היום ה-15 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

מכבי תל אביב או חללי צה"ל

. אקדים ואומר, שבמשך השנים לא מתתי על הקבוצה הזאת, והסיבות אינן מעניינות כרגע.

כמו בסרט טוב, גם הסיפור הזה החל לפני כשבועיים כאשר ועדת פרס ישראל בראשותו של טל ברודי החליטה להעניק את פרס ישראל לשמעון מזרחי, האיש והמסתורין שעומד זה מספר עשורים מאחורי מכבי תל אביב. ההחלטה זכתה לקיטון של צוננים מחזיתות רבות וגרמה לאי נוחות מעצם העובדה שמי שעמד בראשות הוועדה שהחליטה להעניק את אחד הפרסים היוקרתיים שמדינת ישראל מעניקה ליקירה הוא לא אחר מאשר הסמל של מכבי תל אביב טל ברודי. אין בדברים הללו כדי להטיל דופי ביושרו של אדם זה או אחר, אולם יש החלטות שברפלקס מותנה מעלות שאלות, שאלות קשות ולא נוחות.

ההמשך היה לא צפוי, וכמו שנהוג לומר, המציאות עלתה על כל דמיון. הישגיה של קבוצת הכדורסל של המדינה, מכבי תל אביב, העלו לרמת סבירות גבוהה את האפשרות שמכבי תל אביב תשחק בגמר. הכל טוב ויפה, אלא שהלוח העברי, מה לעשות מורה על היום הזה כעל אחד הימים הקדושים לאזרחי ישראל המשרתים אותה באהבה ובנאמנות מאז שהוקמה. יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל.

העובדה שיש מי מסוגל להעלות על דעתו אפשרות, אפילו תיאורטית שביום מקודש זה יכולה להיות אופציה, אפילו תיאורטית, לשמחה הנובעת ממשחק כדורסל, מעוררת אי נוחות במקרה הטוב ושאט נפש במקרה הגרוע. רגשות לחוד ואינטרסים ספורטיביים וכלכליים לחוד. לא יום הזיכרון לחללי צה"ל ומערכות ישראל יכשיל אפשרות שמכבי תל אביב תשחק בגמר, ממש בזמן שעשרות אלפי משפחות מתכנסות ביגונן וזוכרות את יקיריהן ביום שכנסת ישראל קבעה אותו בחוק.

החוצפה של מי שמייצג את מכבי ואמור לקבל את פרס ישראל, יו"ר הקבוצה, מביאה אותו לעשות ככול שיכולותיו המשפטיים, ויש לו כאלה, מאפשרים לו. במקרה הזה כאשר יש התנגשות כה ברורה וכה חריפה בין שני אירועים, לשחק בערב יום הזיכרון או לכבד את זכר האלפים שנפלו והקריבו את חייהם, בין היתר שגם מכבי תל אביב תוכל לשחק כדורסל באירופה, יש רק אפשרות אחת. לומר לא! ולשאת בשמחה בתוצאות.

נציגי מכבי לא בחרו את האפשרות הזאת, מבחינתם היא אפילו לא אופציה וגם לא המלצה. זה יום 'בעייתי' שצריך לטפל בו כמו שמטפלים בבעיה. פותרים אותה, או ובמקרה הזה, פוטרים את מצפונם מהצורך להתמודד עם נושא כה מהותי וכה חשוב בחברה הישראלית.

אני בז לאנשים שאלה הערכים שעל פיהם הם חיים. אני לא רוצה להיות חלק ממה שנקרא "מכבי תל אביב בכדורסל/שחקן, אוהד או צופה במשחקיה".

ובהזדמנות זאת, ראוי לנציגיה של המדינה לעשות ביעור חמץ להחלטות שאולי הן כשרות על פי המילה הכתובה אולם צחנתם בלתי נסבלת.  

ועוד אפשרות, אם בכל זאת מתעקשים במכבי לשחק, שישחקו ושהמשחק לא ישודר בטלוויזיה וברדיו.     

אולי יעניין אותך

Bottom ad