היום ה-13 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

נעצרה כנופיה שגנבה תשתיות חירום של בזק בצפון

שלא כמו בגניבות 'רגילות' בהן הנזק הוא כלכלי בעיקרו, החוליה שהתארגנה באחת מהכפרים בצפון סיכנה מערך גדול של יחידות חירום ביטחוניות ויחידות אזרחיות אשר אמורות להישען על התשתיות שנגנבו בשעת מלחמה או חירום.

שלושה חודשים של פעילות מודיעינית מאומצת ושיתוף פעולה הדוק בין יחידת מג"ב צפון לבין קב"ט תשתיות של בזק צפון, הגיעו השבוע לסיומם. ששת החשודים נתפסו בביתם וברשותם כ-150 מטרים של כבלי תשתיות של בזק

מדובר בכבלי תשתיות חירום משוריינים, המיועדים למתקנים חיוניים כגון בתי חולים ובסיסים צבאיים.

"מזה כשלושה חודשים שהחשודים מוגדרים כיעד של יחידת ימ"ר מג"ב צפון. נדרשה פה פעילות סמויה ארוכה ומורכבת על מנת לאסוף תשתית ראיתית מספקת שאפשרה את ביצוע המעצרים והעמדת החשודים לדין", אומר קצין המבצעים של היחידה, פקד מיכאל זלוטניק,

אחרי שהתקבל מידע מודיעיני עדכני על צאתה של החוליה לגניבה נוספת בשבוע שעבר, מפקד היחידה סנ"צ אלי גוזלן הורה לצוותים לפעול. הבלשים פשטו על חצר הבית בו נמצאו החשודים, שם הם מצאו את ששת חברי החוליה יחד עם הרכב החשוד, ובתוכו כ 150 מטר של כבלי תשתיות חירום של בזק, וציוד חיתוך מתקדם שככל הנראה שימש את החשודים בביצוע העבירה.

"שללם של הגנבים מוערך במאות אלפי שקלים", אומר קב"ט התשתיות של המחוז הצפוני בחברת בזק, רידאן מלחם, "אך במקרה זה הנזק הכלכלי הוא רק משני לעומת הנזק הביטחוני שגניבה כזו עלולה ליצור במקרה של מלחמה או מצב חירום אחר. מדובר בחולייה מקצועית ומתוחכמת מאוד, ולולא פעולה מקצועית ונחושה זו, היה נגרם נזק בטחוני וכלכלי כבד. יש לנו קשר הדוק ושיתוף פעולה מעולה עם משמר הגבול בכלל ועם יחידת ימ"ר מג"ב צפון בפרט, ואנחנו מרגישים את המחויבות והמסירות של הלוחמים כלפינו, החל במפקד היחידה וכלה באחרון השוטרים".

 

המלחמה של מג"ב מתנהלת במספר חזיתות ובהן גנבי הבקר והציוד החקלאי וכמובן בגניבת תוצרת חקלאית. ההישג הזה מצטרף לשינוי שחל גם בפרקליטות אשר החלה לדרוש עונשים כבדים על הגנבים, שחלק ממניעיהם, בנוסף ל'רווח' הכלכלי הוא פגיעה בישובים וחקלאיים יהודים. 

אולי יעניין אותך

Bottom ad