היום ה-12 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

"זה או אני עם יורם מלול ועשייה מוכחת – או אביחי עם פזיזותו וחוסר ניסיונו"

ניסים מלכה. בכנות, אתה אופטימי לקראת הסיבוב השני?

"אם לא הייתי אופטימי, לא הייתי עוסק בעבודה ציבורית. תוצאות הסיבוב הראשון לא שיקפו את המציאות בשטח. חשבתי שהעשייה העצומה שנעשית בעיר היא תעודת הביטוח שלי. מסתבר שטעיתי. כל האנשים איתם שוחחתי בחודש האחרון מודעים היטב למהפכה שביצענו בקריית שמונה, ומודעים לעשייה הרבה בעיר. הבעיה היא לא העשייה או המודעות לעשייה, אלא דברים אחרים שלא נתתי עליהם את הדעת, ואין לי ספק כי כיום אני רואה דברים בצורה אחרת. המסר של התושבים בסיבוב הראשון היה ברור, ואני מבקש לקבל את אמון הציבור שוב, כדי שאמשיך את העשייה בעיר מצד אחד, ואתקן את מה שצריך מצד שני".

 

במטה אביחי שטרן טוענים שאתה צריך להסיק מסקנות לאחר ש-72% מתושבי העיר לא בחרו בך.

"באותה מידה ניתן להפנות את השאלה למי שטוען כך וממהר להסיק מסקנות. על אותו משקל אני יכול לומר כי 62% מהציבור לא בחרו באביחי, והוא לא הצליח לקבל את מינימום הקולות שהחוק דורש. איך אדם שאפילו לא קיבל את 40% המוגדרים כמינימום, מצפה לקבל את תפקיד ראשות העיר על מגש של כסף ללא מערכת בחירות? הדבר, כמו תכונות רבות אחרות, מעיד על חוסר הניסיון והבשלות של אביחי. אני מזכיר לכם שבבחירות הקודמות לפני חמש שנים קיבלתי 31 אחוז מהקולות, ועליתי לסיבוב השני. את מה שקרה לאחר מכן יודעים כולם".

 

– אבל בניגוד לפעם הקודמת בו הובלת, הפער בבחירות האלה גדול לטובת אביחי.

"הסיבוב הראשון, בעיקר כשיש ריבוי מתמודדים, מצמצם את הבחירה, ומחלק את המנדטים. בסיבוב השני תפקידנו לבחור ראש עיר עם קבלות וניסיון – ולא להתפתות לחוסר ניסיון, גם אם הוא עטוף בהבטחות גדולות, אך חסרות בסיס, ומוקף בשועלים ובפוליטיקאים ממולחים לשעבר".

 

– למי אתה מתכוון?

"אני מניח שלא אפתיע אם אומר לך מיהם האנשים שמקיפים את אביחי וירצו מן הסתם לנהל אותו. פרוספר אזרן הוא אחד מהם. איתי אזרן הוא אחד מהם. בני נחמיה הוא אחד מהם. עו"ד יורם ביטון הוא אחד מהם. חלקם היו איתי בקשר טוב בשנותי הראשונות כראש עיר, עד שסירבתי לתת להם את מבוקשם. הם יודעים שאיתי אי אפשר לעשות עסקים, אז הם תומכים ומריצים בחור צעיר וחסר ניסיון. הציבור חייב לדעת שאם הוא בוחר באביחי – הוא מקבל חזרה את פרוספר אזרן. חד וחלק. אז תגיד לי אתה – זה השינוי שהתושבים רוצים? אני בטוח שלא".

 

אמש אירעה דרמה פוליטית משמעותית בקריה, כאשר יורם מלול חבר לניסים מלכה, מתוך אמירה שזהו השינוי האמיתי, הבוגר, והאחראי שהעיר זקוקה לו.

"היו לי בעבר חילוקי דעות עם יורם", מסביר ניסים. "לא הסכמתי עם הרבה דברים שעשה או אמר, אבל תמיד הערכתי אותו כאדם ערכי, ישר ואמיתי. עד כמה שזה ישמע קצת מלוקק, אני חייב לומר שהחיבור בינינו הוא טבעי. נכון, כפי שאמרתי קודם, היו חילוקי דעות קשים – אבל זה מנת העבר. דיברנו אתמול שעות, ואנו רואים עין בעין ברוב המוחלט של התחומים. אני מתכוון לתת ליורם את המקום הראוי להשפיע על עתיד העיר. מעולם לא אמרתי שהוא אינו ראוי. אין ספק שביחד, אני ויורם מציגים את כל היכולות שאין לצד השני. לשנינו יש יכולות ניהול של מערכות מורכבות, יכולות ביצוע ובעיקר ראייה עצמאית וישרה ללא מחויבות לבעלי הון ולבעלי אינטרסים. אנחנו המבוגרים האחראיים, ועלינו אפשר לסמוך".

 

– ניסים, מה לא עשו לך בעבר?! ולמרות הכל אתה לא מתייאש וממשיך כאילו שום דבר לא קרה.

"את השאלה הזה שואלים אותי כולם, ובעיקר אנשים שאוהבים אותי. תראו מה עשו לי במשך חמש שנים: הקימו עיתון, והוציאו מדי שבוע גיליון עוין במטרה לפגוע בי ובמשפחתי. איש עסקים מימן את עלות העיתון, שהוקם רק כדי להכפיש אותי ולהכניע אותי, התלוננו נגדי במשטרה על דברים שמעולם לא עשיתי, שלחו תלונות עלי לכל מקום ובכל עניין, סיבכו אותי בחקירות משטרה, והכתימו בכך את שמה של קריית שמונה, העלילו עלי עלילות, הגישו נגדי תביעות שווא, חיבלו בניהול העיר, איימו, גידפו והשמיצו אותי בכל מקום, ולא הפסיקו להפיץ שנאה נגדי ברשתות החברתיות. עשו ממש שטיפת מח לאנשים. ניסו להוציא אותי מאיזון – ושכחו שאני גם צריך לנהל עיר. שיש לי משפחה, אשה, ילדים ונכדים. ניסו הכל, אבל לא הצליחו לשבור אותי. המועמד שמולי, אביחי שטרן, היה שותף בכיר לכל הדברים הרעים שהפילו עלי, ולניסיון לתפור לי תיק על לא עוול בכפי. חוץ מלדרוס אותי – עשו לי הכל. אני לא מאחל לאף אחד לעבור את מה שאני עברתי. אף אחד לא היה רוצה שיעשו לבן שלו, לאבא שלו ולסבא שלו את מה שעשו לי. מזל שהפרקליטות הבינה עם מי יש לה עסק, ולאחר שנתיים וחצי של עינוי דין, הוחלט לסגרו את כל התיקים נגדי בחוסר אשמה. ומה עכשיו? אותו אביחי שהיה שותף לכל הרוע שנעשה לי, שהיה שותף בכיר לשיח האלים ברשתות החברתיות, שחיבל בניהול העיר והפך את ישיבות המועצה לזירת אגרוף, מבקש לקבל את אמון הציבור ולהיות ראש העיר. ואני שואל, הוא צריך לקבל פרס על מעשים כאלה?!".

 

– בסוף יצאת נקי מכל החקירות, וכולם חשבו שאתה לוקח את הבחירות בהליכה. אתה יכול לספר לנו איך הרגשת מרגע ההחלטה לסגור את כל התיקים נגדך מחוסר אשמה ועד רגע זה?

ניסים מלכה מתקשה לדבר, כשגרונו חנוק. "תמיד ידעתי שהצדק והאמת ינצחו". הוא לוגם מים, לוקח אוויר וממשיך: "ידעתי תמיד שאינני אשם בשום דבר. לצערי היו ויש גורמים אינטרסנטים, אנשי פוליטיקה מהזן הנמוך ביותר, אשר יצרו מצג שווא והזינו יום וליל את כל אמצעי התקשורת ואת הרשתות החברתיות, שאני כאילו עבריין. אני שמח שבתום עבודת המשטרה והפרקליטות האמת יצאה לאור, ואין רבב בהתנהלותי האישית והציבורית.

"אני מודה למשטרה ולפרקליטות שעשו עבודה מקצועית.

תודה למשפחתי, לאשתי היקרה, ילדיי, חבריי הרבים ובעיקר לתושבי קריית שמונה, שחיזקו והאמינו בי לאורך כל הדרך.  תודה לקדוש ברוך הוא, שנתן לי את הכוחות הנפשיים לעמוד בחוויה הלא נעימה הזאת. המסר שלי לתושבים הוא פשוט – אני מציע שאנשים יחשבו פעמים לפני שהם מוציאים את דיבתו של האחר. ואני גם מציע לכולם להבין מי האדם שהיה שותף מרכזי לשיח ההסתה והשנאה, ולחשוב האם הוא, עם כל חוסר ניסיונו והסגנון המתלהם, המסית והילדותי שלו, מתאים לנהל עיר מורכבת כמו קריית שמונה, או שמא אני ויורם מלול, שנעבוד כצוות נהדר, מאוחד, מנוסה וחדור מוטיבציה".

– ולסיום, בשבוע הבא נראיין אותך שוב. האם זה יהיה בתור ראש העיר לשעבר או ראש העיר הנבחר?

"אני משוכנע שתושבי קריית שמונה יבחרו נכון ברגע האמת, ולא ייקחו סיכונים. זה לא הזמן להצבעות מחאה. צריך ללכת על בטוח. על איש אחראי, שקול, בעל ניסיון ובעל קשרים ענפים במשרדי הממשלה. קריית שמונה יותר מדי חשובה לנו מכדי שניקח סיכונים. מי שקריית שמונה יקרה לו, ומי שמעוניין להמשיך בבניית עתידה של קריית שמונה לטווח הארוך, צריך להבין שאני ויורם מלול, זוהי הבחירה הנכונה. אני חש כבר כעת את הסחף ואת ההתעוררות בעקבות החיבור, ואין לי ספק שהדבר יסלול את הדרך להמשך פיתוח העיר, כולל קבלת 222 מיליוני השקלים מהממשלה, לטובת העיר הכל כך חשובה הזו, שמשוועת למנהיגים אחראיים ושקולים".

אולי יעניין אותך

Bottom ad