היום ה-14 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

מסע האיוולת של בג"ץ

מסע האיוולת של בג"ץ

נפל דבר בישראל. הכרזת העצמאות מה' באייר תש"ח, בוטלה מעשית השבוע בשני פסקי דין של בית המשפט העליון של מדינת היהודים, סליחה, מדינת כל תושביה.

מישהו טועה כאן בהבנת המציאות והמאווים שלנו כעם יהודי במדינת ישראל. מישהו כאן מפרשׁ שלא כהלכה את חוקי מדינת ישראל שבין היתר באו לעולם כדי להגן על הבית של יהודי העולם, גם לקח משואת אירופה במאה הקודמת.

אני הקטן עומד משתאה מול ערמות הידע המשפטי, הפלפול ואוקיאנוס החוקים, רובם מיובאים מתרביות לא לנו, ולא מבין 'לְמַה כל זה?!'.

את מי או את מה רוצים להרשים אבירי המשפט הישראלי?!

הגיע הזמן, ואם לא, צריך להביא אותו ולומר 'עד כאן גברתי הנכבדה בגלימה השחורה. עד כאן אדוני הנכבד בגלימה השחורה. גם לנו, ובמיוחד לנו אזרחי מדינת ישראל יש מה לומר על מה שאתם עושים במגדל השן שלכם. מאסנו בשיטה, מאסנו מהתחכום, מאסנו שאתם מעוותים כל מה שהוא נורמלי, יהודי וברור לכל ילד. אנחנו רוצים מדינה יהודית-דמוקרטית ושפויה מהטוויסט שאתם עושים בכל פסק דין בסיפור היהודי.

בית המשפט העליון החליט השבוע שתי החלטות שהן מנוע רקטי לשגורה של מדינת היהודים אל מחוץ לגלקסיה.

הפסיקה הראשונה, ולאו דווקא החשובה. לאפשר לח"כ היבא יזבק מבל"ד מ-'הרשימה המשותפת' להתמודד לכנסת ישראל. ההחלטה מרושעת בשל הדרך אליה הגיעה ותיעלה הנשיאה אסתר חיות. כל ילד יודע שהרכב השופטים במשפט מכוון, מצביע ורומז על התוצאה הסופית, ולאו דווקא בידיעה מדויקת של פסק הדין. הנשיאה חיות, הַאַמוּנה על שיבוץ הרכב השופטים, הרכיבה נבחרת שתביא לתוצאה שהיא יחלה, אבל בלעדיה. איזה תיחכום… איזו ווירטואוזיות של עבודה בעיניים על הציבור ומעילה באמון הרוח הדמוקרטית של מדינת ישראל.

במקום שבו אומץ הלב מתחלף בתרגילים שמויג'ו כבר שכח,  ראוי לסגור את הבסטה. במקום בו שְלוחֵיך מועלים ברוח התפקיד ובפרשנות תפקידם, ראוי שייעשה בדק בית.

העובדה שמשכנו של בית המשפט העליון מנוכר, מפלצתי בגודלו והינו תעתיק של רוח העמים המבטאים את עוצמתם בכח החומר על הרוח, רק מחזקת את תחושות הניכור וההתרחקות המתמשכים ממה שקורה שם.

בפסיקה הזו אני חש בוז לשופטים גם בגלל העובדה שהבוחן גילה להם את תשובות המבחן ש(לא) עברו, כי במועד א' הייתה להם אחת חנין זועבי שלא רק שהיתלה בהם, אלא היתלה בנו תושבי ואזרחי מדינת ישראל הנורמטיבית ושומרי החוק. אחרי כל מה שעברנו בהתבטאויות ובמעשים של אותה זועבי (מרמרה), לבוא ולפסוק כפי שפסקו שופטי העליון?! זו לא רק טיפשות, זה חוסר אחריות כלפי כלל תושבי מדינת ישראל, יהודים ולא יהודים. המסר צבוּע, הוא צבוע בצבע שחור קודר ומסוכן שאינך חייב לשמור על החוק, אם אתה משתייך למחנה הנכון (הפעם, זו מפלגה פוליטית 'הרשימה המשותפת'), אבל בפעם הבאה אלה יכולים להיות ארגוני פשע, פוליטיקאים מושחתים או בעלי הון והשפעה.

 

בג"צ ממשיך להרוס את מדינת היהודים

הפסיקה השנייה, שבעיני חמורה אף מזו של יזבק, זו ההחלטה שלא לגרש ארבע מסתננות מהארץ עקב הטענה שיש חשש שלמדינה אליה יגורשו (מולדתם) מחכה להן 'מילת נשים'.

המשמעות של הפסיקה היא שמכאן ואילך כל מסתננת או שוהה בלתי חוקית שתטען את הטענה הזו, מדינת ישראל תהיה חייבת לאשר את בקשתה. עכשיו צאו וחשבו כמה עשרות אלפי נשים יטענו שבהשבתן למדינותיהן מרחפת עליהן 'מילה נשית' יישארו במדינת ישראל מתוקף הפסיקה המטומטמת של בג"צ.

ואכן, מיד בתום המשפט הודיעו עורכי הדין של הנשים שהם מתכוונים להגיש בקשות נוספות, ולמדינה לא תהיה ברירה, אלא לאשר את בקשתן.

ואני שואל. מי שֹמכם לבטל את אופייה היהודי של המדינה?! מי נתן לכם את המנדט לכפות על מדינה שלמה את פרשנותכם (החולנית) למושגים של דמוקרטיה, רצון העם ומגילת העצמאות?! ויתרה מכך, מאין אתם לוקחים לעצמכם את העוז לקטוע באִבחת פסק דין את חוק השבות (שגם כך הוא נכה) ולפתוח את שערי ישראל לאזרחי העולם?!

עצוב לי וכואב, דווקא בשל העובדה שאני מכיר בחשיבותה של מערכת המשפט לתקינות חיינו במדינה כל-כך מורכבת וכל-כך שברירית. אולם, מגיע רגע שאתה רואה שהמכונית בה את נוסע, מאבדת אט-אט את בלמיה, הנהג מאבד את שליטתו והמרחק אל התהום הולך ומתקצר. אז לפחות לצעוק לנהג(ת) 'זהירות, תהום לפנייך!'.

 

 

ברוך שעשני יהודי עם תפילין

כמה לא מפתיע שראש העיר העברית הראשונה שמזמן הפכה לעיר קוסמופוליטית במהותה, החליט להרחיק את דוכני הנחת התפילין של חב"ד למרחק של מאה מטרים מבתי הספר.

נפתח ונשאל את ראש העיר חולדאי, אתה אמיתי?! לאסור על יהודי לבחור אם להניח תפילין בארץ ישראל?!

האמת, חולדאי? אני לא מופתע. איני מופתע ממך אחרי: שדרסת באכזריות את בני עירך-עמך בדרום תל אביב, בשכונת עמל, העדפת מסתננים על פני תושבי העיר שאתה ראשה, הצהרת בכל הזדמנות, וגם מממשת את ה'אני מאמין' שלך להפוך את תל אביב ל'עיר נאורה, מתקדמת, פלורליסטית, בינלאומית' ו(מופקרת), במחיר מחיקת הזהות היהודית ככל שיכולת.

אולי אתה אדמיניסטרטור טוב, אולי. היית טייס מוצלח, אבל נזכור אותך שכראש עיר שהפך את תל אביב מ'העיר העברית הראשונה' לעיר היהודית האחרונה!

עניין הנחת התפילין על ידי אנשי חב"ד, שהוא אחד המפעלים הערכיים שיהודי יכול לְזַכּות בו יהודי אחר. חב"ד, הפכה מזמן לקרש הצלה, לנווה מדבר של יהדות לישראלים רבים בשהותם בחו"ל, אם כתרמילאים בנפל, אם כתיירים בנקודות שכוחות אל באי-שם ואם כסתם כאלה שמציעים סעודה כשרה לרוצים בה (ספינת ה'מעפילים' מול חופי יפן עם ה'קורונה') ואפילו מיטה חמה לכאלה שאיבדו את דרכם…

איני תושב תל אביב, למזלי ולמזלך, וכבן העיר הנפלאה שנולדתי בה, קריית שמונה אני יכול להעיד שמה שאתה מפרש כ'נאורות' אנחנו מפרשים כ'חושך על פני תהום', מה שאתה רואה כ'מתקדם' אנחנו מעידים שקרה כבר לפני אלפי שנים.

אז אתה, חולדאי תמשיך להיות הנוגדן הפועל נגד הגוף שלו עצמו, תרחיק מעליך ומעל תושבי עירך את מערכת החיסונים היהודית (לאמונתי), ונראה מי יחכים וייטול את התפילין, קדושת השבת, וכל 'תוספי המזון הרוחני' שהיהדות מציעה על הדרך. ומי יתגאה שאכל כלב…

כן, ותודה שהערת כמה ניצוצות אצל יהודים ממחנה ה'דווקא'…

 

 

כשגם ניסנקורן מגמגם אצל איבגי

בפינה הכמעט קבועה שלנו על התקשורת, אני שמח לחרוג הפעם ממנהגי ודווקא לשבח עיתונאי הגון, מקצועי, המתנסח בבהירות, אשר יודע להבדיל בין דעותיו ובין עבודתו העיתונאית, אמיר איבגי איש ערוץ 20 וגל"צ.

מאז ומתמיד הערכתי וכיבדתי בני אדם בכלל ועיתונאים בפרט שלא הסתירו את דעותיהם האישיות לצד עבודתם העיתונאית.

התרגלנו שהתקשורת הישראלית קבעה וקיבעה את התפיסה ש: שמאל זו הנורמה, שמאל זה 'אובייקטיבי', שמאל זה אקסיומתי ושמאל צודק תמיד ושמאל זה אנחנו, וכל השאר, סוג של פארודיה על האמת של השמאל.

כך קרה שמשך שנים 'תאי השמאל' בתקשורת הישראלית שיכפלו את עצמם באופן כזה שהצופה או המאזין מן הצד היה צריך לצבוט את עצמו כדי לדעת אם הוא קורא, רואה ושומע 'חדשות' כמשמעותן ופרשנותם, או שמא את דעתו ומאווייו של העיתונאי?!

הגֵנים הללו היו כה מוטמעים וכה פעילים עד כדי כך שאותם עיתונאים האמינו באמת ובתמים שהם כל מה שהזכרנו קודם.

נחזור לעיתונאי הימני מקצועי, זה שמפריד בין דעותיו ובין עבודתו העיתונאית, אמיר איבגי.

השבוע, במהלך יומן הצהרים בגל"צ, ראיין איבגי את ח"כ אבי ניסנקורן, יו"ר סיעת 'כחולבן' בכנסת, עו"ד בהכשרתו ויו"ר ההסתדרות שערק ל'כחולבן'. (הוא בטח יאמר ברוב כישרונו שהסתדרות ברחה ממנו…). ניסקורן, שאני מוכן לומר עליו שהוא וירטואוז ובולט מעל כל חברי הכנסת של 'כחולבן' ביכולותיו הפוליטיות לתאר כל מהלך, אמירה או הצהרה של גנץ ו'כחולבן' כ'אמת', 'נכון' ו'דברי אלוקים חיים', וכל השאר פג תוקף מוסרי, לא ערכי, מושחת ועוד.

מדוע כל ההקדמה הזאת? רק כדי לומר לכם שריחמתי עליו כיצד כל כישוריו, יכולותיו והעובדה שהגיע לצמרת ההסתדרות בכח אלה, לא עמדו לו לענות על שאלה אחת שנשאלה ארבע פעמים על ידי איבגי 'כיצד ירכיב גנץ את הקואליציה, עם או בלי 'הרשימה המשותפת'?'. שאלה ממש פשוטה, בעיקרה מתמטית. ומה הייתה התשובה לשאלה 'נתניהו מושחת צריך להחליף אותו'. זהו, נשבע לכם ככה…

אשמח מאוד אם מידי פעם יעלו עיתונאֵי ושדרי גלי צה"ל, ובראשם רזי ברקאי ורינו צרור פוליטיקאים מ'כחולבן' והשמאל, ובמקום לעשות להם ספא, תספורת, חפיפה ומסג', ישאלו אותם שאלות שמטרתן לחשֹוף את עמדתם, דעתם, ועל כוונותיהם הנסתרות?!

בינתיים, עושה את העבודה אמיר איבגי.

 

 

 

ראש ממשלה תומך באנטישמי מכחיש שואה

זה מה שנזכור מתמיכתו של אהוד אולמרט בעמדתו ודרישותיו של אבו מאזן בנושא 'תוכנית המאה'

בשבוע שעבר התייחסנו לתוכניותיו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט להיפגש למסיבת עיתונאים משותפת עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

אודה, הייתה תקווה שהאיש, שאחרי שהיה ראש ממשלה, הספיק לשבת בכלא, לקבל חנינה מחברו הנשיא ריבלין ושוחרר מן הכלא בשל 'מצבו הבריאותי', יבין שאינו מאה אחוז אדם פרטי, אלא מישהו שהיה ראש ממשלה וכשל מלהביא הסכם עם אותו אבו מאזן אפילו אחרי שוויתר על כתשעים ושבעה אחוז משטחי יהודה ושומרון…

…לחשוב, שהאיש הזה פועל ממניעים אלטרואיסטים או אידיאליסטים, זה כמו לחשוב שהכושי מסוגל להיות לבקן והזברה תלבש מכנסי סקיני הדוקים.

לחשוב שהאיש הזה, אולמרט, היה בן זוגו הפוליטי של ח"כ יוסי שריד ז"ל, מהצד ההפוך של המפה הפוליטית, והשניים נלחמו בשחיתות, פשוט סיטואציה מוזרה, לא אמיתית ולא נורמלית, ביחס למוזות שהגיע אליהן.

ועכשיו תשאלו, 'את מי אתה מאשים?!', מעבר לכך שאני בז לאיש, למורשתו, התנהלותו וכשלונו להביא הסכם עם אבו מאזן, אני כועס לכל ייפי הנפש, מגלגלי העיניים שנותנים לו במה. הייתי רוצה לראות כמה זמן אולמרט היה מחזיק מעמד במרחב הציבורי אילו כל ערוצי הטלוויזיה, אתרי האינטרנט והעיתונות הכתובה היו מתעלמים ממנו בשל דעותיו, עברו והנזק שהוא גורם לאינטרס הישראלי מול אויביה, לא רק הפלסטינאים.

התקשרות הפכה לצהובה רק בשביל הרייטינג, רק בגלל בצע כסף (וזה לא נקרא להתפרנס בכבוד…), ואולמרט מספק את הסחורה בסגנונו ובזהות האינטרסים לפגוע ולהפיל את נתניהו. ממש לא ייאמן.

האיש משמיץ, מגדף ועושה הכל לסיום כהונתו של נתניהו ראש הממשלה.

שכחתי, העיקר שהוא מקפיד להוסיף את התואר 'מר' לפני שהוא מזכיר את שמו של נתניהו.

 

 

כשמסירים את העובש מהאיש

ואי אפשר לחתום את הדברים בעניינו של אהוד אולמרט מבלי להתייחס לדן שילון שהחליט להיות ציר במועצה לזכויות האדם של האו"ם וחבר כבוד ב-BDS.

מדהים להיחשף לדעותיו של דן שילון שהיה משך עשרות שנים ממעצבי דעת הקהל הישראלי, תחילה בערוץ 1 עם 95% רייטינג ואחר כך בערוץ 2 עם תוכניות האירוח המצליחות שלו.

חברים, זה האיש, אלה דעותיו מאז ומתמיד, ומה שעשה בעבר, היה מצג שווא, התחזות וגניבת דעת.

עכשיו, כאשר הוא נשכח מהתודעה, הוא שב ופורץ אליה באמירות מקוממות שהינן מחוץ לקונצנזוס הישראלי-ציוני-יהודי ומספקות אוויר חם לחברי כנסת דוגמת 'הרשימה המשותפת' והחבריה היבא יזבק, אחמד טיבי וחבריהם.

חבל שאי אפשר להחזיר את גלגלי הזמן לאחור, ולהוריד לו את הרייטינג מאותן תוכניות. חבל שאי אפשר לעשות 'ריסט' למחוק אותו מהזיכרון ולפנות מקום בזיכרון למי שראוי לו…

 

 

בקטנה

  • התחיל פסטיבל 'הרכב השופטים' במשפטו של נתניהו.

הלימון נסחט עד תום.

 

  • אחרי האֵלם והשיתוק שאחז בפלסטינאים ועוזריהם, באו אולמרט ולהקתו וחיממו אותם 'להגיב'.

התגובות נשמעו יותר כפרודיה מאשר משהו אוטנטי.

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad