היום ה-16 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

מפעל של איש אחד

 

בסוף השבוע הוענק פרס חיפה לתקשורת ע"ש מארק ביאנו ז"ל על מפעל חיים לעיתונאי מנחם הורוביץ. הטקס נערך באודיטוריום חיפה במעמד בני משפחתו של מארק ביאנו ז"ל, ראש העיר חיפה יונה יהב, עיתונאים ואנשי תקשורת ובני משפחתו של מנחם.

הפרס מוענק על שמו כתב חדשות הוט בכבלים מרק ביאנו ז"ל שנרצח בידי מחבלת-מתאבדת במסעדת מקסים בחיפה.

מנימוקי השופטים: "מנחם הורוביץ החל את דרכו בתקשורת בקרית שמונה אליה הגיע בשנת 1978 במסגרת שירותו הצבאי כאיש עתודה פדגוגית. בתום השירות החליט להישאר בעיר ושימש כמחנך בבתי ספר בעיר. בתקופה זאת החל לדווח לתקשורת על נפילות הקטיושות בעירו והיה לכתב גלי צה"ל בצפון. בהמשך, שימש ככתב בצפון עבור העיתונים: "הארץ", "חדשות", "ג'רוזלם פוסט" ו"הצופה"". ב-1994 מונה לכתב המסקר את אזור הצפון בחברת החדשות של ערוץ 2. לאחרונה הוא מתמקד בהפקת "תוכנית חיסכון" ובפינת הצרכנות "שווה בדיקה" הזוכות לנתוני צפייה גבוהים.

מנחם הורוביץ הומלץ לפרס בזכות עבודתו השקדנית, המסורה והאיכותית וכן בגלל השירות החשוב שנתן ועדיין נותן לאזור הצפון ותושביו. מנחם  הוא העיתונאי המזוהה ביותר עם הצפון ודרכו למדו רבים על נופי הצפון, על מצוקות הצפון ואתגריו הקשים.

לאור כל אלה החליטה ועדת הפרס, פה אחד, להעניק לו את פרס "מפעל החיים".

מנחם הורוביץ היה נרגש מאוד מהמעמד והודה לשופטים על בחירתם בו פה אחד. "למדתי שמרק ביאנו ז"ל למרות היותו עיתונאי שליווה את האירועים באזור חיפה והצפון, היה קודם כל בן אדם משכמו ומעלה, מתחשב ואוהב אדם.

אתם העיתונאים הצעירים", פנה הורוביץ לכתבים הצעירים שהיו באולם ואמר "צריכים להבין שאין סטירה בין הדברים. עיתונאי טוב הוא קודם כל בן אדם טוב וערכי", והוסיף "אני מודה בראש ובראשונה לאשתי תחיה ולילדי איתמר ונגה שנמצאים כאן איתי". מנחם הזכיר את בנו חגי והבטיח לתרום את סכום הפרס בסך שלושים אלף שקלים למוסדות שבהם מתגוררים צעירים בעלי צרכים מיוחדים, דבריו אלה של הורוביץ לא הותירו עיניים יבשות בקרב הנוכחים שמחאו כפיים ממושכות. 

בתמונה: הורוביץ מקבל את הפרס מידי ראש העיר חיפה יונה יהב, אימו של מארק ז"ל, ד"ר פלורנס ביאנו אימו והשופט בדימוס חנוך אריאל יו"ר הועדה.

 

מארק ביאנו ז"ל

מארק ביאנו, בן פלורנס ואדריאן, נולד בט"ז באדר תשל"ד (10.3.1974) בבוקרשט רומניה. מאז ילדותו היה ילד סקרן אשר התעניין בנושאי אקולוגיה ואיכות סביבה.

מארק סיים תואר ראשון בתקשורת באוניברסיטת חיפה והיה סטודנט לתואר שני בתקשורת.

לאחר סיום לימודיו עבד ככתב בתחנת הטלוויזיה בכבלים המקומית בחיפה, בתוכנית "חדשות היום", וסיקר נושאים עירוניים וענייני איכות הסביבה, תחומי עניין שליוו אותו מאז ילדותו.

בשבת בצהריים, ח' בתשרי תשס"ד (04.10.2003), פוצצה מחבלת-מתאבדת את חומר הנפץ שנשאה בתיקה בתוך מסעדת "מקסים", בשד' ההגנה בכניסה הדרומית לחיפה, סמוך לים. בפיגוע נפגעו עשרות מיושבי המסעדה ההומה אדם. 21 אנשים נהרגו במקום, ביניהם מארק ורעייתו נעמי, שהגיעו למסעדה לארוחת צהריים.

בן 29 במותו. מארק הותיר הורים ואחות. הובא למנוחות בחלקת חללי הטרור בבית העלמין שדה יהושע בחיפה, לצד רעייתו.

לאחר מותו, בשנת 2010 אושרה הצעתו של מארק לתזה במסגרת התואר השני כתואר מסטר בתקשורת באוניברסיטת חיפה. כמו כן בכל חנוכה מארגנת אוניברסיטת חיפה את קונגרס "מתקשרים", יום עיון מלא עבור סטודנטים לתואר שני ושלישי.

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad