היום ה-16 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

משרד החינוך: מתכוננים לרעידת אדמה

 

כך כתבה מנהלת מחוז הצפון במשרד החינוך ד"ר אורנה שמחון באגרת דחופה ששיגרה יחד עם הממונה על הביטחון אודי יצחק לכל מוסדות החינוך במחוז.

החשש מפני התרחשותה של רעידת אדמה קשה באזור לא עושה רושם בדרך כלל על מוסדות ציבוריים האמונים על חלקים לא קטנים של שירותים לאזרח. לא שמענו על משרדי ממשלה אחרים אשר מתייחסים בכובד ראש לחשש מפני רעידת אדמה וגם לא ראינו שנעשות פעולות ממשיות בהתאם. לנוכח זאת, מחמם את הלב לדעת שבמשרד החינוך, האמון לא רק על חינוך ילדינו אלא, גם על ביטחונם ובטיחותם, פועלים ועושים את הפעולות הנדרשות כפי שקבעו מומחים להתנהגות בזמן רעידת אדמה.

דובר המחוז דויד גורלי אומר: "האיגרת, נשלחה לכל הקב"טים במערכת החינוך בצפון וכן למנהלים, וגננות בכ- 2770 גנ"י ובכ-700 בתי ספר, בהם מצויים מעל 377 אלף תלמידים".

ד"ר שמחון כותבת עוד: "בימים אלו אנו עדים להתרחשויות של רעידות אדמה המבשרות אולי רעידת אדמה בקנה מידה שלא הכרנו במאה האחרונה במדינת ישראל. ההיערכות והמוכנות במוסדות החינוך חייבת להתאים למציאות. לאור עובדה זו נדרשים מנהלי בתי הספר לרענן את חוזר המנכ"ל לשע"ח העוסק בסדר פעולות בהתרחשות רעידת אדמה. באחריות הקב"טים לקיים אכיפה ומעקב אחר הביצוע "ויפה שעה אחת קודם".

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad