היום ה-14 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

נחנך 'בית חם לנערות' בקריית שמונה

במהלך האירוע קבעו המשתתפים את מזוזות הבית, ערכו סיור קצר וצפו בקטע האומנותי שהכינו שתיים מנערות הבית.

ה"בית החם" – 'בית רוז', נקרא על שמו של חיים רוז ז"ל, ממקימי מעברת העולים שצמחה לימים לעיר קריית שמונה. חיים רוז הגיע מתל אביב בשנותיה הראשונות של המדינה ובחר לבנות את ביתו, כשהוא תורם לקהילה בשורה של תפקידים ציבוריים. המבנה החדש של הבית החם לנערות "בית רוז" ניצב במתחם בו שכן ביתם של חיים ואסתר בקריית שמונה, שהחליטו לתרום לקהילה שהייתה להם כמשפחה.

כיום מהווה המקום מסגרת העשרה חברתית וטיפולית ויקנה מיומנויות אישיות כגון: מתן כלים להתמודדות בגיל ההתבגרות, טיולים בטבע וסדנאות נוספות לכ-30 נערות. במקום יקיימו הנערות כמדי שנה, פרויקט יזמות בו יפעילו יריד ססגוני, ימכרו עבודות יד פרי ידיהן ופרטי לבוש יד שנייה.

פרויקט הבתים החמים מהווה אחד מתכניות הדגל של קרן רש"י בתחום הרווחה. הוא החל בשנת 2006, כאשר הקרן יזמה בשיתוף עם משרדי הקליטה והרווחה, המוסד לביטוח לאומי וקרן אורן פיילוט לשדרוג הבתים החמים שכלל תוספת שעות פעילות, שיפור תכניות הטיפול וההעשרה, קידום הצוות המקצועי, ועוד. הפיילוט המוצלח שהחל בצפון ובדרום הארץ, הביא בשנת 2011, את משרד הרווחה לאמץ את הבתים החמים כתכנית לאומית בפרישה ארצית.

במהלך הטקס עלו שתיים מהנערות ב'בית רוז' לקטע שירה ומוסיקה, ובהמשך סיפרה נערה נוספת על התחושות שמלוות אותה מאז החלה לקחת חלק בבית החם: "הבית שימש לי כתף חמה ותומכת בתקופות קשות שעברתי. אני שמחה להיות חלק מהמקום הנפלא הזה, שמאפשר לי להתפתח ,לצמוח ולגדול".

ראש עיריית קריית שמונה, הרב ניסים מלכה: "מבחינתי זו סגירת מעגל. לפני כשלוש שנים עמדנו כאן בביקור שר הרווחה דאז וסיכמנו על בנייתו מחדש של הבית החם לנערה בקריית שמונה. הזמן לא עומד מלכת. והנה אנחנו מתרגשים ושמחים לחנוך את המבנה המפואר הזה, לבנייתו שותפים גורמים רבים. חשוב לי לומר כי בית חם לנערה, מופעל על ידי אנשים ושותפים עם לב גדול ואוהב ובשיתוף פעולה מלא ומוצלח בין כל הגורמים העוסקים בנוער בקריית שמונה. אני מודה לכל הגורמים המקצועיים בעיר ומאחל לכולנו שנמשיך לעשות את הכי טוב שאנו יכולים למען הקהילה בקריית שמונה".

מנכ"ל קרן רש"י, איציק תורג'מן הוסיף: "לקריית שמונה שמורה פינה חמה בליבה של הקרן, שכן מאז ומתמיד שימשה כמוקד מרכזי ועיקרי לפעילותה. בית זה, כחלק מפרויקט הבתים החמים שהינו אחד מתכניות הדגל של הקרן, נבנה למען הנערות. כולי תקווה שהוא ייצור עבורן מקום מכיל, מחבק ומצמיח".

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad