היום ה-14 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

מטולה: השמירה הוסרה

לפני כחודשיים הורה שר הביטחון, משה בוגי יעלון להסיר את השמירה בישובי קו העימות ובעוטף עזה, דבר שפגע במספר ישובים בצפון השוכנים בסמוך לגבול לבנון. במושבה מטולה היה אחראי על השמירה שוטר משמר הגבול. השמירה נעשתה בנוסף לשמירה של צה"ל.

לאחר ההחלטה של שר הביטחון הוסרה השמירה מצד צה"ל, ובמג"ב החליטו שבלי תגבור של אדם נוסף, השוטר לא יוכל לשמור לבדו.

על מנת להשיב את הביטחון למושבה, נרתמו מספר תושבים וחברי סיעת 'מטולה קהילה ומושבה' בראשותו של דוד אזולאי לגייס מתנדבים שישמרו בלילות במושבה הסמוכה לגבול הלבנוני. במקביל, הסיעה הגישה בקשה לראש המועצה לערוך ישיבה שלא מן המניין בנושא השמירה במושבה והצגת מתווה חדש לשמירה שיתבסס בשלב ראשון על מתנדבים ובהמשך ייושם חוק העזר העירוני והחלת השמירה על הישוב כולו באמצעות תורנות שמירה או מס שמירה, ע"פ החלטת המועצה.

נציין כאן, שעל פי פקודת העיריות, ספר החוקים של הרשויות המקומיות, ראש הרשות מחויב לקיים ישיבה שלא מן המניין אם שליש מחברי המועצה ביקשו אותה.

אם תוך שבוע הוא לא תענה הבקשה, משרד הפנים יחייב את ראש הרשות לקיים את הישיבה.

הישיבה לא כונסה, לטענת חברי האופוזיציה, גם אחרי שמשרד הפנים הורה על קיומה. בעקבות אי קיום ישיבת המועצה שלא מן המניין, פנו חברי האופוזיציה בתלונה נגד ראש המועצה, הרצל בוקר למשרד הפנים.

לטענתם של חברי המועצה, דוד אזולאי ורוית סנדלר-יפה מסיעת 'מטולה קהילה ומושבה' הבקשה הוגשה  ב-30 בנובמבר. שבוע לאחר מכן בתאריך השמיני בדצמבר, לאחר שראש המועצה לא זימן ישיבה, פנו חברי האופוזיציה לקצין המחוז בכדי שיורה לראש המועצה לזמן ישיבה אך לטענתם לא הישיבה שוב לא כונסה. לאחר כשבוע הגישו השניים תלונה למשרד הפנים כנגד ראש המועצה וכנגד קצין המחוז.

ב-22 לדצמבר (יום ראשון האחרון) נערכה ישיבת המועצה במועדה אך מאבקם לא תם עקב סירובו של בוקר להעלות את הנושא לסדר היום בגלל שלטענתו נושא זה קשור לגורמי הביטחון ולא לחברי המועצה.

"לאחר פניה שלנו ליועץ המשפטי של המועצה וקבלת תשובות מתחמקות, העלה ראש המועצה בתחילת הישיבה את הנושא וטען כי נושא הביטחון כמו נושא נוסף שהעלנו שהוא פתיחת המועצה אחר הצהרים לטובת הציבור שמגיע בשעות הערב למושבה אינו בסמכות מליאת המועצה ואין אפשרות לדון בו. 'המצאה מארץ ההמצאות'" אומר יו"ר האופוזיציה, דוד אזולאי.

הרצל בוקר ראש המועצה: "בקשתו של דוד אזולאי נדחתה נוכח העובדה כי בהתאם לחו"ד של היועץ המשפטי הנושאים שהועלו על ידו אינם מצויים בסמכותה של ישיבת המועצה ולכן אין לזמן ישיבת מועצה. נושא שמירת הישוב מצוי בטיפול שוטף על ידי. לשמחתי איננו נמצאים במצב חירום המחייב כינוס ישיבה שלא מן המניין בדחיפות, ולאור זאת, אני מזמין את הפונים לפעול בסבלנות ולהעלות את הנושאים כמקובל במסגרת שאילתא לישיבות המועצה שמן המניין. כראש המועצה הפועל לטובת ביטחון התושבים פעלתי באופן אישי טרם הפניות למועצה מול גורמי הביטחון והשלטון המקומי. למרות מאמצי משרד הביטחון השיב לי בשלילה בטענה שצה"ל מקיים סיורים באמצעים גלויים וסמויים על מנת להעניק ביטחון לישוב. במקביל אני והמועצה פועלים להחלת חוק העזר בנושא השמירה שכן ההצעה מחייבת את אחריות משמר הגבול, דבר שלא ניתן על ידם".

חברתו לסיעה של דוד אזולאי, רוית סנדלר-יפה מסרה ל"חדשות": "עצם הבקשה לכינוס ישיבה בנושא הביטחון נבעה מההנחה שזהו נושא מהותי וחשוב לכלל חברי המועצה. לכן, לא ברור לנו מדוע גם בנושא זה ראש המועצה בוחר שלא לשתף אותנו ואת כלל התושבים".

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad