היום ה-11 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

נזקים באלפי שקלים מנזילה

אילו לא הייתי רואה בעיניי את התמונות שאתם רואים עכשיו, ספק אם הייתי מאמין שזה קרה במציאות.

הסיפור מתחיל אי שם בחורף האחרון כאשר בני הזוג דרדרי מבחינים בכתמי מים ההולכים ומתפשטים בכל חלקי הבית. ההנחה שמדובר בחדירת מי גשמים, נשמעה סבירה אם לוקחים בחשבון שהצנרת בביתם הייתה אמורה להיות תקינה לחלוטין.

הנחה זו יכלה להחזיק מעמד במהלך חודשי החורף השחון שעברנו. הגשם חלף הלך וימי הקיץ החמים הגיעו, אבל כתמי המים על קירות ביתם של בני הזוג דרדרי רק הלכו והתרחבו ופרצו נתיבים חדשים.

עד מהרה מים החלו לבצבץ מתחת לאריחים, מתוך הקירות ובתוך ארונות העץ.

יפה דרדרי: "בהתחלה זה היה מעט, אבל עם הזמן הכתמים על הקירות ומתחת לבלטות הלכו והתרבו. הלכתי לאינסטלאטור והוא הרים בלטות מהרצפה כדי לגלות את מקור הנזילה. כמה בלטות בחדר הזה (היא מוליכה אותי מחדר לחדר) וכמה בלטות מהחדר הזה. שום דבר. אחר כך הבאתי עוד אינסטלאטור והוא שבר קירות בבית ולא מצא את מקור הנזילה", מספרת יפה כאשר ברקע המראות קשים.

במקביל, חשבונות המים הלכו ותפחו בצורה מוגזמת היות ובבית מתגוררים היא ובעלה שמעון וצריכת המים שלהם מינימאליסטית. אחרי פניות חוזרות ונשנות, ניאותו נציגי התנור להגיע לביתה וטענו שאינם מטפלים בנזילות פרטיות

יפה מצידה טענה בפניהם שאינה מבקשת מהם לטפל בנזילה ולאחר שכל הניסיונות לאתר את מקור הנזילה לא צלחו, היא מבקשת מהם על פי המלצת האינסטלאטורים שהיו בביתה לקבל, תמורת תשלום את המכשיר המיוחד שנמצא ברשותם, מכשיר המאתר נזילות בתוך הקיר.

לטענתה, מי התנור סירבו לבקשתה.

בצר לה פנתה יפה לחפש בעל מקצוע שברשותו מכשיר דומה.

יפה: "לאן לא הגעתי?! חיפה, כרמיאל כל האזור. הצעות המחיר היו גבוהות מאוד אלפי שקלים, שכמובן לא יכולתי להרשות לעצמי. בסופו של דבר הגעתי לשרברב בנתניה שהיה מוכן לקבל סכום סביר (ראה קבלה). רק אז מקור הנזילה התגלה בעזרת המכשיר".

בינתיים, הנזקים הלכו וגדלו והגיעו לממדים מפלצתיים, כפי שניתן לראות בתמונות.

עקב מצבם הכלכלי, לא יכלו בני הזוג דרדרי לבצע את התיקונים לנזקים הקשים שהנזילה הותירה בביתם. איש מקצוע העריך את הנזקים בעשרות אלפי שקלים, וזה לא כולל את הנזקים שנגרמו לארונות, ספה ולריהוט, חפצים שונים ובגדים.

בינתיים, התקלה תוקנה זמנית על ידי צינור (ראה תמונה) אשר עוקף את מקום הנזילה ומאפשר לבני הבית להשתמש במים.

לפני ראש השנה, אחרי היעדרויות מצטברות של מספר חודשים לסרוגין, עקב הטיפולים והאשפוזים שעובר הבעל שמעון, שבו בני הזוג דרדרי לביתם ועיניהם חשכו. לא היה מים בצינורות, וברור קצר העלה כי "מי התנור" לקחו את השעון וניתקו את אספקת המים לבית, לטענתם.

כאשר יפה פנתה וביקשה שיחברו את השעון, התנו ב"מי התנור" את חיבור השעון בתשלום של חמש מאות שקלים על חשבון החוב שלה שהסתכם ביותר מאלף וחמש מאות שקלים.

יפה שילמה, בלית ברירה ורק אז השעון הוחזר.

בביתם של בני הזוג היה עצוב. בעוד שבבתים רבים מתארגנים לקראת חגי תשרי, ישבו בני הזוג דרדרי מתוסכלים ממצבם וכואבים את מה שעובר עליהם.

יפה: "כואב לי שאני רצה אחרי "מי התנור" וטוענת ושואלת 'מדוע לא התרעתם על הנזילה מבעוד מועד' שגרמה לי נזקים כל כך גדולים? מדוע לא עזרתם לי, תמורת תשלום, עם הבדיקה במכשיר התרמי שלכם? מדוע ניתקתם את השעון כשלא היינו בבית, והחזרתם אותו רק אחרי ששילמתי שהכרחתם אותי לשלם חמש מאות שקלים על חשבון החוב שנגרם כתוצאה מהנזילה שלא התרעתם עליה?".

 

– מה את עומדת לעשות?

יפה: "אני לא יודעת איך ומאיפה נגייס כל כך הרבה כסף לתקן את הנזקים בבית. בינתיים אנחנו חיים ככה".

 

– ומה את דורשת מ"מי התנור"?

יפה: "מעבר לכל הנזקים, אני מבקשת שימחקו את החוב שנוצר בגלל הנזילה. לא רק שלא נהנינו מהמים, המים הרסו לנו את הבית ואנחנו עוד נדרשים לשלם עבורם. 'מי התנור' מפרסמים שיש להם מכשירים שמודיעים על נזילות בזמן אמת, אני מצטערת, אם היו מודיעים בזמן אמת, הנזקים היו נמנעים ולא הייתי חייבת כל כך הרבה כסף".

 

יובהר שוב. יפה דרדרי לא תובעת מ'מי התנור' כספים עבור הנזקים בבית, אלא באה בטענות על היחס לו זכתה במהלך החודשים האחרונים בלך ושוב, ניתוק המים ותובעת שלא לחייבה בתשלומים שנבעו מהנזילה.

פנינו לקבל את תגובת המי התנור על הטענות.

 

    תגובת תאגיד 'מי התנור'

עם קבלת פנייתם של בני הזוג דרדרי נשלח לביתם צוות תפעול מטעם התאגיד. מבדיקות אשר התאגיד קיים במקום עולה כי במקום אכן נרשמה צריכה גבוהה שמקורה בנזילת מים בתשתית הביתית של בני הזוג שאינה באחריותו של התאגיד על פי החוק.

לאחר שבני הזוג הביאו בעל מקצוע מטעמם שטיפל בתשתית אכן נרשמה ירידה משמעותית בצריכת המים מצריכת שיא של 32 קוב ל-21 קוב עבור צריכה דו-חודשית. באשר לטענה כי "מי התנור" סירבו לאתר נזילה. יובהר כי "מי התנור" אמון על תשתיות המים הציבוריות ולא על תשתיות פרטיות.

לאחר התראות חוזרות ונשנות ללא מענה, שכללו בין היתר, שיחות טלפוניות, התראה אדומה אשר נשלחה בדואר בתאריך 26.6.2014 והתראה שנייה לפני ניתוק בפתק מודבק על הדלת כנדרש על פי חוק בתאריך 12.8.2014. מונה המים נותק בתאריך 17.9.2014 מאחר ומשפחת דרדרי לא שילמה את חשבון המים ולא הגיבה להתראות  שנשלחו. נכון לתאריך ה-20.9.14 בני המשפחה לא שילמו כל חשבון מים עבור שנת 2014. רק בתאריך 21.9.14 שולם חלק מחוב המים. דהיינו, רק בחודש ספטמבר 2014 משפחת דרדרי שילמה לראשונה במהלך שנה זאת חלק מתשלום מים. עוד יצוין כי מד המים חובר יומיים לפני  הגעת הגברת דרדרי למשרדי "מי התנור" על סמך הבטחה לתשלום מצד הגברת. כפי שצוין קודם, נכון להיום מד המים מחובר לאחר הסדר חלקי של חוב המים.


אלה טענותיה של יפה דרדרי, אלה התמונות וזו תגובתה של "מי התנור".

אולי יעניין אותך

Bottom ad