היום ה-16 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

מפגש חינוכי בטובא-זנגריא

השניים מכירים כבר שנים ארוכות ופועלים יחד לחיזוק הקשרים בין תושבי הכפר הבדואים ותושבי האזור היהודים. במהלך השנים האחרונות התקיימו פעולות משותפות של בי"ס התיכון בטובא יחד עם תלמידי עינות ירדן והמועצה האזורית הגליל העליון בעיקר בתחום הספורט.

בארבע השנים האחרונות יש שיתוף פעולה רציף בתחום חוג הכדורגל במסגרת עמותת הספורט של מועצה אזורית הגליל העליון בניהולו של יוסי ראוך.

אל-הייב: "מי ששרף את המסגד רצה לשרוף את הקשרים ואת הגשרים בינינו ובין כל האוכלוסייה סביבנו. אך באמצעות המפגשים החשובים שאנחנו מקיימים אנו מונעים את הריסת הגשרים שיש בינינו שקיימים כבר שנים ארוכות. תקרית זאת צריכה לשים על סדר היום הציבורי את קבלת האחר ואת העובדה שבתוך ישראל גרים יחד מיעוטים רבים שצריך לכבד את כולן".

להב: "לשמור על מערכת יחסים עם השכנים הלא יהודים שלנו זה לא רק לשבת יחד לנגב חומוס. זה גם להיות יחד בשעות הקשות ולחשוב יחד איך לחזק את מערכת היחסים ואיך לבנות צעדים אמיתיים לשינוי. הצתת המסגד הוא אירוע מאוד עצוב לכולנו".

יום לאחר האירועים שלחה מועצה אזורית הגליל העליון מכולה וטרקטור שפינה את הכבישים בכפר מאבנים ותסייע בגיוס תקציבים לשיקום הכפר. 

אולי יעניין אותך

Bottom ad