היום ה-11 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

מחדל הצבת האנטנה במתחם האצטדיון

בגיליון 374 של "חדשות הגליל" שיצא ב-26.10.2012, העלנו את נושא הקמת האנטנה הסלולארית במתחם האצטדיון העירוני בעיר.

כבר אז התרענו שכתוצאה מכך שהציבור, ובהם הורים לתלמידים בבתי הספר הנמצאים בטווח האנטנה והן הוריהם של שחקני איתוראן הצעירים, לא הגישו התנגדות כלשהי למהלך, הולכת להתקבל החלטה חיובית.

יתרה מזאת, אחרי החשיפה, נדמה היה שההורים השלימו עם עובדת הצבת האנטנה, וכך היה.

עיריית קריית שמונה כמתבקש בחוק קראה לתושבים להביע את התנגדותם כחוק, אולם זכות זאת לא נוצלה. גם אחרי פרסום הכתבה (ראה מסגרת), הודיעו מהעירייה שלא הוגשה התנגדות בכתב.

מה שכן קרה, העירייה הזמינה מהנדס מומחה שקיים דיון בעירייה בנוכחות נבחרי הציבור ותושבים שהגיעו לישיבה.

הזמן שעבר בין מתן האישורים ועד להשלמת תהליך קיום התנאים חלף, ולאחרונה הוקמה האנטנה.

מעיריית קריית שמונה נמסר בתגובה: "הוועדה המקומית לתכנון ובנייה דנה בבקשה להצבת אנטנות סלולאריות באצטדיון הכדורגל העירוני ואישרה את הבקשה לאחר שכל התנאים מולאו על ידי החברה. הדיון בוועדה התאפשר לאחר יידוע הציבור בבקשה בעיתונות המקומית לקבלת התנגדויות, שלא התקבלו.

בדיון שנערך לפני מספר חודשים, הציג המתכנן לחברי הוועדה את התכנית ובתום הדיון הוחלט לאשר את הבקשה בתנאים.

ההיתר ניתן רק לאחר שמולאו כל התנאים אותם דרשה הוועדה המקומית וביניהם עמידה בתנאי תמ"א 36 א' (תקשורת מתקנים קטנים) הכולל גם את אישור המשרד לאיכות הסביבה ואישורים מחמירים נוספים. יצוין עוד כי עיריית קריית שמונה איפשרה לציבור לומר את דעתו בנושא ואף קיימה כנס מיוחד בנושא ביום 24.6.13 עם מהנדס מומחה בתחום משה נצר בהשתתפות נבחרי העיר וציבור התושבים בקריית שמונה. הכנס התקיים באולם המליאה. חשוב לציין כי לא קיימת סכנה לציבור כתוצאה מהצבת האנטנות האמורות".

להלן תגובתו של סגן רה"ע יגאל בוזגלו על מאבקו בעבר נגד הצבת האנטנה באצטדיון כאשר היה באופוזיציה:

 

"התנגדתי בעבר להצבת האנטנה מאחר ובתקופה ההיא טרם הוצגו כל האישורים והחברה לא עמדה בזמנו בתנאים המבוקשים וזו הסיבה שניהלתי מאבק נגד הצבת האנטנה. גם כיום, למרות שכל האישורים ניתנו אמשיך לבדוק אפשרויות לשנות את מיקום האנטנה כך שלא תהיה בקירבת ילדים. רק אציין שבשיאו של המאבק לא ראיתי את אותם אלה שמדברים היום נגד האנטנה מצטרפים ונותנים כתף ונאבקים יחד אתנו. היכן הם התחבאו?".

כאמור, בגלל אי הגשת התנגדויות, נמנעה האפשרות למנוע את הצבת האנטנה. וחבל.



 

אולי יעניין אותך

Bottom ad