היום ה-16 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

סיכום שנה

תשרי

* הנעדר יהודה דהן מקריית שמונה אותר בריא ושלם בירושלים לאחר שנעלם למשך מספר ימים ולא יצר קשר עם משפחתו.

* יורם מלול שהכריז על מועמדות לראשות העיר בחר לנסות להצליח עם האותיות ימ

*פרויקט מרכז הכיכרות תופס תאוצה. ברקע נשמעים מגעים תוך שיתוף פעולה מלא עם חברת אגד לגבי העבודות במתחם. ראש העיר הרב ניסים מלכה אמר: "אני רואה חשיבות רבה במעורבות התושבים ובעלי העסקים בפרויקט בכל מהלך שביצענו עד עכשיו. הנחתי את כל הגורמים לקיים שיתוף פעולה מלא עם בעלי העסקים, הפרויקט הזה, בראש ובראשונה הוא לרווחתם ופרנסתם של בעלי העסקים במרכז".

* סקר בחירות ראשון שפורסם היה קרוב מאוד למציאות: סקר של מכון סמית: הרב מלכה 18%, יורם מלול 16% ובנצי 14%, שזה אומר בשכלול כללי: 29% ניסים, 24% יורם, 23% בנצי

* ישיבתית דרכא המתמיד 100% הצלחה בבגרות – מתוך נתוני הזכאות לבגרות לבתי הספר, שהתקבלו בימים האחרונים, עולה כי בתיכון "ישיבתית דרכא המתמיד" עומד אחוז הזכאות לבגרות על 100 אחוזים.

* לראשונה בקריית שמונה – רב שיח "נבחר טוב" בכיכר צה"ל בין המתמודדים לראשות העיר

 

חשון

* לאחר שני סיבובים  ממשיך הרב ניסים מלכה לקדנציה נוספת לאחר קרב צמוד בו גבר על יורם מלול בהפרש של 4.6% מראשות העיר.

* יורם מלול: "חוזר בי מהאמירות הקשות נגד ניסים. אמרתי דברים לא פשוטים כנגד ניסים מלכה ועל כך אני מתנצל, זו לא דרכי" פתח מלול את דבריו והמשיך "לפני הבחירות הייתה השתלחות כנגדי וכנגד משפחתי. הציגו אותי כבוגד, כשמאלן, בעד שחרור מחבלים ועוכר ישראל אך בכל זאת זו לא דרכי ולכן אני חוזר בי מהאמירות הקשות שאמרתי, הן נאמרו בעידנא דריתחא. למרות כל הקמפיין שנעשה נגדי אני מאחל לניסים מלכה בהצלחה, הצלחתו היא הצלחת קריית שמונה".

* תלמידי כיתות ב' בבית ספר "עוזיאל" עלו השבוע לישיבת ההסדר לחגוג את קבלת חומש בראשית, קבלה המסמלת את תחילת לימוד התורה.

* הפרויקט "אקדמיה בכיכר" יוצא לדרך. בעקבות ההצלחה הגדולה לה זכה הפיילוט של פרויקט אקדמיה בכיכר, בהובלתן של ד"ר אייל שביט ויעל סילבר, הוחלט השנה על הרחבתו, והוא יכלול שמונה קורסים בתחומים מגוונים ועוד כמה חידושים מעניינים.

*  שנת הלימודים במכללה האקדמית תל חי נפתחה עם גידול של 12% במספר הסטודנטים החדשים: מכללה האקדמית תל חי, הנחשבת למוסד האקדמי הצפוני והמרוחק ביותר בארץ, נרשמה עליה של 12% במספר הסטודנטים החדשים. את שנת הלימודים החדשה פתחו 1250 סטודנטים חדשים שהצטרפו ל-2200 הסטודנטים הלומדים במכללה. ובסה"כ לומדים השנה במכללה האקדמית 3450 סטודנטים.

* זלץ: להקים אוניברסיטה בגליל: "מכללת תל חי צריכה להפוך להיות האוניברסיטה של הגליל. כפי שתל חי הייתה סמל משמעותי של גבורה, נחישות ואומץ בדרך להקמת המדינה, כך היא צריכה להיות סמל לחוד החנית של האקדמיה בישראל. במשולש הגבולות שבין ישראל, סוריה ולבנון צריכה לקום אוניברסיטה שתהפוך את הגליל העליון לאבן שואבת לאוכלוסיה חזקה, המבוססת על תחומי מחקר קיימים וחזקים של האזור, דוגמת טכנולוגיות מים, ביו טכנולוגיה וחקלאות".

 

כסלו

* לראשונה פסטיבל דוק-אביב בגליל העליון – פסטיבל דוקאביב הצפין לגליל העליון והציג סדרת סרטי קולנוע איכות במרכז קלור למוסיקה ולמחול בכפר בלום.

* הרב זמיר כהן והרב פנגר מגיעים לקריית שמונה בערב מיוחד שאלא נראה כמותו. מרצי ארגון הידברות מלאו את היכל התרבות עד אפס מקום ובשיתוף פעולה של המועצה הדתית וגורמים מקומיים נערכה הפקה בה השתתפו למעלה מ-600 תושבים.

* אלי כהן נבחר לתפקיד מנכ"ל המכללה האקדמית תל חי, נשיא המכללה האקדמית תל-חי, פרופ' יונה חן: "המשימות העומדות בפנינו רבות, כבדות משקל ובעלות חשיבות רבה ועם כל אלו נצטרך כולנו להתמודד יחד עם אלי כהן.

* מועצת העיר החדשה יצאה לדרך. המועצה אישרה את מינויים של ד"ר בוריס סידלקובסקי ויגאל בוזגלו לסגנים בשכר ויהודה חיים לסגן בתואר. אלי זפרני המשנה.
תפקידים וסמכויות של ראש העיר לחברי המועצה לפי הפירוט הבא: ד"ר בוריס סידלקובסקי – ממונה על תחום הרווחה והתיירות, יגאל בוזגלו – ממונה על אגף ההנדסה., יהודה חיים – ממונה על התרבות התורנית ורשות פיקוח וחנייה, אלי זפרני – ממונה על אגף שפ"ע, יורם ממן – ממונה על הספורט, אהובה סירוגין – ממונה על הקליטה, אשר פיניאן – ממונה על אגף הכספים.

 

טבת

* "קריית שמונה נגלית אל העין" בקניון 8סנטר – זה מספר שנים שוקדים מתנדבים ותלמידי דנציגר רבים בראשותו של בנימין אברהמי, מרכז התוכנית על תיעוד שנותיה הקסומות של קריית שמונה (חלסה) ועברה המיוחד. המתנדבים נפגשים עם תושבי העיר הוותיקים ועם בני משפחותיהם ואוספים כל פיסת מידע, תמונה או סיפור הקשורים אליהם ולתהליך קליטתם וחייהם בעיר.

* שתי קטיושות נפלו באזור. ראש העיר: "ממשיכים בשגרה". הקטיושות נפלו בשטחים פתוחים ולא דווח על נזק. לא פעלה בעיר אזעקה שהתריעה על שיגור הרקטות ראש העיר: "בעבר פעלה בקריית שמונה מערכת אזעקה אוטומטית, אך בעקבות כמה מקרים של תקלות ואזעקות שווא הוחלט לבטלה".

* אל"מ במיל' אשכול שוקרון שעמד בראש מטה הבחירות של ניסים מלכה ושימש יד ימינו בכל מסע הבחירות נבחר למנכ"ל העירייה

* אושרה תוכנית ההבראה בעירייה. מועצת העיר אישרה ברוב קולות את תוכנית ההבראה.

* ראש העיר הרב ניסים מלכה הודיע שעם בניית שכונת יובלים, אחד מבתי הספר יעבור לשכונה.

 

שבט

* מד"א יפעיל את חדר המיון בקריית שמונה 24 שעות ביממה.

* השר סילבן שלום חונך: מוטל סוזן לדיור מוזל לצעירים בקריית שמונה – שר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים והשר לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום חנך את סיום שיפוץ מוטל סוזן אשר עמד נטוש מזה שנים וכעת, בעקבות יוזמה של המשרד לפיתוח הנגב והגליל שופץ בהשקעה כוללת של כחמישה מיליון שקלים והוסב לדיור מוזל לצעירים.

* עדן בן זקן זכתה במקום השני בתוכנית x factor– אחרי עונה שלמה שבה כבשה את לב הקהל והשופטים, זכתה היום עדן בן זקן במקום השני בתוכנית X Factor

* עיריית קריית שמונה זכתה בארבעה כוכבי יופי. המועצה לישראל יפה ופיקוד העורף העניקו לקריית שמונה ארבעה כוכבי יופי במסגרת תחרות לטיפוח ותחזוקת מקלטים ציבוריים לשנת 2013. זו השנה הרביעית ברציפות שקריית שמונה זוכה בתואר.

* סלטקס קריית שמונה, סוף: האקורד האחרון לסימפוניית הטקסטיל בקריית שמונה נדם השבוע כאשר מפעל הטקסטיל הוותיק סגר את שעריו. תחילתו של הסיפור הוא אי שם בשנות השישים עם הקמת מפעל חולה טקסטיל וגיבור טקסטיל. המפעלים הללו היו עתירי ידיים עובדות והם ענו על הצורך המידי בעבודה לתושבי קריית שמונה, כנו גם בערי פיתוח רבים במדינת ישראל.

* הרב ניסים מלכה נבחר לסגן יו"ר המרכז לשלטון מקומי

 

אדר א' + ב'

* רענון ומתיחת פנים לגיליון חדשות הגליל. "השקענו מחשבה וידיים מקצועיות בשינויים הגרפיים, ובהמשך גם בתכנים ובמדורים. אנחנו עושים כל מאמץ כדי ש"חדשות הגליל" יהיה עיתון המשקף את ההוויה באזור, מביא חדשות מכאן ומשם, מביא את הסיפורים מאחוריי האנשים והדמויות שהגליל ביתם". כתבנו ועמדנו במשימה.

* אושר תקציב העירייה לשנת 2014 בסך 149,994,000 שקלים

* נפתח: 'בת שרה' (אתי חי דוידי) אתי חי-דוידי: "כל הסיפור התחיל לפני 17 שנה כשפגשתי משפחה שביקשה עזרה, וככה זה התגלגל ועבר מפה לאוזן. הכל היה נאסף בבית שלי, אחרי כל כך הרבה שנים קיבלתי מקום, שהפכתי אותו למקום נעים ומזמין", אומרת אתי חי-דוידי ומוסיפה "שמו של המקום 'בת שרה', על שמה של אימי ז"ל, ששמה שרה. במקום יש מזון יבש, ביגוד לכל גיל, כלי מטבח ורהיטים, ובחגים זה בהיקף גדול מאוד בשיתוף עם בתיי הספר המקום וחלק מהקיבוצים. מבצע כל ילד מביא מוצר אחד וככה אפשר לעזור למאות משפחות ולא רק בחגים".

* קריית שמונה העניקה אזרחות כבוד לראש הממשלה בנימין נתניהו. סיורי ביטחוני חשוב הביא לעיכוב של כשעתיים את ראש הממשלה בנימין נתניהו לאשכולות הפיס לטקס הענקת אזרחות הכבוד. מאוחר יותר נודע שראש הממשלה בנימין נתניהו חנך את בית החולים ההומניטארי שהקימה המדינה כדי לסייע לאזרחי סוריה שנפגעים ממלחמת האזרחים. נתניהו עלה לבמה עם חיוך בזוית הפה, עיניים מעט טרוטות (ממיעוט שינה וכובד האחריות), אבל במצב רוח מרומם ובעליזות מהידיעה שהפעם מדובר ב'משחק בית', 'עיר ש'אני אוהב מאוד', כפי שאמר.

* מתחזים לאלי זפרני בפייסבוק. אלי זפרני המשנה לראש העיר לקבל פניות מוזרות מחבריו. "תגיד", שאלו אותו "זה נכון?". "מה נכון", החזיר זפרני בשאלה. מתשובתו, הבינו חבריו שמשהו לא תקין בפנייה שהייתה אליהם בפייסבוק ובו בקשה מ'אלי זפרני – ראש העיר' לקבל חברות.

* שריפה בפארק הזהב. הנפגעים העיקריים הם בעלי החיים, בעלי הכנף, הצמחים והזוחלים הנדירים. יו"ר עמותת הפארק יוהנה נזרי "כנראה שמישהו מצית אש בזדון"

 

* נזקים למצבות בבית העלמין. בעקבות הסערה, התמוטט עץ ופגע במספר מצבות. כתוצאה מהפגיעה נגרם נזק למצבות, ולחלקן אף הנזק היה כבד.

ניסן

* יום 'מעשים טובים' בקריית שמונה

* יורם מלול והרצל בן אשר מצטרפים לקואליציה. ראש העיר: "כולנו מבינים כי האתגרים הרבים שעומדים בפתח מחייבים איחוד כוחות למען המשך העשייה בקריית שמונה". יורם מלול: "מספסלי האופוזיציה אי אפשר לקדם דבר. המטרה שלנו היא לסייע לעיר ולתושבים וניתן לעשות זאת רק מהקואליציה. באתי להשפיע ולסייע לציבור ולא להעביר את הזמן"

* מועצה אזורית הגליל העליון הצטרפה ל"עיר ללא אלימות"

* אחרי עשרות שנים שינויים בקווי אגד – במסגרת התוכנית של משרד התחבורה, בוצעו שינויים ושיפורים בקווי האוטובוסים, העירוניים והבינעירוניים, תוגברו קווים קיימים ותשופר התדירות באזורים רבים תוך ייעול משמעותי של קווי השירות באזור כולו.

* אבירם זרח מוציא סינגל ראשון לרדיו "שיר לך", בדרך לדיסק סולו ראשון שיראה אור, אגב, בשבועות הקרובים

* הוסרה הכשרות מאטליז "נתח קצבים" לאחר שהתעוררה בעיה לגבי הכשרות בשר צלעות כבשטלה שהוא זיוף של חברת "בלדי". לאחר חודש וחצי וחקירה מאומצת של הרבנות המקומית והראשית הוחזרה הכשרות.

* בטקס מרגש שנערך במכללה האקדמית תל-חי, נבחרו שני עובדים מצטיינים לשנת תשע"ד – אופירה מורג, מזכירת החוג לחינוך וממלאת מקום בחוג הרב-תחומי ואיציק נזרי, חשב השכר במכללה.

 

אייר

* העיתונאי יאיר קראוס זוכה פרס פראט 2013 – יאיר קראוס, כתב nrg ומקור ראשון, הוא זוכה 'פרס פראט' לתקשורת סביבתית לשנת 2013

* קבוצת איתוראן קריית שמונה זוכה לראשונה בתולדותיה בגביע המדינה בכדורגל, רבע מתושבי העיר ליוו את איתוראן בגמר

* אוהדי ק"ש זכו בתואר הקהל ההוגן – והדי ק"ש זכו בתואר הקהל ההוגן תואר נוסף נכנס לארון התארים של המועדון הצפוני כאשר מיד לאחר הזכייה בגביע הוכרז כי קריית שמונה קיבלה את תואר 'הקהל ההוגן של העונה' מטעם הקרן החדשה לישראל, ההתאחדות לכדורגל והמשרד לביטחון פנים.

* השר פרץ חנך מצפור לזכרו של החייל עומר אלקבץ ז"ל שנהרג בלבנון – במעמד השר להגנת הסביבה, עמיר פרץ, חברי הנהלת רשות הטבע והגנים ורשות ניקוז ונחלים כינרת ומשפחת אלקבץ, נחנך מצפור חדש בשמורת נחל עיון שבגליל העליון, אנדרטת הזיכרון לזכר החייל עומר אלקבץ ז"ל, שנפל בלבנון ב- 28.2.99 כאשר רכבו עלה על מטען.

* שר התיירות: "נהפוך את קריית שמונה לעיר תיירות"..

סיון

* נעצרה כנופיה שגנבה תשתיות חירום של בזק בצפון – חוליה בת שישה גנבי תשתיות נעצרה אחרי פעילות מודיעינית ממושכת הודות לשיתוף פעולה הדוק של יחידת ימ"ר צפון של מג"ב וקצין הביטחון של בזק.

* "גינת אלעד – עתיד אזורי" נחנכה השבוע במכללה האקדמית תל-חי – בטקס מרגש שנערך במכללה האקדמית תל-חי נחנכה בקמפוס המערבי גינת אלעד, שהוקמה לזכרו של אלעד ארליך ז"ל, אשר נהרג לפני כשנה, בתאונת דרכים מחרידה בדרכו לשירות המילואים.

* המדינה תסייע במבנים יבילים, שיפוץ דירות ופיתוח תשתיות בגליל העליון – כך בישרו השרים אורי אריאל וסילבן שלום במכתב לראש מועצה אזורית הגליל העליון גיורא זלץ.

* קריית שמונה זכתה ב: פרס חינוך ישובי ובפרס לבי"ס רננים

* ראש העיר הרב ניסים מלכה את תעודת העובד המצטיין לעובד אגף החינוך יעקב שושן ואת תעודת עובד למופת לעובד אגף חזות העיר עופר רחימי.

* עיר התנ"ך בעוזיאל-תשע"ד

* נחנכה האנדרטה לזכרו של סגן גרמן רוז'קוב והוענקו מלגות לסטודנטים מצטיינים – בטקס מרשים ומרגש נחנכה הערב האנדרטה המחודשת לזכרו של סגן גרמן רוז'קוב, תושב קריית שמונה שנפל בשנת 2002 בעת לחימה במחבלים שחדרו לישראל.

* סגן שר החינוך: "יש בקריית שמונה מערכת חינוך איכותית בה תלמידים ומורים מהטובים שיש". "הרבה מקומות בישראל יכולים ללמוד ממערכת החינוך המצוינת בקריית שמונה. מה שקורה בקריית שמונה זו תעודת כבוד למנהיגות המקומית בראשות ראש העיר, לחברי מועצת העיר, לאנשי החינוך ולתלמידים המוכשרים הלומדים בבתי הספר בקריית שמונה", אמר סגן שר החינוך.

* נדב דוידי מעוזיאל חתן התנ"ך היישובי תשע"ד – בחידון התנ"ך היישובי לנוער וילדים (השנה העשרים ואחת), בסימן "האחר הוא אני" ו"אהבת לרעך כמוך" זכה נדב דוידי

* בוגרי המתמיד-ישיבתית-דרכא סיימו במאה אחוז זכאות לבגרות

* עיריית קריית שמונה מכריזה – רשות החניה בקרית שמונה אמורה להתחיל לפעול החל מ-1.7

 

תמוז

* ספר תורה לזכרו של הרב וסנר ב"עוף הגליל"

* כ-60,000,000 שקל לחצור – הממשלה אישרה לחצור תקציב מיוחד במסגרת פיילוט להעצמת הישוב

* משרד הרישוי נסגר בגלל …מזגן מקולקל – הזלזול המתמשך בתושבי קריית שמונה והאזור שבר השבוע שיא חדש. משרד הרישוי בעיר, המספק שירות למאות נהגים ותלמידים, נסגר וננטש עקב מזגן מקולקל.

* מועצת הגליל העליון אישרה העלאת ארנונה למגורים – הסכום הנגבה היום הוא הנמוך ביותר המותר בחוק. ראש המועצה גיורא זלץ: "המועצה לוקחת יותר אחריות בשירותים הניתנים תוך בקיבוצים. העלאת הארנונה תאפשר לנו שמירה על רמת שירותים ומעורבות ברמה גבוהה"

* ראש העיר ביקש להחליף את רכבו לאחר שפורסם כי ביקש להשכיר רכב בעלות גבוהה מהסטנדרט

* חגי קול נבחר למהנדס העיר – לאחר שוועדת המכרזים בחרה את מהנדס העיר החדש אישרה מועצת העיר את המינוי

* קריית שמונה: עיר ללא אלימות – מוקם בקריית שמונה מוקד רואה, במסגרתו יותקנו מצלמות ברחבי העיר, ליצירת תחושת בטחון של התושבים

* סאגת יובלים שיווק מגרשים בחודש נובמבר 2014 – בעקבות לחץ גדול שהפעילו פרנסי העיר קריית שמונה על משרד הבינוי והשיכון ולאחר ישיבות רבות שקיימו בנושא קידום שכנות יובלים נערכה השבוע ישיבה נוספת ובה נקבע תאריך יעד לשיווק מגרשי השכונה – נובמבר 2014.

* הוחלט כי מרכז בריאות הילד יעבור לקניון נחמיה כשלוחה של קופ"ח בוורדים

* ראש העיר: "מוותר על עוזר" – בעקבות החלטתו של אבי פורטל לוותר על תפקיד עוזר ראש העיר, החליט ראש העיר הרב ניסים מלכה שלא למנות בעת הזאת אדם אחר לתפקיד החשוב ולחלק את מטלות התפקיד בין אנשי לשכתו, וזאת לאחר ביקורות רבות שנשמעו לגבי אופי המינוי והקרבה המשפחתית בין ראש העיר לפורטל.

 

אב

* דחייה נוספת של רשות החניה מסמנת את ספטמבר כתאריך היעד לתחילת החניה בתשלום בעיר.

* ראש העיר פונה לשר הביטחון בנוגע לאיום המנהרות בצפון – "פנו אליי תושבי מישובי הגבול בטענה שהם שומעים קולות", כתב ראש העיר בין היתר לשר הביטחון

* משרד החינוך לא מאשר פתיחת בי"ס לבנות חרדי-ציבורי. בית הספר מוקם באופן עצמאי בבית "יד עזרא ושולמית

* הרב הראשי יצחק יוסף מבקר בקריית שמונה

* ניסיון חיסול באמצעות מטען חבלה בשכונה בעיר – פיצוץ עז הפר את השקט בקריית שמונה. מטען שהוצמד לרכבו של בחור כבן שלושים המתגורר בעיר בשכירות, התפוצץ ברגע שהאיש התניע את רכבו.

* עובדים במפעל קיבוצי לקו באלרגיה עקב אכילת דג טונה ואושפזו בזיו – עשרה עובדי מפעל מאחד מקיבוצי הגליל, פונו לטיפול במרכז הרפואי זיו עם תגובות אלרגיות קשות, לאחר שאכלו דג טונה. שניים מעובדי המפעל הגיעו במצב קשה והאחרים במצב בינוני-קל כאשר הם סובלים מתסמינים של התקף אלרגיה חריפה.

* רחל הוד נבחרה לנהל את בית ספר רמב"ם.

* סניף בנק דואר חדש מוקם בקניון נחמיה ומחליף את הסניף בשדרות תל חי.

* אלפים בפסטיבל הכליזמרים ה-27 בצפת.

 

אלול

* קטיושות לעבר קריית שמונה. בשעות הלילה נורו שלושה רקטות לאזור הגבול וקריית שמונה. אין נפגעים.

* פתיחה מוצלחת של שנת הלימודים תשע"ה בקריית שמונה – 4,635 תלמידים מתוכם 954 ילדים בגני ילדים פתחו את שנת הלימודים

* עיכוב שלישי של רשות החניה, הפעם בגלל קולות רבים מתושבים רבים (שכונו "המדחן ששבר את הקש) גרם לראש העיר לבחון מחדש את הנושא ואת הפתרונות העתידיים. ראש העיר החליט להטיל על יורם מלול את ריכוז הוועדה שהוקמה לפני כחודש בראשות מנכ"ל העירייה אשכול שוקרון. הוועדה תצטרך להגיש לראש העיר ניסים מלכה ולסגן ראש העיר והממונה על רשות החניה יהודה חיים את המלצותיה.

* חברת נתיבי ישראל נפתח לתנועה פרויקט הגשרים מצומת קדרים לעמיעד – לאחר שנת עבודה, נפתח השבוע לתנועה שלב א' בפרויקט הגשרים בקטע כביש 85 בין צומת קדרים לעמיעד, מעל לנחל עמוד ונחל עכברה, כחלק מפרויקט שדרוג כביש 65/85, בין מחלף גולני לצומת עמיעד בצפון, על ידי משרד התחבורה ובאמצעות חברת נתיבי ישראל.

בתקווה לחדשות טובות בשנת תשע"ה. אמן.

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad