היום ה-13 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

מתחם 'עמית סנטר' יוצא לדרך

השבוע קיבל היזם זאב שאול את טופס 4 המיוחל למתחם העסקי שבנה בצומת המצודות. הסיפור הוא לא רק של זאב שאול, הסיפור הוא שלנו תושבי קריית שמונה אשר פעם אחר פעם מישהו יורה ברגליים של עצמו, לרגליו של המתחרה שלו ובעיקר לרגליים של התושבים וממשיך לתקוע אותם עמוק בהגדרה של "פריפריה", במובן הרע של המילה.

אנחנו מכירים את התסריט מראש ויודעים שממשלות ישראל לא התייחסו ברצינות יתרה לקריית שמונה ולצרכים של התושבים, הן דאגו לסתום את פיהם של הפוליטיקאים בתקציבי השתקה, סוג של אתנן. הכסף הגדול לא הגיע מעולם לתושבים.

הצוהר היחידי שהיה ונותר היא היזמות הפרטית וההשקעות הפרטיות במיזמים ובמפעלים.

אולם גם כאן הייתה אליה וקוץ בה. המדינה לא העדיפה באופן חד וברור את קריית שמונה בהטבות מס ובהנחות משמעותיות ממה שנתנה למשקיעים ביוקנעם, למשל.

במילים אחרות, קריית שמונה לא בודלה במעשים אלא בדיבורים ובמס שפתיים. ההנחות הגדולות במס ניתנו לאחרים (אינטל קריית גת, חוות הסייבר בבאר שבע ועוד).

…ואז קם יזם מקומי, זאב שאול ומנסה ללכת נגד כל הסיכויים הכלכליים ולהשקיע על אדמתה של קריית שמונה את מיטב כספו.

וכאן מתחילה מלחמה שמתרחשת רק בפריפריה, מלחמה ישנה עם כלים חדשים. בתי משפט, צווים והוצאת עין למתחרה, במחיר איבוד זוג עיניים, רגל, יד ושברון לב.

 

זאב שאול: "נולדתי להורים שהגיעו בעליה בשנות ה-50 למעברה חאלסה. גדלתי בבית עם שמחת חיים, וחונכנו לאהבת האדם. הקו המוביל במשפחתנו היה יושר וצניעות.

אני נשוי לרוחמה מורה בפנסיה, גידלנו 5 ילדים לתפארת מדינת ישראל והעיר הנפלאה שלנו קריית שמונה, והאמת, שהילדים הם החלק הכי חשוב ממפעל חיינו.

חשוב לי לציין שבכל שנות העשייה מלווה ועובד איתי אורי (האיש והחיוך) אחי הצעיר איש מלא שמחת חיים שכולם מכירים.

במהלך השנים העברתי את ניהול האולם לילדיי.

כבר מספר שנים שאני פעיל יותר ביזמות ובבניה והעסקים שלנו נמצאים בקריית שמונה ומחוצה לה" אומר זאב.

 

– ברכות על קבלת טופס 4, המאפשר לך לממש את הפוטנציאל של המבנה הקמת. נתחיל בשאלה. באיחור של כמה זמן הגיע האישור המיוחל?

האישור המיוחל הגיע באיחור של 14 חודשים, מזה מספר חודשים שכ-120 עובדים אינם עובדים בצורה סדירה ומביאים את פת לחמם, עיריית קריית שמונה ותושבי העיר הפסידו מאות אלפי שקלים ארנונה. ואת כל זאת מנע גורם מקצועי מרכזי בעיריית קריית שמונה.

זאב שאול

– ספר על התלאות שעברת מהרגע שהבנת באמצעות המהנדסים, האדריכלים ועורכי הדין שלך שאתה עומד בדרישות החוק ועד קבלת הטופס המיוחל.

בשנת 2008 פורסם מכרז לשטח בצומת המצודות, מתוך כ-15 משתתפים חברתנו זכתה במחיר שיא שטרם שולם באזור,

מאחר וראיתי את הפוטנציאל הטמון בצומת, הלכתי בכל העוצמה.

לצורך התכנון שכרתי את השירותים של מיטב האדריכלים של משרד א. ב מתכננים גדי רובינשטיין.

המבנה תוכנן בצורה קפדנית, שמרנו על כל כללי התכנון על מנת שנצור מתחם של חווית קניות.

בשנת 2012 התחילה הבניה בשנת 2013 הודיעו שופרסל לקניון נחמיה שהם עוברים למתחם של חברתנו.

מרגע זה מלחמת העולם התחילה. כאשר המתחרה המסחרי נעזר בגורם מרכזי בעירייה כדי לטרפד כל ניסיון לקבל את האישורים הנדרשים, על פי חוק. אותו גורם לא חסך כל מאמץ כדי לתקוע מקלות בגלגלים ולגרור אותי מהמגרש העסקי אל המגרש המשפטי. ניהלנו מערכה 'עקובה מדם' בכל הערכאות המשפטיות וידנו על העליונה.

 

– בחודשים האחרונים הופצו שמועות שכביכול אתה מסתיר מעיני הרשויות 'מזימה' להפוך את החניות התת-קרקעיות לחנויות מניבות רווחים. מה האמת מנקודת מבטך?

לגבי השמועות שאני מסתיר משהו זדוני בחניה, זה היה פרי דמיון של אדם מסוים, ורק פרי דמיונו. כל דבר שאנו עושים מגובּה בתוכניות ואישורים של הרשויות. אני לא חושב שיש עוד יזם בעיר במשך שנות קיומה שנבדק במסרק 'כינים' על כל צעד ושעל, וחץ מעלילות ורצון לחבל במיזם, לא מצאו דבר. לכן אני בז לכל חורשי המזימות ושלם לחלוטין באמת ובדרך הישרה שהלכתי כל הזמן.

 

– היום כשטופס 4 המיוחל בידך וניתנו לך 60 יום לשנות/להוסיף/לתקן, מה אתה הולך לעשות כדי שהאישור יהיה בתוקף?

טופס 4 להרצת מערכות מונפק ל-60 ימים בכדי לעדכן דברים מינוריים מאוד בתוכנית שעודכנו, ובעיקר בכדי לדאוג להרצת כל המערכות הדרושות אישורי מכון תקנים כמו: קירור, מעליות, מיזוג, ואישור כיבוי אש סופי. לאחר הבאת כל האישורים, כיבוי אש מנפיק אישור אכלוס למבנה וטופס ה-4 להרצת מערכות ל-60 ימים הופך להיות קבוע. אנחנו בשלבים סופיים של הבאת כל האישורים בכדי לקבל את האישור של כיבוי אש ובזה להפוך את טופס 4 הזמני לטופס קבע. נעמוד בדרישות עד הפרט האחרון, כמו שפעלנו עד היום.

 

– מה המסקנות שלך ומה הלקח שאתה לוקח מהסיפור הזה?

המסקנות שלי כיזם וכאיש עסקים שאם אתה הולך עם האמת שלך אתה מנצח. אני שרדתי כי הרצון שלי להצליח היה הרבה יותר חזק מהרצון של אחרים לראות אותי נכשל. אני כאן ואני אנצח אמן, אני איש אמונה.

 

– ספר על מה שהולך להיות במתחם "עמית סנטר", ומתי הוא יפתח לקהל הרחב?

נכון להיום השופרסל חתומה להסכם ל 20 שנה ויש מספר בנקים, חנות פארם גדולה, בתי קפה ומסעדות. אני מקווה שכעת הדרך סלולה לפתיחה המתחם, בע"ה בקרוב.

 

– לסיום, מה תרצה לומר למתחרים, לרשויות ולתושבי קריית שמונה.

הייתי אומר למתחרים המסחריים שלי, 'די לשנאת חינם, די לרוע שלא ידע גבולות. בואו נשתף פעולה על מנת שכל האזור יזכה במתחם חדש וממעגל תנועה נח. בואו נפתח דף חדש לכל. אני איש פשרה ולא איש מדון.

ומעל לכל, תודה לבורא לעולם.

 

מתחם זאב שאול, הכיכר שנבנתה על חשבונו, ההוצאות המרובות והמיותרות למאבקים המשפטיים, כל אחד מהם וכולם היו מיותרים לוּ כללי המשחק בעסקים היו מיושמים כנהוג בחברה מתוקנת.

מעבר לעיכובים ולהפסדים שנגרמו לכל הצדדים, טעמו המתוק של הניצחון בקו הגמר לא יסולא בפז, כי מה שעולה ביוקר שווה יותר.

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad