היום ה-12 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

משלימים את הפאזל

שבוע וחצי לאחר ניצחונו, מתחיל ראש העיר המכהן ניסים מלכה להרכיב את הקואליציה שלו ואת חלוקת התפקידים במועצת העיר. בשבוע הבא תתכנס לראשונה המועצה הנכנסת ובה יחולקו התפקידים הבאים: שני סגנים בשכר, סגן בתואר, יו"ר המתנ"סים, ממונה על תיק הכספים, חזות העיר, חינוך, תכנון ובנייה, תיירות, קליטת עלייה וספורט.

כרגע הקואליציה מונה שמונה חברים ואילו האופוזיציה מונה ארבעה חברים מה שמותיר עדיין את מפלגת ה"בית היהודי" בסימן שאלה. כזכור, המפלגה לא חתמה הסכם קואליציוני טרם הסיבוב השני עם אף אחד מהמועמדים.

מפלגת הליכוד שהכניסה שני מנדטים למועצת העיר, ובנוסף לראש העיר המכהן ניסים מלכה תקבל את תיק חזות העיר שבו יחזיק אלי זפרני, חבר המועצה החדש ויו"ר החברה הכלכלית שאת תפקיד זה ימלא ראש העיר. כזכור תפקיד חזות העיר הובטח לזפרני טרם הסיבוב הראשון וזה הבטיח להפוך את העיר לפנינת הצפון.

 

ש"ס:

יהודה חיים ימונה לסגן בתואר,

עופר אדר יקבל את ראשות ועדת הכספים או את החינוך

המפלגה שהפתיעה לא קצת תושבים לאחר שהגדילה את כוחה ל-2 מנדטים וגרפה לא פחות מ-1,463 קולות הודיעה ראשונה על תמיכתה בניסים מלכה לפני הסיבוב השני אך בניגוד לסיעות "עתיד" של בוזגלו וישראל ביתנו של ד"ר בוריס לא דרשה הסיעה סגן בשכר על בסיס שני מנדטים.

כעת לאחר הבחירות תמונת החלוקה מתבהרת ומסתמן ששלושה מאנשי ש"ס ימונו לתפקידים בכירים, יו"ר התנועה, יהודה חיים ימונה ככל הנראה לסגן בתואר ויו"ר המתנ"סים בנוסף למחזיק תיק המנהל התורני (שצריך להקים), מספר 2 ברשימת ש"ס, עופר אדר יקבל ככל הנראה את תיק הכספים או את תיק החינוך. דבר נוסף שמסתמן הוא שנציג מהמפלגה יתמנה למנכ"ל החברה הכלכלית.

בש"ס סירבו לאשר את כל הפרטים ומסרו "כרגע הדברים לא סגורים אך ישנם שיחות עם ראש העיר, הרב ניסים מלכה וכשהדברים יהיו סגורים באופן רשמי נודיע על כך" כך אמר יו"ר התנועה, יהודה חיים ל"חדשות הגליל".

 

"ישראל ביתנו":

ד"ר בוריס ימונה לסגן ומ"מ ראש העיר, אהובה ליו"ר דירקטוריון ה"תנור"

האיש שהיה מבוקש בקרב שני המתמודדים לפני הסיבוב השני הוא ד"ר בוריס שסגר עם ניסים מלכה ותמך בו בסיבוב השני. כידוע ד"ר בוריס וחברתו לסיעה, אהובה סירוגין מייצגים את הציבור הרוסי, דבר שנתן לשניים שני מנדטים בפעם השלישית מאז התמודדו על מקומם במועצת העיר. אגב לפני הבחירות חזה ראש העיר לשעבר, פרוספר אזרן שמי שיחבור לקול הרוסי ינצח ואכן התסריט התממש לטובתו של מלכה.

ד"ר בוריס אמור להתמנות לסגן ומ"מ מקום ראש העיר ובנוסף יקבל את תיק התיירות. חברתו לסיעה, אהובה סירוגין תמונה ליו"ר דירקטוריון תאגיד "התנור" וממונה על התיק לקליטת עלייה.

אהובה סירוגין אישרה את הפרסום ומסרה: "אלו הדברים שסוכמו לפני הסיבוב השני ביחד איתי, ד"ר בוריס וראש העיר ואני מצפה שאכן ההבטחות יתממשו ונוביל את קריית שמונה ע"פ מנהל תקין, תואר מידות וטובת התושב".

 

"עתיד":

יגאל בוזגלו ימונה לסגן ואחראי על אגף ההנדסה, יורם ממן יקבל את תיק הספורט

האחרון שהביע את תמיכתו בניסים מלכה היה יגאל בוזגלו ששימש כסגן ראש העיר למשך תקופה קצרה עד שפוטר מתפקיד זה במהלך הקדנציה הראשונה של ניסים מלכה. סיעתו של בוזגלו שמרה על כוחה שעומד על 2 מנדטים מאז שנת 2003 מה שהקנה לו הסכם קואליציוני שכלל הבטחה סגנות ראש העיר בשכר ואחראי על אגף תכנון ובנייה.

יורם ממן, מספר 2 בסיעה יקבל את תפקיד הממונה על תיק הספורט ובנוסף ימשיך לשמש כיו"ר ועדת ההנחות.

כזכור בשבוע שעבר חשפנו את השיחות שהתנהלו בין ראש העיר ניסים מלכה לבין הממונה על אגף הספורט, אלי מנחם שאת תפקידו דרש יורם ממן מסיעת "עתיד", דבר שהוביל לויתורו של מנחם על מנת שמלכה ינצח את הבחירות וירכיב קואליציה לדבריו.

בשבוע שעבר התבטא איזי שרצקי כנגד ההחלטה להחליף את אלי מנחם ביורם ממן ולשאלתנו, האם הם יפנו בעקבות כך לראש העיר ענו: "אנחנו לא מתערבים בנושא ולא מתכוונים לפנות לראש העיר, אנחנו מאחלים בהצלחה לכל מי שיאייש את התפקיד".

 

-יורם, איך הגבת שקראת את תגובתו של שרצקי למינוי שלך במקום אלי מנחם?

"אני מעריך את איזי שרצקי ואת תרומתו לכדורגל בפרט ולקריית שמונה בכלל, אני מעריך שהמידע שהוא קיבל אינו נכון, הוא הוזן במידע לא אמיתי. אני מבין לליבם של כל הבוחשים בנושא והייתי מעדיף לא להגיב. אני מעריך את תרומתו של אלי מנחם לכדורגל בפרט ולספורט בכלל ונמצא את הזמן ואת המקום לשלבו בתוך המערכת והוא יהיה לי לעזר, אני מתכוון להיעזר בו ואני מבין את הזיקה שלו לכדורגל ומוקיר את תרומתו. עם כל זאת, היו בחירות לפני שבועיים בקריית שמונה ואת התוצאות כולם יודעים ובמסגרת ההסכם של סיעת "עתיד" עם "הליכוד" הגענו להבנות שאני אקבל את תיק הספורט".

 

– האם דיברו איתך מהנהלת הקבוצה בעקבות המינוי הצפוי שלך?

"השבוע דיברו איתי מהנהלת הקבוצה והם איחלו לי בהצלחה ואני מחכה לרגע שבו נוכל לשתף פעולה למעל הצלחת הספורט בקריית שמונה. אני לא שוכח את תרומתו של איזי למערכת ובו זמנית יש לי היכרות אישית ועמוקה עם משפחת שרצקי. אני מקווה שזה יבוא לידי ביטוי כשאמונה לתפקיד ומקווה שאיזי יבין שיש לו אוזן קשבת בעיריית קריית שמונה".

 

– שלא כמו הכדורגל, שאר מחלקות הספורט כדוגמת הכדורסל מסתמכות רק על התקציב הזעום של העירייה, אתה תפעל לשנות את זה עם כניסתך לתפקיד?

 

"עם כניסתי לתפקיד אני מתכוון לרתום את משרד התרבות והספורט שעליו מופקדת השרה לימור לבנת ולפעול על מנת להשריש תרבות ספורט אמיתית בקריית שמונה ולפתח אותו בהתאם. לא רק כדורגל ולא רק כדורסל אלא כל מחלקות הספורט. אני מתכוון להיעזר

בקשרים שיש לי ולחברי לסיעה יגאל בוזגלו על מנת לקדם את הספורט בכלל". 

 

 

 

 תגובת ראש העיר

– האם הבית היהודי תצטרף לקואליציה?

ראש העיר: "אני מזמין את כל הסיעות שנבחרו למועצת העיר להצטרף אליי לעשייה למען קריית שמונה חזקה וטובה יותר. ההזמנה היא לכולם וגם לסיעת הבית היהודי".

 

לגבי ההסכמים הקואליציוניים ראש העיר מסר: "ההסכמים הקואליציוניים שנחתמו לפני הבחירות תקפים גם אחריהם ובתנאי ששני הצדדים מחויבים להם. אני מתכוון להיפגש בימים הקרובים עם השותפים שלי בכדי לדון בכל הנושאים שנשארו פתוחים ובכדי לגבש את הקואליציה כדי שנוכל להמשיך ולנהל את העיר ביעילות ומקצועיות למען המשך פיתוחה של קריית שמונה. כל נושא חלוקת התפקידים יתבהר בקרוב", אמר ראש העיר ל"חדשות הגליל".

 

ביקשנו את התייחסות ראש העיר לאיוש התפקידים השונים, ביניהם: רל"ש ומנכ"ל.

 

ראש העיר אמר ש"טרם הוחלט על איוש תפקידי הרל"ש ומנכ"ל העירייה. בשלב זה כל עיסוק בשם זה או  אחר הינו בגדר ספקולציה בלבד". 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad