היום ה-14 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

מחר פותחים שנה: 4,579 ילדים ותלמידים צועדים למוסדות החינוך

 

שנת הלימודים תשע"ח נפתחת בקריית שמונה עם 4,579 ילדים ותלמידים. לכיתות א' יעלו השנה 293 תלמידים.

מספר התלמידים בשכבת י"ב: 269.

הדגש השנה של אגף החינוך הינו קידום הישגים ערכיים ולימודיים וחיזוק הקשר של בוגרי מערכת החינוך עם העיר קריית שמונה כדי ליצור גאווה מקומית.

יעד נוסף של אגף החינוך הינו חיזוק הרצף הפדגוגי החינוכי מגן הילדים ועד התיכון וביסוס וחיזוק הרצף בחינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי.

בחודשיים האחרונים עמלו עובדי הרשות סביב השעון כדי להכין את שנת הלימודים תשע"ח בצורה חלקה וללא תקלות.

גני ילדים שופצו, בתי ספר שודרגו, ליקויי בטיחות תוקנו גם בימים אלה נעשות עבודות רבות בהיקפים חסרי תקדים במוסדות חינוך רבים והכל במטרה לאפשר לילדים שלנו סביבה לימודית נאותה, מעשירה ובטוחה.

בחודשי הקיץ שופצו 14 גני ילדים בעיר. מדובר בשיפוץ בהיקף משמעותי הכולל שדרוג והתאמת מערכות חשמל, מערכות כיבוי אש, בינוי, שיפור חזות הגן והחצר ותיקון לקויי בטיחות. בנוסף הוזמן ציוד חדש לרווחת הילדים והצוותים החינוכיים שלנו. בשאר גני הילדים בוצעו עבודות תחזוקה נרחבות.

השיפוצים הנרחבים כללו בבסיסם תיקוני ליקויי בטיחות, החלפת תאורה, בדיקת מערכות החשמל וכיבוי אש. כמו כן טופל נושא ההנגשה המחויב ע"פ חוק. בחלק מהגנים הותקנו תקרות אקוסטיות, מטבחים, גומי במתקן חצר, חידוש שבילים, הצללות ועוד.

כל גננת בקריית שמונה קיבלה תקציב מיוחד בסך 2,000 שקלים לצרכי הגן בפתיחת השנה.

הגננות והסייעות עושות הכנות אחרונות בארגון הגן כמו ניקיון, רענון וחידוש הגן. כך שעם הגעת 927 הילדים לגנים, הם יבחינו ב- 39 גנים יפים ומאירי פנים.

חשוב לציין כי בגני טרום חובה בהם יש 35 ילדים, תצטרף סייעת שנייה לצוות החינוכי.

כמו בשנה שעברה אנחנו נמשיך להפעיל את הגנים עד השעה 16:00 כולל יום שלישי, הן בגני החובה והן בגני הטרום חובה, זאת לצד 7 גנים ארוכים שפועלים מדי יום עד השעה 17:00 גם בימי חג ובחופש הגדול.

גם השנה ישולבו פסיכולוגים בגני הטרום חובה באמצעות תכנית מעג"ן ובסיוע תכנית 360 לילדים ונוער בסיכון.

ראש העיר החליט על הפעלת חוגי קרב  ועל תחילת פרויקט ההזנה כבר בשבוע הראשון של הלימודים. החלטה זו באה מתוך רצון להקל על ההורים ולאפשר לכלל התלמידים ליהנות מארוחה חמה ומזינה וללמוד בראש שקט.

למרות שעל פי החוק, הרשויות מחויבות להעניק הזנה החל מה-21.10.17, הוחלט כאמור כי ילדי קריית שמונה לא ימתינו חודשיים, אלא יהיו הראשונים בארץ שייהנו ממפעל ההזנה.

מאגף החינוך בעירייה נמסר כי חשוב שההורים יקדימו כבר כעת לשלם עבור ההזנה במחלקת הגביה.

במשרד החינוך שיבחו את טיפול העירייה בתיקון ליקויי הבטיחות במוסדות החינוך בעיר.

משרד החינוך: "עיריית קריית שמונה טיפלה בכל הליקויים ומוסדות החינוך בעיר ייפתחו את שנת הלימודים כסדרה ביום שישי הקרוב".

מנהלת מחוז צפון במשרד החינוך ד"ר אורנה שמחון: "כל בתי הספר בקריית שמונה מאושרים והרשות תיקנה את כל מה שנדרש על פי הנחיות בודק בטיחות מטעם משרד החינוך. שנת הלימודים בקריית שמונה תיפתח כסידרה".

ביום הראשון לשנת הלימודים יבקרו ראש העיר ניסים מלכה, מנכ"ל העירייה אשכול שוקרון, הממונה על החינוך הרצל בן אשר ומנהלת אגף החינוך סיגל כהן  בבתי הספר ויעניקו ספר שי לתלמידי כיתות א'.

ראש העיר הרב ניסים מלכה: "ילדי קריית שמונה יכנסו ביום שישי הקרוב למערכת החינוך האיכותית ביותר בצפון. אני אישית, מכיר, יודע ומאמין בחשיבות העליונה של מערכת חינוך איכותית ולכן, למרות כל הקיצוצים והקשיים, החלטנו בעירייה להמשיך ולהפעיל גם בשנת הלימודים הבאה פרויקטים חינוכיים עשירים שירחיבו את הדעת של כל תלמיד ותלמיד. גם השנה נמשיך  במסורת קיומו של יום לימודים ארוך וגם השנה ייהנו  ילדי הגנים ותלמידי בתי הספר היסודיים בעיר מארוחת צהריים חמה".

לסיום ביקש ראש העיר להדגיש כי "אנחנו נעשה כל מאמץ שמי שייכנס השנה לכיתה א' יסיים את לימודיו בקריית שמונה בכיתה י"ב עם תעודת בגרות מלאה שתאפשר לו כניסה לאוניברסיטה.

אני מבטיח לתלמידים ולהוריהם שכל עובדי העירייה ומערכת החינוך יעשו הכל כדי לאפשר לתלמידי קריית שמונה את מלוא התנאים לשנת לימודים פורייה ומהנה, שנת הישגים והצלחה".

הרצל בן אשר הממונה על תיק החינוך: "תלמידי קריית שמונה והוריהם מתחילים את השנה עם תקוות גדולות לחינוך לערכים, להקניית מיומנויות וכישורי חיים ושמירה על ביטחונם של הילדים. יחד נעשה את המלאכה ונעניק את המיטב והמרב לילדים הנפלאים. שנה טובה".

 

מנהלת אגף החינוך סיגל כהן: "אני מאחלת לתלמידים ולהורים שנה טובה ושקטה וכמובן ברכות ואיחולי הצלחה גם לצוותי החינוך כמובילי החינוך בעיר. אנחנו מחבקים ומתרגשים יחד עם תלמידי כיתות א' ומחכים כבר לראות אותם עם ילקוטים על הגב נכנסים לבתי הספר ולכיתה א'".

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad