היום ה-11 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

מועצת העיר קריית שמונה: "דוחים בשאט נפש את הפגיעה במשפחת חסין מקריית שמונה בקיבוץ דפנה"

מועצת העיר דנה השבוע בישיבתה במקרה בו סולקה תושבת קריית שמונה מקיבוץ דפנה.

כזכור, תושבת העיר ליאת חסין ובני משפחתה הגיעו לפני כשלושה שבועות לקיבוץ דפנה והתמקמו על גדת הנחל החוצה את הקיבוץ.

בעוד המשפחה מתארגנת, הגיע פקח מטעם הקיבוץ (שמאוחר יותר הסתבר שאינו פקח) ודרש מליאת ומשפחתה לעזוב את המקום. ליאת התנגדה ותבעה שאם אכן אסור לה לשהות במקום, שהפקח יזמין שוטר ושהוא יורה לה להתפנות.

השוטר שהוזעק למקום הגיע למסקנה אחרי שבדק את העניין שאין שום עילה לסילוקה מהמקום.

ליאת הוזמנה לספר על המקרה בישיבת המועצה ולאחר שהציגה את המקרה, התפתח דיון ער בין חברי המועצה.

עיקר הטענות היו על כך שאין הסדרה בכל הקשור למשאבי הטבע הטבעיים הנמצאים בתחומי הקיבוצים באזור וכל אחד נוהג על פי הבנתו.

יש הנוהגים במידת הכנסת אורחים (מעטים) ויש הגורמים למפחי נפש בהתנהגותם כלפי תושבי קריית שמונה, ולא רק.

חברי המועצה גילו הבנה גם לטענות הקיבוצניקים ועל אף ההבנה, כל הדוברים הסתייגו באופן מוחלט מההתנהגות הפוגענית.

ראש העיר הרב ניסים מלכה סיפר שזמן קצר לפני הישיבה הוא נפגש עם ראש המועצה האזורית הגליל העליון גיורא זלץ ומחה בפניו על המקרה "גיורא שמע ממני דברים קשים על היחס הלא צודק של קיבוצניקים כלפי תושבי קריית שמונה ואמרתי לו שככה זה לא יכול להימשך. גיורא סיפר לי שהוא זימן את חברי מזכירות הקיבוץ לישיבה בנושא והם פשוט לא הגיעו", אמר הרב מלכה לחברי המועצה.

חברים במועצה הציעו לנתק מגע בכל הקשור ליחסי שיתוף הפעולה עם הקיבוצים ולתבוע הקמת 'ועדה לחקר גבולות'. "כנראה שהנחמדות שלנו מתפרשת כחולשה אצל הקיבוצניקים. להם מותר להגיע לכל מקום בעיר, ולנו אסור ליהנות ממשאב טבע לאומי כמו נחל?!", אמרו חברי המועצה.

חברים אחרים הציעו לקיים ישיבה משותפת בין שתי המועצות כדי להסדיר אחת ולתמיד את מערכת היחסים והשכנות.

לגבי נטענה שהקיבוצניקים מגרשים כל מי שאינו קיבוצניק, אמרו חברי המועצה ש"עם כל הכבוד 'לכולם', יש מקום ליחס שונה לתושבי קריית שמונה. יש מקום לבדל את תושבי העיר וכמו שעושים בערים אחרות בהן יש פריבילגיות לתושבי העיר, כך גם יהיה לתושבי קריית שמונה".

"עם כל ההבנה, לא יכול להיות שכל אחד בקיבוץ יעשה דין לעצמו. אנחנו מדינת חוק והדברים צריכים להתנהל כך. אנחנו מבינים שאי אפשר לבוא ולהתמקם מתחת לחלון של הבן אדם ולהפעיל קריוקי ולעשות על האש. אבל כאשר מדובר בהתנהגות ראויה ומכבדת כמו שהיה עם משפחת חסין שנהגה בצורה יוצאת מן הכלל ואפילו הצטיידה בשקיות אשפה, אי אפשר לעבור לסדר היום. אנחנו בטוחים שפגישה וליבון העניינים יתרום להבנות ולהמשך שיתוף הפעולה בין האוכלוסיות", אמרו הדוברים.

ראש העיר הרב ניסים מלכה אימץ את ההצעה לקיים דיון משותף בין שתי המועצות וכבר בימים הקרובים יתאם זאת עם גיורא זלץ ראש מועצת הגליל העליון.

 

עוד מישיבת המועצה

 

בפני חברי המועצה ניתנה סקירה על מצב הבטיחות במרחב מוסדות החינוך ותחילת הפעלת פרויקט "נשק וסע". זהו פרויקט אשר היוזם והמוביל שלו חיאל מונטג מנכ"ל ומייסד עיניים בדרכים, ארגון לעידוד מנהיגות לבטיחות בדרכים (ראה ידיעה נפרדת).

מנכ"ל אזור התעשייה המשותף ללו לוינסקי סקר את מצב אזורי התעשייה בקריית שמונה ומסר בקווים כללים את מדיניות ההשקעות ופיתוח האזורים הללו.

ללו ימשיך לנהל במקביל גם את אזור התעשייה דלתון בו מתקיימת פעילות עניפה בעיקר בתחומי הפעילות התיירותית המשלבת חקלאות (יין), לצד מפעלים מניבי הכנסות.

לשאלה כיצד הוא מתכנן לשלב בין שתי 'הנאמנויות' שלו דלתון וקריית שמונה, השיב ללו שהאחד משלים את השני ולמעשה דלתון נמצא במצב רוויה מבחינת פוטנציאל הקרקעות וקריית שמונה היא השחקן הבודד במשחק "רק שיבואו, ואני בטוח שהמשקיעים והיזמים יבואו כי יהיה להם כדאי להשקיע ולבנות בקריית שמונה. אירתם כולי כדי לתת את השירות המיטבי לכל משקיע ונציע לכל אחד את הפתרון הכי מתאים לו", אמר מנכ"ל מינהלת אזור התעשייה הנכנס בישיבת המועצה.

 

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad