היום ה-13 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

סלטקס קריית שמונה – סוף

המהפך החל עם פתיחת התעשייה מול מעצמת העל בכוח עבודה זול, סין. ככל שחלף הזמן וקשרי המסחר והיצור עם ארצות העולם רוויי הידיים העובדות-הזולות הלך ותפס תאוצה, כך נסגרו מפעלים בארץ והועברו לסין, טורקיה הודו ומדינות נוספות.

מפעל סלטקס עבד בעיקר מול הגופים הביטחוניים כמו צה"ל, משטרה, שרות בתי הסוהר ועוד, ונהנה בין היתר מחוק המכרזים בהספקת מדים לשרות הביטחון ומקדם של 15% בכל מכרז.

מסתבר, שגם הכלי הזה לא יכול היה לעמוד מול כח העבודה הזול והנצלני של מדינות העולם השלישי, והמפעל נכנס לסחרור עד אשר כבר לא יכול היה להתמודד מול ההתחייבות כלפי העובדים והשבוע סגר את שעריו.

לפני כחודשיים השביתה ההסתדרות את העבודה במפעל עקב אי תשלום שכר ובהתערבות יו"ר ההסתדרות בגליל יונה פרטוק הגיעו העובדים ובעלי המפעל לנוסחא שאפשרה את המשך העבודה.

יונה פרטוק אמר כבר אז ש"לצערנו, במהלך השנים האחרונות המפעל מעכב שכר באופן קבוע, ואינו מעביר את כל זכויות העובדים. (חופשה, הבראה, חגים, ותק). לא רק שהעובדים לא קיבלו את שכרם, נראה שהבעיה עלולה להחריף ואנו נגיב בהתאם. אנו מקווים שהעובדים יקבלו את השכר עברו הם כבר עבדו ושימצא פיתרון לכל החובות כלפיהם. בכל מקרה ההשבתה תימשך עד לקבלת השכר במלואו והתחייבות לתשלום השוטף והזכויות", כך אמר יונה פרטוק אז

אתמול (חמישי) שוחחנו עם יונה פרטוק בעקבות סגירת המפעל השבוע ונימת האכזבה מסגירת המפעל נשמע בקולו מסגירת המפעל ומאיבוד פרנסתם של עובדי המפעל.

פרטוק: "המפעל חייב לעובדים מספר משכורת ותנאים סוציאליים שלא שולמו משך שנים. הסיפור עצוב מאוד וכמה שהלכנו כלפי מנהל המפעל, זה לא הספיק. אין לנו הרבה מה לעשות ואנחנו נפנה לביטוח הלאומי כדי לעזור לעובדים במה שמחייב החוק", אומר יונה פרטוק בשיחה ל"חדשות הגליל".

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad