היום ה-12 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

מנכ"ל משרד החקלאות שלמה בן אליהו סייר בגליל ובגולן והבטיח לסייע לחקלאים

כחלק מפעילות זו, התארח במהלך סוף השבוע האחרון מנכ"ל משרד החקלאות, שלמה בן אליהו, לסיור נרחב בשטחים החקלאיים ברמת הגולן, חוות מתתיהו ועמק החולה, סיור שיזם עמיר אנטלר מנהל מחוז צפון במשרד החקלאות. המנכ"ל הביע התעניינות רבה באשר לסיטואציה העכשווית איתה מתמודדים החקלאים וההשלכות של קיצוצי מכסות המים ועליית המחירים.

מנכ"ל מו"פ צפון אלקנה בן ישר, סקר את הפעילות, אותה מובילים במו"פ (מחקר ופיתוח) צפון, לרבות מחקרים חדשים המתבצעים בימים אלו במו"פ וההשפעות החיוביות של המחקרים שבוצעו בשנים האחרונות על התפתחות החקלאות בגליל. כמו כן, הציג בן ישר את הצורך לתקצוב מחקרי המו"פ, המסייעים ליצירת יתרון לחקלאי הגליל בגידולים מובילים וחדשניים.

סמנכ"ל החקלאות בחברה לפיתוח הגליל עמוס לוין, הציג בפני בן אליהו את סוגיית משבר המים החמור, והסיטואציה הבלתי אפשרית איתה מתמודדים החקלאים, קיצוץ מכסות המים ב-36 אחוזים בתוך שנתיים בלבד (25% השנה, 11% בשנת 2018), זאת כתוצאה מארבע שנות בצורת בעיקר בצפון ותחזיות קודרות לשנת בצורת נוספת השנה.

במהלך הפגישה ציין לוין: "משבר המים לחקלאות בגליל, הינו חמור מאוד, זאת, בשל עליית מחירי המים לחקלאות בגליל ל- 1.54 שקלים לקוב וכן קיצוץ משמעותי במכסות המים. אם לא די בכך, אנחנו נאלצים להתמודד גם עם קשיים תפעוליים של מפעלי התעשייה. מכלול זה מקשה על המשך פעילות חקלאית ענפה ובעיקר על הטיפול בגידולי השדה".

החקלאים הבהירו למנכ"ל, כי בסיטואציה הנוכחית יתקשו להמשיך ולפעול וכי נדרש סיוע משמעותי מצד הממשלה, לרבות  מתן פיצויים, תמיכה מאסיבית ועידוד מחקרים במו"פ  צפון לאקלום והתאמת גידולים חדשים, פיתוח טכנולוגיות חדשות והאצת החדשנות החקלאית בגליל.

המנכ"ל בן אליהו, אליו התלוו נציגי מחוז צפון במשרד החקלאות וסמנכ"ל המשרד, בירך את החקלאים על ההתמודדות עם הקשיים והחדשנות פורצת הדרך והבטיח לפעול לסיוע לחקלאים בתחומי המיכון, חוסר בכ"א, פיתוח גידולים חדשים, חדשנות וקידום חקלאות חכמה ומדויקת.

בתמונה: מימין לשמאל- עמוס לוין אלקנה בן ישר שלמה בן אליהו דבור פארוק ויוסי הלפרין.

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad