היום ה-13 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

מוקדמות ליגת האלופות: ק"ש מול ז'ילינה אלופת סלובקיה

עירוני קריית שמונה זכתה ביום שני להגרלה סבירה בסיבוב המוקדמות השני של ליגת האלופות בדמות אלופת סלובקיה ז'ילינה. האלופה הישראלית תתארח בסלובקיה ב-17 או ב-18 ביולי ותארח את משחק הגומלין בישראל כעבור שבוע. בתום האימון שנערך בקיסריה אסף המאמן גילי לנדאו את השחקנים ועדכן אותם בתוצאות ההגרלה: "אין מה להתלונן, מי שבא ברוך הבא", אמר המאמן לשחקניו.
דני עמוס הגיב להגרלה ואמר: "הגרלה לא קלה, אבל אנחנו מאמינים בעצמנו שאפשר לעבור. יש לנו סגל טוב וקבוצה טובה. עוד נכיר ונלמד את היריבה ונבוא מוכנים".

 ברק בדש הוסיף: "לקריית שמונה כל הגרלה הייתה קשה. אנחנו קבוצה שלא מדורגת ובלי ניסיון במפעל הזה. ז'ילינה לעומתנו מנוסה במפעל האירופי. הם הגיעו לשלב הבתים לפני שנתיים. אנחנו מקווים לייצג את קריית שמונה בכבוד ולנסות לעבור שלב למרות שהולך להיות משחק קשה".

שמעון אבוחצירא התייחס אף הוא להגרלה: "ז'ילינה היא קבוצה טובה ויש לה היסטוריה מפוארת במדינה שלה. אני מאמין שאם נעבוד קשה ונוכיח את עצמנו, נצליח לעבור אותה". תומאש מאיטאן חלוץ ז'ילינה אמר: "אני לא מכיר את הכדורגל הישראלי, אבל מריו פצ'אלקה אמר לי שקרית שמונה קבוצה טובה. העובדה שהם לקחו אליפות בישראל על חשבון קבוצות חזקות מלמדת על הכוח שלהם. זו אחת היריבות הקשות שיכולנו לקבל".

סטניסלב אנגלוביץ  ששיחק בעבר במכבי נתניה, הוסיף: "קריית שמונה יריבה קשה ולכדורגל הישראלי יש איכויות. נעשה הכל כדי לעבור את האלופה הישראלית ולהתקדם לסיבוב המוקדמות השלישי. אנחנו צריכים ליצור מקדמה כמה שיותר טובה במשחק הבית".

 

הכירו את היריבה

קריית שמונה שלא שיחקה במפעל אירופי מאז ההשתתפות במוקדמות גביע אופ"א בקיץ 2008, מחזיקה בניקוד נמוך של 4.400 ולפיכך לא תהיה מדורגת בכל שלבי המוקדמות. אם האלופה תודח מול ז'ילינה, היא תסיים את דרכה באירופה. על מנת לרדת למוקדמות הליגה האירופית, הקריה תהיה חייבת לעבור את הסלובקים. אם הקבוצה תעבור את סיבוב המוקדמות השני, בסיבוב הבא היא כבר תוכל להגריל גם את אנדרלכט, סלטיק ואלופת רומניה קלוז'.

ז'ילינה החזירה לעצמה אשתקד את תואר האליפות לאחר עונה אחת ועבורה הייתה זו זכייה שישית באליפות סלובקיה זו הכריזה עצמאות ב-1993. ההולנדי פרנס אלדאר הוא מאמן הקבוצה, ממנה הגיע מריו פצ'לאקה להפועל תל אביב. ז'ילינה הדיחה בקיץ 2003 את מכבי תל אביב במוקדמות ליגת האלופות ובעונת 2010/11 שיחקה בשלב הבתים של ליגת האלופות (אפס נקודות בבית שכלל את צ'לסי, מארסיי וספרטק מוסקבה). בעונה שעברה ספגה הקבוצה הפסד מביך מול רייקאוויק האיסלנדית בסיבוב המוקדמות השני של הליגה האירופית. בסגל הקבוצה אפשר למצוא את אקס מכבי נתניה סטניסלב אנגלוביץ'.

המאמן ההולנדי אדלאר (51) הגיע לקבוצה בחודש אפריל במקומו של לובומיר נוסיצקי שפוטר. השחקנים הבולטים בסגל הם החלוץ רוברט פיך (10 שערים אשתקד) וחברו להתקפה תומאש מאיטאן (תשעה שערים). בנוסף, הסגל כולל מספרים שחקנים אפריקאים ביניהם האחים מגמביה מומודו ועלי סיסיי, שני קמרונים, טוגולזי, שחקן מבנין ושחקנים מפרו ופורטוגל. לז'ילינה, אגב, אין נציגים בסגל המורחב של סלובקיה.

אולי יעניין אותך

Bottom ad