היום ה-12 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

מעל ומעבר לכל מציאות שכלית

נהיה לרגע אמיתיים עם עצמנו. נהיה הוגנים על העובדות.

השכל לא תופס את גודל השעה.

תחשבו. ראש ממשלת ישראל מחוזר על ידי שני המנהיגים החזקים בעולם, לאור יום, בפרהסיה ומצלמות הטלוויזיה.

כמה פעמים שפשפתי את העיניים השבוע, אבל כלום. אמיתי-אמיתי.

בואו נריץ את התמונות לאחור למספר שניות…

…אובמה נבחר ומתחיל ליישם את מדיניותו הרופסת והמתרפסת כלפי אויביה של ארצות הברית. בכל מה שהוא נוגע, קורס. כל מי שארצות הברית הייתה לו לגב, נעזב, ננטש ומופקר לגורלו. משטרים ומדינות יוצאות מן המשחק בזו אחר זו. שליטים נופלים הכאוס אוחז בכל. חוץ מישראל, ומצרים שממש ברגע האחרון מתפכחת וניצלת.

ריצת האמוק של ברק חוסיין אובמה מסחררת, והיחידי העומד על רגליו וזועק 'המלך הוא ערום. המלך הוא מסוכן' הוא בנימין נתניהו.

ככל שאובמה המשיך בתחבולותיו, נתניהו בעל ניסיון לא קטן בנושא, מיירט בזה אחר זו את מזימותיו של הנשיא האמריקאי הכושל והמסוכן.

לפני החתימה על הסכם הגרעין עם האיראנים, נעשה ניסיון אחרון של נתניהו בקונגרס האמריקאי לשכנע את הצירים למנוע את החתימה, הניסיון נוחל חצי הצלחה.

ההצלחה של נתניהו היא תודעתית. העולם זוכר שההסכם פגום, מלא חורים שחורים שיקראו בהמשך ל'עכבר' האיראני להתחמש בנשק גרעיני.

…השמש שקעה השמש זרחה. עידן חדש. דונאלד טראמפ.

כאן הסיפור שונה, ולא נלאה אתכם בפרטים, אתם מכירים.

אודה, טראמפ הוא אחת החידות הלא פתורות במובן השכלי. לפי כל מדד שכלי, הגיוני, פרשני, עיתונאי, טראמפ לא היה צריך להיות נשיא. אבל… המציאות, מה לעשות המציאות היא שקובעת, וטראמפ הוא הנשיא שמנער את העולם החופשי מאשליות הגלובליזציה, הנאורות המלאכותית, השקר המוסכם, והצביעות שגובה את חייהם של החלשים בעולם.

נדמה, שהדרך שעשה דונאלד טראמפ מאז היותו איש עסקים צעיר, חובב תקשורת וריאליטי ועד היבחרו לנשיאות, פשוט הכשירו אותו להתמודד עם שלל החוליים שהזכרנו.

אני ממשיך לא להאמין למראה עיניי. בעוד שבארץ הפרשנים וחלק מהעיתונאים (מביך ופתטי) מתעקשים להיצמד להרהורי ליבם ולמשאת נפשם (אמנון אברמוביץ, כמשל), נתניהו מקבל הכרה והערכה ממי שקובע, שמחליט שמבין עניין, ולדימיר פוטין.

האיש, על אף שהוא מודע לעובדה ש'האהבה' הראשונה של נתניהו נתונה לארצות הברית ודונאלד טראמפ, פוטין מכבד ומשתף פעולה עם נתניהו. בלתי נתפס בשכל…

השבוע הזה היה אחד הדרמטיים בשנים האחרונות. טראמפ פורשׁ מהסכם הגרעין עם האיראנים, משהו שנראה הכי קרוב לחזונו של נתניהו והאינטרס הישראלי, נתניהו במצעד עם הנשיא הרוסי פוטין, צמוד-צמוד אליו וירי ראשון מנשק איראני לעבר ישראל. שלוש נקודות ציון בעלות השלכות לעתיד.

אסיים בזה שיש דברים הנשגבים מבינתו של אדם. יש דברים שאין להם הסבר הגיוני-רציונאלי. יש מהלכים היסטוריים שאתה חלק מהם, ואפילו אתה לא יודע. זה מה שאני מרגיש.

תודה בנימין נתניהו. תודה דונאלד טראמפ. תודה ולדימיר פוטין. תודה לאבא שבשמיים.

נ.ב

עם כל השמחה על ההצלחות, כדאי לשמור על צניעות וענווה ולא לעוף על עצמנו. זה רק יוסיף לכולם.

שבת שלום.

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad