היום ה-16 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

מועצת הגליל העליון אישרה העלאת ארנונה למגורים

מליאת מועצה אזורית הגליל העליון אישרה את העלאת סכום הארנונה למגורים ביישובי המועצה שהיא כיום ברמת המינימום המותר, בנוסף לשיעור העלייה שמעדכן משרד הפנים. במליאת נציגי הקיבוצים אושרה העלאה הדרגתית של תשלום הארנונה, לפיה בין השנים 2015 – 2017 יעלה הסכום מדי שנה בכ- 3.33% ( כ-1 שקל למ"ר לשנה), ובסך הכול תסתכם העלייה ב-10% במצטבר לשלוש שנים. תשלום הארנונה ביישובים מחושב היום לפי 32.7 שקל למ"ר- הסכום הנמוך ביותר המותר בחוק. החלטת המליאה טעונה את אישורם של שרי האוצר והפנים.

גיורא זלץ ראש מועצה אזורית הגליל העליון: "המועצה מתאימה את תקציבה לשינויים הקשורים בגידול האוכלוסייה המבורך, ולתהליך ההפרטה של הקיבוצים. ההעלאה מיועדת להגדלת הסיוע של המועצה בשירותים ליישובים, בכסף ו"שווה כסף" (מתן שירותים ישירים). אנחנו מעבירים לקיבוצים סל שירותים שחלקו בתקציב, וחלקו בשירותים מוניציפאליים שמספקת המועצה בתחומי רווחה, חינוך, תרבות, ספורט, תשתיות וביטחון. המועצה לוקחת היום אחריות על יותר שירותים מאשר בעבר. על מנת לשמור על רמת השירותים, ואף להרחיבם, אנו מתייעלים, מגייסים מקורות ותמיכות חיצוניות לפעילויות, ומנהלים את התקציב כך שיתאים למציאות החדשה בקיבוצים", אומר ראש המועצה זלץ בדברי ההסבר לסיבת ההעלאה.

במקביל, תעביר המועצה סכום של 700 אלף שקל לקיבוצים, זהו החצי הראשון מסכום של 1.4 מיליון שקל שיועבר מהמועצה לקיבוצים. הכסף הגיע לאחר עדכון מענק האיזון לו זכאית המועצה ממשרד הפנים. 

עוד אישרה המליאה תמיכה בהיקף של 700 אלף שקל לקבוצות ספורט ייצוגיות של המועצה המתמודדות בליגות הגבוהות. התקציב קוצץ בהשוואה לשנה שעברה, שהייתה שנת התייצבות, הקמת מועדון אוהדים וגיוס מקורות עצמיים. הדחיפות של קבלת החלטה בנושא זה נבעה מכך שקבוצות המתמודדות בליגות הבכירות בכדורסל גברים ונשים נרשמות באיגוד בראשית חודש אוגוסט, אז הן גם נדרשות להציג את המקורות לפעילותן. בלא מקורות מספקים נפסלת הקבוצה.

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad