היום ה-13 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

מכון פועה* – עכשיו גם בקרית שמונה

 

היום אנו ערים ליותר ויותר בני אדם בעולם שנתקלים בבעיות פוריות כאלו ואחרות. הסיבות לכך שונות ומשונות, אך ככל שהעידן הטכנולוגי מתקדם ובני האדם פעילים פחות ופחות, מספר האנשים עם אותן בעיות, עולה. נתונים שהתפרסמו מראים כי היום זוג אחד מתוך ארבעה נזקקים לעזרה רפואית ועוברים טיפול מיוחד כדי להיכנס להריון, והערכות אומרות שבעוד 10 שנים כבר זוג אחד מתוך שלושה יזקק לשירות הזה.

מלבד הטיפול שגורם לאי נעימויות כאלה ואחרות ישנן גם בעיות הלכתיות, וסכנה לטעויות אנוש מצד הרופאים, לשם כך הוקם מכון פוע"ה שעם הזמן אף התרחב והחל לעשות בנושאים רבים.כיום המכון נותן יעוץ, הכוונה וסיוע לזוגות להם בעיות בגניקולוגיה ופוריות (שירות חינם לכל פונה( ונוסף נותן ליווי ופיקוח הלכתי מלא בבתי החולים ובמעבדות הפוריות, שכן 

 

התהליך המורכב והעדין וההסתברות לטעות בהפריית מבחנה מחייב על פי ההלכה השגחה קפדנית מיוחדת למניעת טעות אנוש אפשרית.

מכון פוע"ה פועל ע"י צוות מיומן ומוכשר של כ-50 משגיחות בכל רחבי הארץ, מבצע תהליך של פיקוח הלכתי צמוד בשילוב מערכת נעילות מתקדמת, בכל אחד משלבי הטיפול במעבדות הפוריות ובבתי החולים. צוות ההשגחה מנע עד כה 35 טעויות אנוש.

בפעילותו הענפה של מכון פוע"ה תומכים כל חוגי היהדות בארץ ובחו"ל וכל הרבנים העומדים בראשם. בהבינם את חשיבות פעילותו של מכון פוע"ה בנושאי טיפול בזוגות להם קשיים בפוריות וגניקולוגיה, תומכים בפעילות המכון חשובי הרבנים מאז ראשית דרכו.

 

מכון פוע"ה בשיתוף בית ההוראה החדש

ידיעה חדשה ומשמחת. בקרוב מאוד הולך לקום בית הוראה בראשותו של המרא דאתרא, הרב שלום לוי שליט"א. בית ההוראה יעסוק בכל התחומים ומכון פועה ייתן מענה בענייני זוגיות ופוריות.

אל בית ההוראה יגיעו רבנים ממכון פוע"ה וידריכו את הפונים בכל ענייני הפוריות והזוגיות. מכון פועה פרסם הסכמה והסמכה של שיתוף הפעולה, ואולי אף בעתיד יקים סניף רשמי של פוע"ה בעיר. שעות הקבלה יהיו בין השעות 13:00 עד 17:00 בצורה דיסקרטית ובאווירה נעימה.

הרב איתמר לוי שליט"א, יו"ר הכולל  "בית יהודה" (ובנו של הרב שלום לוי שליט"א) ששימש בעבר במכון פוע"ה והוסמך ע"י הרב מרדכי אליהו זצ"ל ועל ידי הרב מנחם בורשטיין שליט"א (ראש המכון) יהווה חלק מרכזי בבית ההוראה ובהתנהלות מול מכון פוע"ה, וכן בקרוב תינתן אפשרות להשאיר מראות נשים מחוץ לכולל בית יהודה (שם תהיה תיבה להשארת העדים).

* פועה – פוריות ורפואה ע"פ ההלכה.

 

 

יש לי מושג ביהדות – ערלה

יש עורלה הקשורה לתינוק הנולד ומצווה התורה "ביום השמיני ימול בשר עורלתו" והיא מצוות ברית מילה שכל יהודי מכיר שהוא החותם על גופו. העורלה היא המסמלת את כל הזוהמה שיש בעולם טומאה ועבודה זרה, וביום השמיני ללידתו מסירים אותו ומתגלית העטרה שהיא שלימות האדם.

ויש עורלה מסוג אחר- מכלל מצוות התורה יש לנו  מצוות התלויות בארץ הנובעות מקדושתה של ארץ ישראל, והם תרומות ומעשרות, הפרשת חלה, כלאיים, מעשר שני, מעשר עני, שביעית, פאה.

ונאמר בתורה "כי תבואו אל הארץ ונטעתם כל עץ וכו', שלוש שנים ערלים יהיה לכם לא יאכל", משעת נטיעת האילן מונים ג' שנים ובהמשך שנים אלו הפירות אסורים אפילו בהנאה, ובשנה הרביעית הפירות נקראים "נטע רביעי" ומחללים את קדושת השירות על פרוטה או פרי מסוים וכל הפירות מותרים באכילה מכאן והילך.

מצוות העורלה כמו גם השמיטה ושאר מצוות התלויות בארץ, באות ללמדנו לאמץ את מידת האיפוק והסבלנות אחרי כל ההשקעה עד שהאילנות הניבו פירות, וכן להזכיר לנו שהארץ אינה שלנו אלא של הקב"ה ומסרה לנו לעובדה ולשומרה, וכל חקלאי מצוי יודע שעצם ההקפדה על מצוות התלויות בארץ מזכה אותו בשפע (ולצערנו מפעם לפעם אנו שומעים על כאלו הדוגלים ב'כוחי ועוצם ידי עשה לי החיל הזה', עומדים מול שוקת שבורה וכל השקעתם ירדה לטמיון קוראים לזה "נזקי טבע", לו יהי) ולא בכדי נקרא סדר "זרעים" העוסק במצוות התלויות בארץ בשם "אמונות" ואמרו חז"ל שהחקלאי מאמין בחי העולמים וזורע כי בלי אמונה לא היה אדם עוסק במקצוע זה.

 

 

 

 

פרשת קורח / כוחה של נגיעה

יש לתמוה על קורח, שפיקח היה ומגדולי הדור, ועמו מאתיים וחמישים ראשי סנהדראות של דור מקבלי התורה, שטעו עד כדי שכפרו בתורה ובנבואות משה רבנו! והשאלה היא כיצד כולם טעו בזה. ומבארים הראשונים, שזו כוחה של נגיעה, אומנם היו להם שאיפות נעלות והשתוקקו מאוד להתקרב לעבודת ה'. אך כיוון שנשתרבבה לתוכם קנאת קורח בנשיאותו של אליצפן בן עוזיאל באו לכלל טעות. מכאן לומדים עד כמה קשה כוחה של נגיעה, ואפילו קלה, שיכולה היא לגרום לטעות גם לאנשים בעלי השגות גדולות.

והנה מעשה: בשדכן שהציע את בת פלוני לבן פלוני, וכבר בשלב הראשון נראה היה שההתאמה מוצלחת. גם ההורים משני הצדדים יצרו שפה משותפת, ובאופק הלא רחוק אפשר היה כבר אפשר לשמוע את שבירת הצלחת, במזל טוב. וכמו בכל דבר מוצלח, שלח גם כאן השטן את ידו, וניסה 'לקרוע' את השידוך, וכמעט שהצליח. יום לפני שהצדדים מודיעים על סיום השידוך, מתקשר לביתו של השדכן חבר טוב ומבקש ממנו למצוא לבתו שידוך הגון ואם משימתו תצלח בידו ישלשל לידיו הון עתק. השדכן מאזין לדברים וליבו יוצא. הוא מוצא בחור שיענה על כל הדרישות, ולפתע עלה במחשבתו רעיון שטני. חיש מהר רץ השדכן למשודכת הראשונה וביקש לדבר עם האבא והודיע לו כי אבי הבחור, מדבר עליו דברים לא טובים והוא בעצמו שמע זאת. לא צריך להיות חכם גדול כדי להבין שכבר באותו מעמד הודיע אבי המשודכת שהוא מבטל את העסקה. אבל השדכן לא הסתפק בכך, וכדי להיות בטוח שהצליח להביא לפירוק השידוך, הלך גם אצל אבי הבחור, ו"גילה" באוזניו מה שהצד השני מדבר עליו. השלב הבא כמובן, היה הצעת שמה של הבת שהגיעה עם אביה, לאותו בחור שעזב את ההצעה הראשונה. השניים אכן נפגשו, אבל הקב"ה, שראה וידע הכל, לא שיגר הפעם את השטן כדי להפריד בין הדבקים. הוא עצמו, הוא ולא שליח, מנע מהשדכן את האפשרות להרוויח את הכסף על חשבון הסכסוך שעשה. ההצעה לא יצאה לפועל, והשדכן הנוכל יצא קרח מכאן וכאן. והנה חלפו כמה חודשים, ולפתע נזכר אבי במשודך הראשון בהצעת השידוך ההיא, שכמעט ונסתיימה.. וממחשבה למעשה הוא החליט ללכת לאבי המשודכת ולשוחח עימו על הנושא. "אני דיברתי עליך מילה רעה? אדרבה, בזמנו קיבלתי ידיעות שאתה ריכלת עליי". מיד עלו השניים על העלילה הנוראה שנרקמה על ידי השדכן, ועוד באותו היום נשברה הצלחת במזל טוב. והסיפור עם השדכן לא נגמר. הנוכל ההוא, ששמע שהשידוך בין שתי המשפחות יצא לפועל, בא וביקש שכרו. הלכו השניים לגר"ח קנייבסקי ואמר כי בשבת יכריזו עליו בבית הכנסת כנוכל, ובאשר לטענתו- הרי הוא היה זה שביטל במו ידיו את השידוך, א"כ מה יש לו לדרוש כסף… מכאן אנו רואים מהו כוחה של נגיעה וכמה גדול השפעתה.

בר יוחאי חיים

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad