היום ה-13 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

ממשיך המאבק בשריפת גזם

 

ראש מועצה אזורית הגליל העליון גיורא זלץ פנה לשרי החקלאות והגנת הסביבה אורי אריאל וזאב אלקין, ובמכתב תקיף ביקש מהם להתנות כל מתן מענק של המשרד לחקלאי בהצגת פתרון העומד בקנה אחד עם תקנות הטיפול בשריפת גזם. אחרי פגישת עבודה במועצה, עם אנשי היחידה הסביבתית ורישוי העסקים, פנה זלץ לשרים אריאל ואלקין, מהם ביקש להנחות את אנשיהם בשטח, להקפיד על אכיפת תקנות שריפת הגזם החקלאי בגליל העליון. הזרז למכתב ולפעולה מול השרים הם מספר אירועי שריפת גזם חקלאי באזור "אצבע הגליל" ודרום עמק החולה שאירעו בשבועיים האחרונים, וגרמו זיהום אויר קשה ביותר, פגעו בבריאותם של ילדים, קשישים וחולי אסתמה, ובאיכות חייהם של עשרות אלפי תושבים.

 

אכיפה חלשה מדי

"נושא שריפות הגזם והפגיעה המתמשכת בבריאות תושבי עמק החולה קיבוצים, מושבים, קריית שמונה, חצור והמושבות, נמצא על סדר היום כבר יותר משני עשורים, ללא פתרון משביע רצון. הראייה לכך הם אירועי השריפה האחרונים", כתב זלץ. הוא ציין במכתב כמה כשלים בתקנות הנוכחיות, ביניהם מקרים של חוסר התאמה בין אישורי השריפה הניתנים למשך מספר ימים לבין המצב המטאורולוגי בעמק. גם התנאים המאפשרים שריפת גזם לא תמיד חופפים את התנהלות המטאורולוגיה המקומית בעמק החולה, וסיבה נוספת היא חוסר הקפדה מספקת מצד הגוף המפקח במשרד החקלאות על ביצוע מדויק של התנאים, ואכיפה חלשה מדי ולא אפקטיבית מול פורעי החוק.

 

התניית מענקים בעמידה בתנאים

בסיום מכתבו מציע ראש המועצה הצעה לשרים, ולפיה כל מענק של משרד החקלאות לחקלאים בתחום המטעים והפרדסים, תחייבם לפרט מראש את דרך הטיפול בגזם וחומר צמחי מעקירות, ורק אם אלה יהיו בהלימה לתקנות יהיו זכאים למענק. זלץ ביקש את התערבות השרים לתיקון המצב, כיוון שהמשך ההתנהלות הנוכחית בלתי נסבל, ופוגע בבריאותם של אלפי תושבים, ומזהם את האוויר והסביבה בכל הגליל העליון.

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad