היום ה-13 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

נתניהו פטר את שטייניץ

 

הכותרת  הפעם לא באה כדי למשוך תשומת לב. היא באה לבטא מסקנה שיש לראש הממשלה בנימין נתניהו להסיק כלפי שר האוצר שלו, ד"ר יובל שטייניץ.

שר אוצר במדינת היהודים חייב שבנוסף לתארי האקדמיה המכובדים שהוא נושא, הידע המקצועי ויכולת הניהול שלו, יהיה לו לב מבשר. זהו תנאי סף לכל מי שעוסק בענייני הציבור.

שר האוצר שטייניץ אינו שר אוצר לא מקצועי, ולזכותו הישגים רבים וחשובים. אולם, מול כל ההישגים הללו הוא נושא בכישלון אחד המעיב על כל הישגיו. שר האוצר לוקה ב'אוטם שריר הלב' בכל מה הקשור לקיומו הבסיסי של האדם החי בישראל ומתעקש להתקיים בכבוד. ללא נדבות ובטח מבלי שיצטרך להשפיל את כבודו ולבקש נדבות.

בעוד שר האוצר לא פורץ את מסגרת התקציב הוא דן אזרחים רבים לחיי בושה והשפלה.

השיא הגיע החודש כאשר אזרחים רבים קיבלו את חשבונות החשמל. הביטוי האחוזי של ההעלאה שהייתה בתקשורת לאחרונה, הפך למספרים מוחלטים של שקלים שעל הצרכן  לשלם לחברת החשמל המונופוליסטית-ממשלתית. פגשתי כאלה שאחרי שראו את הסכומים (האסטרונומים) שעליהם לשלם לחברת החשמל עבור החודשיים שעברו, הם קיבלו 'מכת חום', שאם היו מקבלים אותה בתחילת החורף, חשמל לחימום, הם כבר לא היו זקוקים. בחשבון האחרון חברו: עליה במחיר החשמל (ועוד 9% כבר בדרך) וצריכה גדולה בגלל החורף הקר במיוחד (והמבורך) שהיה לנו.

התשלומים קפצו בין עשרים וחמישה לארבעים אחוז, ממה שראיתי.

זה לא נורמאלי. זה לא הוגן, ובמיוחד אסור שדבר כזה יקרה במדינת ישראל ששר האוצר שלה יהודי.

אדוני ראש הממשלה. למדנו שיש נושאים שאחרים עושים את הטעויות, שלא לומר שטויות, ואתה הוא זה שתשלם את המחיר.

בקדנציה הזאת, אדוני ראש הממשלה בנימין נתניהו, אתה נותן קונצרט בכל הקשור למדיניות החוץ והביטחון של מדינת ישראל. בקדנציה הזאת, אתה ראש ממשלה רגיש יותר, מנוסה ופתוח יותר לעם ישראל יותר מאשר בקדנציה הראשונה שלך.

אולם, מה שעלול ולהוריד לטמיון את הישגיך המיוחדים, היא התנהלות לא חברתית ולא אנושית אותה מוביל ועליה מגן שר האוצר שלך ד"ר יובל שטייניץ.

המחיר להתנהלות הזאת יהיה כבד ויחיד, ממשלתך תופל בבחירות הבאות.

ולכן, אחת מן השתיים. לשנות ומיד את המדיניות בנושאי החברה והכלכלה. למַתֵן ולהוריד את מחירי הדלק והחשמל, מוצרים שנקנים בדולארים, וכאלה שוכבים במרתפי בנק ישראל במיליארדים. מצידנו, שיעשה את זה שר האוצר ד"ר שטייניץ ולא, עליך, אדוני ראש הממשלה, לפטרו לאלתר ולמנות שר אוצר אחר תחתיו. שר אוצר שלפני התיאוריות הכלכליות, יהיה לו לב יהודי המרחם על תושבי מדינת היהודים, מדינת ישראל.

כי מסתבר שמה שעושה הלב לא יכול לעשות שר אוצר מקצועי הסובל מ'אוטם שריר הלב'. 

 

רוביק דנילוביץ' ראש עיר מיוחד

על מה שקורה בשבוע האחרון, אף אחד לא צריך לספר לנו. הזיכרונות, הכאב, האובדן והפצעים הפתוחים עדיין טריים, טריים מידי.

רציתי לציין ראש עיר מיוחד, ראש עיר המנהל את עירו ופועל באופן המעורר כבוד גדול לו כאדם ולמשרה אותה הוא נושא, האיש הוא רוביק דנילוביץ' ראש העיר של באר שבע.

כאשר הגיע דנילוביץ' לתפקיד ראש העיר בבאר שבע, הוא לא העלה על דעתו שהכישורים אותם הוא יצטרך להפגין יהיו כישורים הקשורים יותר לתפר שבין ניהול אזרחי ולפיקוד צבאי. לא סוד הוא שאנשי הצבא בדרגים הבכירים, ניצלו את עובדת היותם בצה"ל כדי לעשות מעשים ולא לתת הסברים. כך זה קרה בפשלות מבצעיות וכך זה קורה היום עם תקציב הביטחון.

…עד שהגיע רוביק דנילוביץ' ראש עיריית באר שבע.

מי מאיתנו לא נושא חוויה טראומטית מן העבר הביטחוני הסוער של קריית שמונה בו אמרו 'אין התראה לירי קטיושות', ובדיוק נחתו כאן קטיושות. מי מאיתנו לא קם בלילה חורפי ורץ למקלט כאשר הוא נושא בידיו את ילדיו הקטנים והמבוהלים, וזאת לאחר שצה"ל הודיע שאפשר לישון בבית.

השבוע 'העז' ראש עיריית באר שבע לומר לצה"ל ולפיקוד העורף "לא יהיו לימודים בעיר כאשר יורים מעזה. נקודה'.

לא היו לימודים ונפלו גרדים על בית ספר.

לא קשה לתאר מה היה קורה אילו… דבר אחד ברור, היו עורפים את ראשו של דנילוביץ', ופיקוד העורף היה כבר מוצא תירוץ, מדוע היו גרדים, למרות שבצה"ל אמרו שלא יהיו…  

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad