היום ה-12 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

מתנ"ס ארתור פוקס נקבר עמוק-עמוק באדמה ובלכלוך

 

מתנ"ס ארתור פוקס, נדבך מרכזי ברשת המתנ"סים בקריית שמונה, עומד היום בשיממונו בעזובה ולכלוך כאבן שאין לה הופכין.

פעם, לפני שנים רשת המתנ"סים בעיר הייתה תפארת וסמל למפעל החינוכי הלא פורמלי לילדים ולנוער בכל הארץ וארונות המנכ"לים לדורותיהם היו מעוטרים בשלל פרסים, גביעים ותעודות הוקרה.  ברחבי העיר היו פרוסים מספר מתנ"סים כאשר המוקדים הראשיים היו: בית אדלשטיין, ארתור פוקס ומתנ"ס כל נדרי.

על בית אדלשטיין השתלטה עיריית קריית שמונה באופן 'זמני'. המחיר היה הפסקת הפעילות בין כתליו. כמובן ש'הזמני' הפך לקבוע, כמו תמיד ומאז משכנה של עיריית קריית שמונה הפך לקבע בבית אדלשטיין.

ארתור פוקס נסגר עקב הקריסה הכספית והעברת נושא המתנ"סים לידיו של המפרק מטעם בית המשפט ועקב אי-יכולת הרשת לעמוד בחובותיה. הצעד החל כזכור בעקבות בקשה שהגישו נושים לבית המשפט.

הבית היחידי ששרד הוא כל נדרי, שהפך למרכז נוער וואנקובר.

זוהי בקצרה תולדות חייה של רשת המתנ"סים בעיר.

מאז המשבר הגדול שהיגע לשיא בשנה שעברה, לא רק שלא נמצא פיתרון כפי שהבטיחו, אלא הגולל שהונח על קברם של המתנ"סים הפך לקבוע, ואין פוצה פה ומצפצף.

רק כולם החלוש של העובדים נדם לחלוטין, ואלה שניסו או מנסים להציל משהו מזכויותיהם, עושים זאת באפיסת כוחות ובלי כלים מתאימים.

הגענו למתנ"ס כדי לראות ולהתרשם ממצבו של ארתור פוקס היום. עינינו חשכו למראות.

את החלק הזה לא נסביר במילים וניתן לתמונות לעשות זאת בצבעים אמיתיים.

 

 

ועכשיו לשאלות

כיצד קורה שבתקופה בה מדינת ישראל מתעוררת ל'מחאה חברתית' ותושביה הצעירים דורשים צדק חברתי, המתנ"סים בקריית שמונה נראים כפי שהם בתמונות?

האם מישהו עשה חשבון מהו הנזק הכספי לקופתה של מדינת ישראל וקופת הרשות המקומית בהכחדת זרוע ביצועית תרבותית בלתי פורמאלית דוגמת המתנ"סים?

האם מישהו נתן דעתו לנזק הבלתי הפיך שנגרם ויגרם לקריית שמונה מול מוסדות כמו: הסוכנות היהודית, הג'וינט והפדרציות השונות אשר טרחו והשקיעו מיליוני דולרים במוסדות תרבות בקריית שמונה במהלך השנים?

האם ראוי לנוער ולצעירים בעיר שיֵכַלוּ את זמנם במעשי שטות הנובעים משעמום, כאשר מתקנים כמו ארתור פוקס נראים כפי שהם נראים?

האם המוסדות התרבותיים והממשלתיים דוגמת רשת המתנ"סים הארצית, יכולים לרחוץ בניקיון כפיהם ולומר 'ידינו לא סגרו ואטמו את שעריו של המתנ"ס בקריית שמונה?'

ואחרון אחרון, שצריך להיות ראשון. היכן הציבור הרחב מחנכים, מדריכים, אנשי חינוך, צעירים ופרנסי העיר? מדוע קולם לא נשמע? האם שנה וחצי של מוות קליני אינם מספיקים כדי לעורר מישהו?

 

 

תגובות

 

עו"ד אודי רז המפרק מטעם בית המשפט: הסדר הנושים תלוי ביישום תהליך ההבראה כפי שנדרש במבחן התמיכה של משרד החינוך ובעת הזו אנו פועלים להשלמתו.

אני תקווה כי כבר בזמן הקרוב יוכלו תושבי קריית שמונה לזכות לשירותי המתנ"ס באופן מלא וראוי ואולם הדבר תלוי בעת הזו בעיריית קריית שמונה ובחברה הארצית למתנ"סים".

 

מעיריית קריית שמונה נמסר בתגובה: "העירייה פועלת נמרצות על מנת להביא לפתיחתו של המתנ"ס מחדש כבר בקרוב מאוד. יש לנו שיתוף פעולה הדוק ומלא יחד עם המפרק ועם החברה למתנ"סים הארצית. על מנת לא לחזור על טעויות העבר. הרשות המקומית וכל הגורמים המעורבים פועלים באחריות ובהתאם לתבחינים שהוגשו בבקשת התמיכה לכיסוי הגרעון במתנ"ס. על מנת להבטיח את הצלחת המהלכים נמשיך לפעול ביסודיות עד לסיום הסדר הנושים כדי להבטיח מתנ"ס בריא ונקי מחובות. מתנ"ס שנותן את השירות הטוב ביותר לתושבי קריית שמונה".

 

תגובת רשת המתנ"סים הארצית: "אנו בחברה למתנ"סים, עושים את מירב המאמצים על מנת לחזור ולחדש את פעילות המתנ"סים בקריית שמונה. בחודשים הקרובים עומדת להסתיים עבודת המפרק של רשת המתנ"סים בקריית שמונה מטעם המדינה. ברגע שהתהליכים הפורמאליים יאפשרו זאת נשמח לחזור לשותפות עם עיריית קריית שמונה בהפעלת רשת המתנ"סים בעיר".

 

…ואנחנו בחרנו לתת לתמונות לספר את סיפורו של מפעל מפואר, רשת המתנ"סים בקריית שמונה כפי שנקלטה בעדשת המצלמה.

אתם תשפטו, אתם תחליטו למי להאמין.

אולי יעניין אותך

Bottom ad