוחים התיירותיים, השלמת תקני רב"שים בקיבוצים והשלמת ציוד ליחידת החילוץ.

אולי יעניין אותך

Bottom ad