היום ה-11 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

מנהיגים לעתיד

 

תכנית "מקום למנהיגות" היא תכנית מנהיגות לצעירים וסטודנטים בני קריית שמונה המובלת בשותפות של המכללה האקדמית תל-חי, עיריית קריית שמונה, רשת המתנ"סים, ומרכז צעירים ותעסוקה.
מטרת התכנית היא חיבור של צעירים בני קריית שמונה וסטודנטים במכללה האקדמית תל- חי לפעילות ועשייה חברתית בקריית שמונה והאזור, מתוך היכרות עם ההיסטוריה של העיר ובניית חזון משותף. התכנית שואפת לחזק את מעורבותם של צעירים וסטודנטים בני קריית שמונה בהובלת תהליכים חברתיים המתרחשים בעיר ובאזור.

את הקבוצה הנחה תום פרוחי מנהל מכינות "מעשה" בנגב ובגליל שהינו בן העיר ובוגר המכללה.
בנימין ברנדס (המכונה בי בי) אחד החברים בקבוצה מספר "אל התכנית הגענו 12 צעירים וצעירות תושבי קריית שמונה שאכפת להם מהעיר ומאמינים בתושבים ובפוטנציאל של העיר להתפתח לטובה. במהלך התכנית הכרנו את ההיסטוריה של העיר עם פרופ' אמיר גולדשטיין, שוחחנו על מנהיגות במפגש עם מיקי נבו, איש חינוך ויזם חברתי, ודנו בעתיד של העיר כפי שאנחנו היינו רוצים לראות אותו עם ראש העיר וגורמי העירייה השונים".

ליאל כהן ג'רבי חברת הקבוצה מספרת: "בסוף החלק הראשון העיוני, עברנו אל הפרק המשימתי- יצירת פרויקט קהילתי, אותו החלטנו לבצע עם בני הנוער מקריית שמונה בכדי להתחיל ולפתח את דור המנהיגות הבא של העיר".

חברי הקבוצה הקימו את "פרלמנט הנוער" המונה 12 בני נוער ממסגרות פורמליות ובלתי פורמאליות שונות בעיר. מטרת הפרלמנט לכתוב אמנה חברתית של בני הנוער מקריית שמונה, המביאה לידי ביטוי את דרישתם לזכויות ולשוויון בין כל חלקי הארץ. לאחר שבני הנוער למדו על הכנסת והתנהלותה הם בחרו את הנושאים אותם חשוב להם לקדם בגליל ביניהם בריאות, חינוך פורמאלי ובלתי פורמאלי, השכלה גבוהה ושיפור פני העיר.

השבוע נסעו חברי פרלמנט הנוער לכנסת ישראל מתוך תפיסה של הכנסת כאחראית ומשפיעה על חיי התושבים בארץ בכלל ובקריית שמונה בפרט. בני הנוער סיירו בכנסת, שמעו על היסטוריית הכנסת ועל ההתנהלות הפרלמנטרית ותפקידם של חברי הכנסת. בסיום הסיור, נפגשו בני הנוער עם ישי בן פזי, מורה דרך וממקימי ההתיישבות ביהודה ושומרון והגולן, שסיפר על היסטוריית האזורים הללו והשנים הראשונות להקמתן, עד לימינו אנו. בני הנוער סיכמו את החוויה כחיובית ומלמדת, ולנו נותר רק לקוות כי הם יחזרו בעתיד לכנסת – הפעם כמנהיגים ונציגים שלנו.

 

יפעת קורן זמרן ראש מדור קשרי אקדמיה קהילה במכללה מוסיפה: "מקום למנהיגות היא תכנית שאנחנו מאד גאים בה מבחינת הקשרים בין אקדמיה לקהילה, מאחר והיא מחברת את הסטודנטים בני קריית שמונה לצעירים שבוחרים לחיות בעיר גם לאחר התואר, ויחד לפעול למען העיר מתוך תפיסה של לקיחת אחריות על המקום בו הם חיים".

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad