היום ה-16 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

מועצת חצור – צח"ר: סוף הסכסוף

ראש המועצה שמעון סויסה, חבר המועצה יצחק מלכה, גזבר המועצה והחשב המלווה הגיעו לדיון שארך כשלוש שעות, תוך דרישה לצמצם את החוב דרסטית. בתום הדיון הוחלט לצמצם את חוב המועצה בכ-5 מיליון שקלים.

סויסה: "החלטה הוגנת וצודקת. מייד לאחר כניסתי לתפקיד לפני יותר משלוש שנים עמדתי על כך כי יש לשנות את ההסכם שנחתם. מדובר באחד ההסכמים הגרועים שהיו לחצור שהגדילו מאד את גרעון המועצה. אני שמח על ההסכם שנחתם בסיועו המלא של מנכ"ל משרד הפנים עמרם קלעגי. זהו שלב חשוב של ביטול הסכמים וחובות שנפלו על המועצה בהיקפים של מיליוני שקלים. הסכם זה מהווה נדבך בדרך להבראת המועצה ויקל על הבראת המועצה".

 

וועדת הכספים תגיע לחצור

בראשית השבוע נערך דיון בוועדת הכספים של הכנסת שדן במשבר פרי גליל. ראש המועצה שמעון סויסה הגיע לישיבה כדי לנסות ולהציל את המפעל. לראש המועצה הצטרפו חבר המועצה יצחק מלכה, וועד העובדים בראשות מוטי חזיזה והנהלת המפעל. במהלך הדיון ציין שמעון סויסה כי לאור העובדה כי הבעלים השקיעו 200 מיליון שקלים ואף הגדילו את מצבת העובדים, חובה על הממשלה לתת יד לבעלים ולהמשיך לעזור בפיתוח המפעל.

בסיום הדיון יצאה החלטה משמעותית לפיה וועדת הכספים של הכנסת תגיע בשבוע הבא לחצור כדי לדון במספר נושאים ואחד העיקריים שבהם הוא פרי גליל. השותפים לישיבה הביעו שביעות רצון מנכונות הממשלה לעזור.

לשאלה אם זה נכון שעיירה שלמה תהיה תלויה במפעל אחד השיב ראש המועצה: "על אף שמדובר במפעל פרטי ועסקי לכל דבר ואין לרשות המקומית אחריות ישירה למפעל, המפעל הוא חלק מפרנסת תושבי חצור וכראש רשות עלי לעשות את המרב כדי למנוע פיטורי עובדים ומעבר לכך, להמשיך בפיתוח המפעל. נכון שאסור להישען על מפעל אחד וזו בדיוק הסיבה שאנו עובדים על פרויקט 'חצור בלב הגליל'. רק בעזרת פעולה ארוכת טווח, נוכל להגדיל את אזור התעשייה ולהפוך את חצור לציר מרכזי בגליל". 

 

משרד ראש הממשלה דן ב"חצור בלב הגליל"

כחודשיים לאחר החלטת הממשלה להפוך את חצור לעיר מרכזית בגליל העליון, התכנסו ביום שני  השבוע 20 אנשי מקצוע, ביניהם נציגי הרשות המקומית וגזבר המועצה, חשב המועצה וראש המועצה יחד עם נציגי משרד ראש הממשלה בירושלים ובראשם ראש האגף הכלכלי אמיר ברקן, נציגי משרד הפנים ויועצי התוכנית.

במהלך הדיון בדקו הגורמים מטעם משרד ראש הממשלה כיצד מתקדמות ההכנות לקראת הפיכתה של חצור לעיר קהילתית בלב הגליל. סוכם כי בינואר יוגש דוח אפיון לתוכנית שיכלול את כלל הנושאים המרכזיים שיובילו להתפתחות מהירה של העיירה. בין הנושאים העומדים על הפרק: הפיכת המחצבה לאתר תיירות ענק, שוק מקורה אזורי, פיתוח מואץ של התיירות, הגדלת אזור התעשייה, הפשרת קרקעות לצרכי בנייה לזוגות  צעירים ועוד.

במקביל להחלטת הממשלה, תושבים מחצור החלו להשתתף בפרויקט. אחד התושבים אמר: "יש לנו הזדמנות לעצב את עתידנו ועתיד ילדנו במו ידינו. יש מספר וועדות שכל אחת מהן מטפלת בנושא חשוב אחר כמו: וועדה לתעשייה ומסחר, טיפוח וחזות העיר ואני ממליץ לתושבים להצטרף ולעצב את עתידם ועתיד ילדיהם בעצמם".

 

ביב חדש בשיטה חדשנית

במהלך חודש דצמבר ביצעה חברת פלג הגליל בשיתוף המועצה המקומית חידוש צינורות ברחוב הירדן. במהלך העבודות בוצע שימוש בטכנולוגיה חדישה המצלמת את הצינורות לפני הטיפול ולאחריו כדי לוודא שהקו תקין וניתן להפעלה. טכנולוגיה חדישה זו מונעת חפירות מיותרות שהתרחשו בעבר בגלל טיפול לקוי בצנרות ובזכות כך נמנעות הוצאות מיותרות בסך עשרות ומאות  אלפי שקלים.

 

הגברת מערך הבטיחות בדרכים

האגף הטכני בניהולו של דני ראש התקין השבוע תמרורים סולריים בכביש הראשי של חצור וברחוב שלמה בן יוסף. לאחרונה החלה התקנה של עשרות מעקות בטיחות במעברי חצייה צמתים.

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad