היום ה-15 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

מי רוצה בית? (לא בהרחבה) שירים ת'יד…

מי מאתנו לא רוצה לקנות/לבנות בית לו ולמשפחתו בעיר בה הוא נולד וגדל, עיר יפה אנשים חמים ואם גם נפרגן אז גם נקייה בזמן האחרון.

אבל יש משהו מוזר בקריית שמונה. זוגות צעירים פשוט לא מוצאים בית! תמיד מדברים על הצערת העיר ויוצאים בכל מני סיסמאות על מנת להשאיר את התושבים הצעירים, אותנו, אז סבבה אנחנו רוצים להישאר באמת, ואפילו מוכנים להתפשר על מקום עבודה, למרות שלמדנו מקצוע שבחיים לא נעסוק בו בקריית שמונה, אבל על בית לילדים שלנו? עד כאן!

אנחנו לא רוצים לגור בהרחבות ולשלם 1.6 מילון שקל מעבר לזה וחלילה אני צר עין כלפי אף אחד אבל זכות זו שמורה לבנים ממשיכים ולבעלי הון מכובד אבל ממש לא לזוגות צעירים.

אני, אקרא לעצמי תצ"מ, "תושב צעיר מיואש", מחפש בית בקריית שמונה כבר שנתיים, עכשיו המבוגרים שבינינו ירימו גבה ויגידו "אהה הוא לו רציני אם היה רוצה בית היה מוצא", אבל הצעירים כל אותם זוגות צעירים יזדהו ויבינו מיד על מה אני מדבר. הקושי בלמצוא בית ראוי הוא עצום עבורנו ואם כבר מוצאים בית שהוא נחמד וראוי למגורים מבלי שנצטרך לבנות אותו מחדש המחיר הוא קטסטרופלי ולא בר השגה.

עכשיו ברוך השם עבדנו וחסכנו לסכום שאנחנו כבר מסוגלים להוציא את המילה 'משכנתא' מהפה, מילה שעד עכשיו הייתה מילה גסה עבורנו, מה שקורה פה בעצם בקריית שמונה זה מעגל קסמים מרושע עבור אותם זוגות צעירים, מכיוון שאין בנייה של שום פרויקט מגורים ועד שיש איזה יזם שקיבל "ביצים" (סליחה על הביטוי) ובא לבנות ולהשקיע בעיר ולבנות בה מעקבים ודוחים אותו עד שהוא מתייאש. אך גם פרויקטים  שכן יוצאים בשעה טובה ומאושרים ע"י עיריית קריית שמונה חלק גדול מהדירות נקנות ע"י משקיעים עוד לפני שאנחנו הצעירים הספקנו לשמוע על בנייה בכלל, שלא לדבר על להתרשם מהבית, ואז אותו הבית שנקנה מהקבלן ב-600 אלף שקלים, עוד לפני שהבית אוכלס ונמסר, אותו משקיע דורש 800 אלף שקל. למההההה?

עכשיו אני באמת רוצה שתבינו מה קורה פה, גם מי שכבר רוצה למכור את הבית שלו מבין מהר מאוד שאין לו לאן לעבור  אז או שהוא מבקש סכום לא ראלי בתקווה שימצא את אותו זוג צעיר מיואש שייכנע למחיר ויום אחרי שיכנס לבית יקרוס כלכלית או שפשוט בעל הבית ירד מזה ויישאר בבית שלו וכך כולם פשוט דורכים במקום ואנחנו שזועקים כבר לעזרה נשארים מתוסכלים.

אז אולי ראש העיר לא מודע לבעיה הזאת.. אז הנה אדוני הצפנו את זה.

אנחנו חסכנו, יותר נכון, גירדנו כל שקל על מנת שנוכל לקנות בית במחיר הוגן, אנחנו לא אנשי עסקים ולא משקעים וגם לא רוצים "לגזור קופון על אף אחד, אנחנו משפחות אנחנו בני קריית שמונה ואנחנו רוצים בית!

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad