היום ה-13 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

מפגש מרגש תלמידי ישיבתית-דרכא המתמיד עם ניצולי שואה מ'בית ותיקי הגליל'

תלמידי שכבת י', מישיבתית חמ"ד דרכא המתמיד בקריית שמונה, קיימו סדרת מפגשים מרגשים עם שלושה שורדי שואה מבית ותיקי הגליל: יוסף גרינוולד מקבוץ שדה נחמיה, יהודית אהרוני מקיבוץ הגושרים ואלי קרטיס מקיבוץ דן. את המפגשים ליוו: מירי קקון, מנהלת בית וותיקי הגליל, עמי חיוט, מחנך כיתה י', עומר מילר, מחנך כיתה ז' ואלי לולו מחנך כיתה ט'.

במהלך המפגשים התלמידים שמעו מפי הניצולים סיפורי גבורה והישרדות, על האובדן בני משפחה ותהליך התקומה האישי של כל ניצול שואה בגליל. התלמידים הכירו את יוסף רינגוולד 'ריכי' בן למשפחה שכולה שהצליחה להינצל בצ'כוסלובקיה. רינגוולד סיפר "התחבאנו במסתור במרתף, בבית משפחה של גויים שסיכנה את עצמה למעננו. היציאה התאפשרה רק בשעות הלילה למספר דקות וכך שרדנו עד סיום המלחמה. לאחר המלחמה הצלחנו לחזור לביתנו, שיקמנו את העסק המשפחתי וחזרנו למסלול החיים". לאחר תקופה, יוסף עלה לארץ לבדו, הוריו ושני אחיו הנוספים הגרו לקנדה.

מירי קקון, מנהלת בית ותיקי הגליל: "אני רואה ערך רב בהכרתם ובהוקרתם. מפגשים מסוג זה, מהווים פלטפורמה חינוכית וערכית עבור התלמידים, בסיפור וזיכרון השואה ובהיכרות עם אנשים מדהימים על חייהם האיכותיים והמשמעותיים".

עמי חיוט, מחנך כיתה י': "כאנשי חינוך, זוהי חובתנו המוסרית לדאוג שתלמידנו ישמעו ממקור ראשון את סיפורי ההישרדות כנגד כל הסיכויים, של דור ניצולי השואה ההולך ומתמעט. דור זה מהווה את אבן היסוד בחברה הישראלית".

תלמידי ישיבתית חמ"ד דרכא המתמיד בקריית שמונה, מתחנכים לערכים של דרך ארץ ומידות טובות, אהבת העם והארץ מתוך קשר אישי חם וטוב. ולאורם של ערכים יהודיים, ציוניים ודמוקרטים. ישנו מעקב צמוד אחרי הישגיו של כל תלמיד ומערך סיוע הכולל בניית תוכנית אישית, המאפשרת גם לתלמידים מתקשים להגיע להצלחה לימודית מלאה. הלימוד בקבוצות קטנות. תעודת בגרות איכותית ואחוזי הבגרות גבוהים.

צילם: עומר מילר

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad