היום ה-16 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

מרכז מט"י נחנך בראש פינה

לפני כארבעה חודשים נפתח בראש פנה מרכז של מט"י צפון הגליל, אשר נועד לתת מענה לעסקים קטנים בראשית דרכם. המענה ניתן ברמה של תשתיות משרד ותפעול, עלויות שיכולות להכביד על עסק, אשר טרם יצר לעצמו קהל לקוחות ומחזור עסקי מספק. לעסקים ניתנת אפשרות לפעול מתוך המרכז למשך תקופת זמן של עד שנתיים. את המרכז בראש פנה מנהלת ניצן סלע בלום, והוא ממוקם במרכז הקניות סנטר הגליל.

שר התמ"ת, ח"כ שלום שמחון הגיע לראש פנה על מנת לחנוך מרכז זה, מלווה באנשי משרדו. בטקס, שנערך במעמד ראשי הרשויות אהרון ולנסי, אביהוד רסקי ורן קיוויתי, מנהל הסוכנות לעסקים קטנים ונציגי המשרד לנגב וגליל התייחסו הדוברים לכך שצפון הגליל המזרחי הוא חבל ארץ המצוי בפריפריה, סובל מהגירה שלילית, עם בעיית נגישות מהמרכז, ומכיוון שכך הינו פחות אטרקטיבי לעסקים.

ראש המועצה האזורית גליל עליון, אהרון ולנסי, אמר שאנחנו לא מבקשים שירחמו עלינו, אלא שיתנו לנו את היתרון היחסי שיעזור לנו להצליח, ואת השאר אנחנו, הרשויות באזור והתושבים, נעשה בכוחות עצמנו. הוא אמר כי תושבים רבים מגיעים להרחבות בקיבוצים, גם ממרכז הארץ, כי הגליל נתפס כמקום טוב ובטוח לחיות בו, והבעיה העיקרית בה הם נתקלים היא סוגיית התעסוקה. יש צורך במקורות תעסוקה אשר יאפשרו לאנשים לחיות בכבוד, לצרוך חינוך ותרבות בצורה מכובדת.

השר שמחון ציין כי מטרת משרדו היא לקדם קיום תשתיות אשר יאפשרו לעסקים קטנים להתקיים ולפרוח. הוא התפעל מרמת האבזור והציוד במרכז, המאפשרים התחלה נוחה ומוגנת לאותם עסקים בתחילת דרכם, ואיחל להם בהצלחה. השר עבר בין המשרדים השונים ושוחח עם בעלי העסקים, מהם שמע על הקשיים בתחילת הדרך, ועל הדרך בה המרכז לעסקים קטנים נותן להם מענה.

אביהוד רסקי, ראש המועצה המקומית ראש פנה, אשר סייעה לפתיחתו של המרכז, התייחס לכך, שמבחינת המועצה, סיוע להקמתו של מרכז כזה הוא השקעה לטווח ארוך, שכן תעסוקה מעלה את שביעות הרצון, יוצרת סביבת חיים יציבה מבחינה כלכלית, מאפשרת לתושבים הקיימים להישאר במקום, מחד, וקורצת לתושבים חדשים להגיע, מאידך.

מבין בעלי העסקים העובדים מתוך המרכז נשא דברים אריאל ברזילי, אשר ציין כי נוצרה אחווה בין העסקים השונים והם מסייעים זה לזה, ופועלים ביחד, מה שמאד מקל עליהם להתנהל קדימה.

מנכ"ל מט"י צפון הגליל, יובל משה, איחל לכל העסקים שיוכלו להתפתח ולעזוב את המרכז אף בטרם מלאת שנתיים לשהותם בו. 

אולי יעניין אותך

Bottom ad