היום ה-16 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

נחרים את החברה החיצונית שתבדוק את האירועים סביב אגף ההנדסה

אירועי ועדת בניין ערים מלפני חודש שבמהלכה הטיח מהנדס העיר בראש העיר שהוא מונע ממנו להוציא צווי סגירה לעסקים ללא היתרי בניה, הובאו לפיתחו של מבקר העירייה, שמצידו החליט להעביר את הבדיקה לחברה חיצונית כדי למנוע לזות שפתיים והאשמות שווא על הממצאים. נבחרה ועדה ולאחר מכן הוחלפה על ידי חברה אחרת. חברי ועדת הביקורת יצאו נגד החברה שנבחרה בטענה שמומחיותה אינה בתחום ההנדסה.

בינתיים, מבקר העירייה החליט להחליף את החברה בחברה אחרת המתמחה בתחום.

יו"ר הועדה עו"ד אביחי שטרן: "לא ניקח חלק מתהליך ביקורת שתוצאותיו ידועות מראש" ואילו בנצי יו"ר האופוזיציה הוסיף ש"אנחנו חוששים כי הביקורת תהפוך מכלי שנועד ליעל לכלי שכל מטרתו לנגח את מהנדס העיר ולחפש סיבות שיצדיקו את פיטוריו".

חבר המועצה עופר הדר: "אנו בסה"כ מבקשים מנהל תקין ושקיפות האם זאת בקשה מוגזמת? מה יש להם להסתיר?".

בשל חששותיהם וחשדותיהם, הוציאו חברי הועדה את ההודעה הגורפת המטילה דופי ביושרו של מבקר העירייה, לכאורה.

החשדנות ההדדית והדברים הקשים שהוטחו בראש העיר במהלך אותה ישיבה הותירו סמני שאלה באוויר, וראש העיר תבע לבדוק את ההאשמות עד תום.

 

לדרישת הועדה לבחור את החברה הבודקת, אמרו גורמים בעירייה שהדרישה מזורה, בלשון המעטה. "לא אנחנו בחרנו את החברה. מבקר העירייה, הכפוף למשרד המבקר הוא זה שהחליט איזו חברה לבחור, וגם כאשר החליט להחליף את החברה הראשונה בשנייה, קיבלנו וכיבדנו את החלטתו. אין לנו מה להסתיר".

מבקר העירייה פינטו אברהם: "חוק הביקורת הוא נגזרת של חוק מבקר המדינה. מבקר עירייה רשאי  על פי חוק להסתייע במהלך עבודת הביקורת, בגורמים מקצועיים חיצוניים. בחירת החברה המקצועית והחיצונית היא פעולה שמתבצעת רק לאחר אישורי והסכמתי. כדי למנוע לזות שפתיים ולשון הרע ומשום שחשוב כי הביקורת תתקבל בהסכמה רחבה ככל שניתן,  אני מכבד את בקשת חברי וועדת הביקורת והורתי על הפסקת עבודת החברה הנוכחית והחלפתה בחברה עימה יצרתי קשר בראשונה. צעד זה נועד בכדי לחזק את האמון של חברי וועדת הביקורת חברי מועצת העיר בעבודת המבקר כדי שמסקנותיי והמלצותיי יתקבלו פה אחד". מעיריית קריית שמונה נמסר בתגובה: "אמת יש רק אחת בין אם חברה כזו בודקת או בין אם חברה אחרת עושה זאת. לאף גורם ברשות המקומית אין כל נגיעה בבחירת החברה הבודקת והכל נתון להחלטת מבקר העירייה. ראש העיר הורה לכל בעלי התפקידים בעירייה לשתף פעולה עם מבקר העירייה ועם וועדת הבדיקה. ראש העיר, כמו כל תושבי קריית שמונה, מצפה שכך ינהגו גם חברי מועצת העיר. בכדי לחשוף את האמת חלה  חובה לשתף פעולה עם מבקר העירייה ועם כל וועדת בדיקה, ומי שלא נוהג כך מעמיד עצמו לביקורת הציבור. בטח ובטח לאחר שבקשתם של חברי וועדת הביקורת מולאה והחברה שאמורה הייתה לבצע את הבדיקה הוחלפה על פי בקשת חברי וועדת הביקורת".

 

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad