היום ה-10 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

"נטפל ביד קשה בתופעת האלימות"

מערכת הבחירות ירדה במידה מסוימת מהכביש ואפשר לשמוע את רעש הגלגלים הנוסעים על השוליים. כמי שעוקבים ומדווחים כבר שבועטות על ההידרדרות במערכת הבחירות אשר באה לידי ביטוי באלימות מסוגים שונים, פנינו השבוע למפקד משטרת קריית שמונה סנ"צ רן אופיר במספר שאלות.

האמת, שהתחושה שיש בעיר מספר אנשים העושים ככל העולה על רוחם מבלי שמישהו מטעם החוק יגיד להם "עד כאן", הייתה קשה.

בשיחה שקיימנו עם סנ"צ אופיר, הוא נשמע נחוש לעקור מן השורש את תופעות האלימות על כל גווניה ובכל מגרש: השחתת פלריגים, ריסוס פני מועמדים, השתלחות מילולית בפייסבוק ובכל מגרש אחר בו משוחק משחק הבחירות.

כדי להבהיר את העניין, החרדה מפני מה שעלול לקרות בהמשך, היא כנה ואמיתית, וכדור השלג כבר נמצא בנפח ובמשקל שיכולים להרוס ולרמוס גם חפים בפשע.

באלימות כמו במלחמה, אתה יודע כיצד זה מתחיל, אולם, לא תדע לאן זה יגיע ומי יפגע.

 

– לנוכח ההידרדרות במערכת הבחירות והתגברות האלימות, מה בדעתך לעשות כמפקד משטרת קריית שמונה?

"אנחנו פועלים באופן שוטף תוך מעקב רצוף אחר כל אירוע. כל אירוע נבחן באופן מוחלט לגבי הסוגיה של הבחירות. אנו מאתרים את הגורמים אשר פוגעים בשלטון החוק והם מטופלים על פי חוק"

– כיצד אתה מתייחס לתופעה בה משחיתים שלטי פרסום של מועמדים?

"התופעה הינה פסולה ומטרתה לפגוע בהליך הדמוקרטי של העיר. ביצענו מספר פעולות שאין זה המקום לפרטן וכל תלונה על השחתת שלטי חוצות מטופלת בחומרה".

 

– הפייסבוק הפך לאחרונה לזירת התגוששות בה אנשים ממחנות שונים מתבטאים באופן פוגעני ולעיתים גם מאיים. כיצד אתה מתייחס לכך?

"לאלימות צורות רבות. גם הפרסומים בכלי המדיה שהפכו נגישים לכולם ולובשים צורות של איום מטופלות על ידינו. לא ניתן לאף אדם להפר את החוק גם לא בתוך מערכת בחירות".

 

– מה גבולות המותר והאסור על פי חוק בה יכולים תומכים/אוהדים/ומועמדים לנקוט, מבלי שיהיו חשופים לתביעות כלשהן?

"הגבולות ידועות לכולם כל מי שמפרסם דברים רצוי שישקול את מילותיו. הרי המטרה של כולם היא משותפת ואין לי ספק שאנשים בוגרים אשר מודעים למעשיהם לא יעברו עבירות כאלו.

מי שיעשה זאת יטופל בהתאם".

– לנוכח ריבוי השחתת פלריגים ושלטים בשעות הלילה, האם אתה חושב להציב מארבים או כל אמצעי אחר כדי לתפוס את העבריינים?

"אנו מבצעים הן פעולות אופרטיביות בשטח והן פעילות מודיעינית שוטפת לאתר את האנשים שמבצעים זאת".

 

– מה המסר שהיית מבקש להעביר לכל מי שמעורב במערכת הבחירות הזאת, ובמיוחד לאלה שחושבים שהחוק לא חל עליהם?

"אני בטוח שהמטרה של כולם היא משותפת. ואני יודע שכל המועמדים נרתמו לנושא ומעבירים מסרים דומים של רצון משותף לעבור מערכת בחירות נקייה מאלימות פיזית או מילולית. אני אמשיך ואטפל בחומרה בכל ניסיון להפר את החוק ולפגוע במערכת בחירות דמוקרטיות בעיר".   

 

לנוכח דבריו הברורים והחד-משמעיים, בנוסף למסרים ותוכניות שסנ"צ אופיר ביקש לא לציינם כדי שיהיו יעילים במלחמתה של המשטרה באלימות, יצאתי בתחושה אופטימית שמפלס האלימות ירד כבר בזמן הקרוב.

אולי יעניין אותך

Bottom ad