היום ה-13 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

ספורט השבוע – 2.1.2015


לאחר הניצחון על הפועל ת"א בקריית שמונה התרכזו השבוע איך לשפר את היכולת שהציגו על מנת להגיע למכבי נתניה ולהפגין יכולת אחרת לגמרי מהתקופה האחרונה, אומנם חניכיו של ברק בכר מגלים אופי כאשר הם משיגים ניצחונות גם במשחקים חלשים אך עם זאת כמובן שהמאמן יודע שבכדי לשמור על הפסגה צריך קצת יותר מאופי וקצת מזל.

בפן המקצועי ככל הנראה כי הבלם קאסיו פרננדז יעמוד לרשותו של בכר וישוב להרכב לצדו של שיר צדק, בנוסף גם פציעתו של אופיר מזרחי לא תמנע ממנו לשחק מול מכבי נתניה.

הקבוצה מעיר היהלומים מגיעה כמובן למשחק עם המון קשיים מנטאליים בעיקר בצד הניהולי, שחקני הקבוצה עדיין לא קיבלו משכורות ובמועדון רק חושבים איך לשרוד את הליגה בדרך הזו, למרות הבלגאן הניהולי במחזור האחרון נתניה דווקא גברה על מכבי פ"ת של רן בן שמעון והיא תגיע לקריית שמונה במטרה לחלץ לפחות נקודה אחת.

בנושא אחר במועדון הצפוני מבהירים כי למרות הפרסומים בכלי התקשורת השונים על הכוונה לשחרר את פאנקה, אין כל כוונה לעשות את זאת לא בינואר וככל הנראה גם לא בתום העונה הנוכחית. בתוך כך הם ביקשו להדגיש כי השחקן אזצ'קו אוגו ימשיך להשתייך לסגל קבוצת הנוער.

 

בנוסף בעלי קריית שמונה איזי שירצקי ינסה לקדם את המו"מ עם הבלם המצוין שיר צדק במטרה להחתים את השחקן לחוזה ארוך טווח בקבוצה הצפונית. 


בכר: "לא אתנצל על כך שאנחנו מנצחים 1:0"

למרות משחק חלש ונרפה שלה הצליחה עירוני קריית שמונה להשיג 3 נקודות ולשמור על מקומה בפסגה, לאחר ניצחון 1:0 על הפועל תל אביב. המחצית הראשונה נפתחה בגישושים מצד שתי הקבוצות ונדמה היה כי האדומים דווקא יעלו ליתרון. משה אוחיון ושובל גוזלן ניסו את מזלם, אך מצאו את גיא חיימוב עירני ומוכן

לקראת סיום המחצית, הגיע הרגע שהכריע את המשחק. אחמד עאבד הסיט את הכדור לאופיר מזרחי, שניצב בצד שמאל של הרחבה והכניס כדור גובה למרכז דוד מנגה, החלוץ המצוין של ברק בכר, נגח את הכדור לקרקע ולרשת העליונה, 0:1 שנשמר עד לסיום. אסי דומב שלח את כל הכלים ההתקפיים שלו קדימה ולא היה רחוק מלהשיג את השוויון, אך ק"ש, במשחק די חלש מבחינתה, הייתה מספיק חכמה, מסודרת ונעזרה גם בלא מעט מזל כדי לשמור על רשת נקייה.

מאמן הקבוצה ברק בכר התייחס ליכולת ולניצחון בסיום המשחק: "אנחנו יודעים שאנחנו נמצאים בתקופה פחות טובה, אבל החבר'ה נותנים 100 אחוז. נצטרך להשתפר ואנחנו יודעים את זה. לא נתנצל כל שבוע שאנחנו מנצחים 0:1. ניצחנו משחק לא קל נגד הפועל ששיחקה בצורה מצוינת. חשוב שלקחנו את הנקודות אם אנחנו מנצחים במשחקים פחות טובים"

בכר המשיך ודיבר על המשך הליגה: "אני מאמין שניראה טוב יותר. אני מקווה ומאמין שנרוץ עד הסוף. מכבי תל אביב והפועל באר שבע מנצחות קצת יותר בקלות, אבל כשזה יותר קשה זה גם יותר מתוק"


עימות התפתח לאחר שריקת הסיום בין קשר האדומים, ישראל זגורי, לבין שוער קרית שמונה, גיא חיימוב. זגורי טען כי השוער בעט כדור לראשו, בעוד השוער לא נותר חייב והאשים את זגורי בכך שקילל אותו לא פעם במהלך המשחק. כשהרוחות התלהטו והשניים הגיעו לכדי עימות חזיתי, כמה שחקנים אחרים התערבו והרגיעו את הרוחות.

קהת: "תמיד שאתה בטופ יש יותר לחץ"

קשרה המצוין והמבטיח של קריית שמונה מסכם חצי עונה בראיון נרחב בו הוא עדיין מסרב לדבר על אליפות, אך עם זאת מסתכל קדימה ומקווה להמשיך לשמור על זה גם בסיבוב השני של הליגה

סיבוב ראשון עבר אתם במקום ראשון, סכם לי את הסיבוב כפי שאתה רואה?

"עשינו סיבוב מצוין, צברנו הרבה נקודות, אני רק מקווה שנוכל להמשיך בצורה הזאת בהמשך הליגה"

מצד שני בשלושה שבועות האחרונים אנו רואים ירידה חדה ביכולת של הקבוצה ובייחוד בהגנה אתה יכול לשים את האצבע על מה גורם לכך?

"לא אי אפשר להצביע על נקודה אבל אני בטוח שנדע להרים את עצמנו, נשחק טוב ונראה שוב את היכולות שלנו, יש לנו קבוצה טובה וצוות מקצועי מצוין שמכין אותנו בצורה הכי טובה לכל משחק"

לפרקים נראה כי כאשר אתם מובילים אתם פשוט הולכים אחורה ולא ממצים את היכולת והמומנטום

"יכול להיות שבמשחקים האחרונים דווקא שהובלנו הלכנו אחורה, אבל למשל מול עכו הלכנו קדימה ודווקא שם יכול להיות שזאת אחת הסיבות שלא ניצחנו, אבל אנחנו יודעים מה אנחנו צריכים לעשות ויודעים לתקן טעויות, יש לנו צוות מקצועי שעובד איתנו על כל משחק בכל דרך, אני בטוח שבהמשך נראה את היכולת שלנו של כל הסיבוב הראשון"

אין ספק שזאת העונה שלך אתה נמצא בכל מקום במגרש, מבשל, כובש, איך ההרגשה האישית שלך כאן והאם המשך הדרך היא לקבוצה יותר גדולה בארץ?

"אני מאד מרוצה מהעובדה שאני בקריה, מאד נהנה, לדעתי זה המקום הכי טוב, אני נמצא בעונה טובה ומקווה שאוכל להמשיך לתרום לקבוצה עם כמה שיותר גולים ובישולים, וכמה שיותר בכללי במגרש, בארץ מבחינתי קריית שמונה זה מועדון גדול לכל דבר ולכן ההמשך מבחינתי מכאן הוא לאירופה"

ינואר בפתח יכולנו לראות שהסגל של קריית שמונה לא כל כך עמוק בעיקר בשל הפציעות האחרונות, אתה מסכים עם כך שצריך להביא לפה חיזוק משמעותי אם אתם רוצים לרוץ עד הסוף?

"יש דברים שאני ישאיר למאמן ולצוות המקצועי להחליט, אני חושב שיש לנו סגל איכותי ושחקנים מצוינים"

2 נקודות ממכבי 4 מבאר שבע, סיבוב ראשון נגמר אפשר להתחיל לפנטז על תואר אליפות שני לצפון?

"אני חושב שכדי לדבר על דברים כאלה צריך לחכות לאזור של אפריל מאי, לראות שאנחנו נמצאים עדיין במאבקים האלו ורק אז לחשוב על זה"

לא מעט פעמים אני רואה את אביך ביציע של קריית שמונה, נראה כי הוא חווה יחד איתך כל רגע במשחק, במה הקשר המיוחד בניכם מתבטא בכדורגל?

"אבא שלי מאד מעורב וגם אמא שלי למרות שפחות רואים אותה ביציעים, שניהם מעורבים מאד בקריירה שלי, אבא שלי גם היה שחקן ולכן הוא מבין ומאד תומך בי יודע לתת את העצות הנכונות, אני שמח שהוא ככה מעורב ונותן את הטיפים, גם אמא יודעת לייעץ לי בצורה הכי טובה ולהגיד את הדברים הנכונים כשצריך"

פער הנקודות הקטן ממכבי מתבטא גם בלחץ על הכתפיים שלכם?

"תמיד שאתה בטופ יש יותר ציפיות ולחץ, אנחנו משתדלים להתעסק רק בעצמנו ויודעים שאם נעשה את העבודה לא נצטרך להסתכל על האחרות"

המאמן שלך ברק בכר נבחר בכל מקום אפשרי למאמן הסיבוב, מה אתה יכול לחדש לנו עליו?

"ברק הוא מאמן מאד כריזמטי וקפדן, אני לומד ממנו המון ובלי ספק הוא ראוי למאמן הסיבוב כמו שבחרו, הוא מאמן שיודע לשים את הגבול בין חבר שאפשר לדבר איתו על הכל לבין מאמן, הוא שם גבולות נכונים בדיוק איפה שצריך, אני מעריך אותו מאד ושמח שיצא לי להתאמן תחתיו"

כל העונה אנחנו מדברים על כך שלמרות ההצלחה הקהל לא ממלא את היציעים, דווקא בשבועיים האחרונים אנחנו עדים לסוג של התעוררות, מה יש לך להגיד לאוהדים?

"הקהל במשחק האחרון הרשימו אותי מאד, אני גם שמעתי עכשיו שעושים מפגשים, מתכננים עידוד וכותבים שירים. באמת רואים את השינוי, אני באמת חושב שזה משהו שדוחף אותנו במשחק מרגישים את זה על המגרש את הדחיפה, אני שמח ששמו דגש על השינוי שמח מאד ומקווה שהם ימשיכו ככה"

 

כדורסל גליל עליון/קריית-שמונה

מתקרבים לצמרת

ניצחון חוץ גדול לגליל על מכבי רעננה, 94-109, ואנחנו כבר במקום הרביעי

 

כנראה שהשלם באמת גדול מסך חלקיו, גם הנוצצים ביותר, עובדה, גליל עליון/קריית-שמונה חסרה במשחק החוץ נגד מכבי רעננה שניים משחקני החמישייה, קותי קלארק (פצוע), ורון סבג (בעיה אישית), גם הספסל שלה היה קצר (תום סלוצקי עדיין פצוע), ובכל זאת ניצחה בגדול, 94-109, לאחר 43-47 במחצית.

הגנת ברזל ברבע הראשון, שהסתיים ב-15-33; משחק התקפה משובח בחצי השני, שבו כבר הובלנו ב-24 הפרש, 69-93; והתעלות של כל מי שכן יכול לשחק הביאו לנו את הניצחון החשוב.

קלעו לגליל: דני רובין 29 נק' (9 ריבאונדים, ו-2 חטיפות), דוון קולייר 29 נק' (8 ריבאונדים, 7-11 מהשדה, 15-17 מהקו, ומדד 41), עומר טל 17 נק' (6 אסיסטים), אנטון קזרנובסקי 21 נק' (10 ריבואונדים, 7-8 מהשדה), דן ווליס 8, משה רחמים 3, ואבישי גורדון 2.

זה היה הניצחון החמישי הרצוף של הגליל, הקבוצה החמה היום של הליגה, שתארח ביום שלישי הקרוב את א.ס. רמת-השרון, בה משחקים תמיר בלאט (הבן של), וקורי קאר הוותיק, שעדיין לא נס לחו. רמת השרון (מקום 12), נוצחה השבוע בקריית-אתא, 85-61, אבל היא לא תגיע לגליל כדי לעשות סקי בחרמון. חשוב לפתוח את השנה החדשה ביד ימין, חשוב להמשיך את המומנטום, ועל כן חשוב שתבואו. כי יש לנו כדורסל ומי שלא יבוא – חבל.

 

אליפות הגליל הבינלאומית ל-3*3 בכדורסל

מועדון האוהדים האריה השואג לא ישן בחורף. המועדון חבר לאיגוד הכדורסל בישראל ולפיב"א העולמית ומתכנן לקיים לראשונה בגליל אליפות בינלאומית בענף ספורט כלשהוא.

אומנם עוד חסרים משקיעים שיעזרו במימון ההשקעה הגדולה, אבל במועדון האוהדים סימנו מטרה ויש תאריך ויעשו הכל כדי לקיים ב-21.3.14 את האליפות בגליל.

המועדון הכין גם תוכנית ב' של אליפות ארצית בלבד בגליל באותו תאריך, מה שמקטין את העלויות ומאפשר לקיים את האליפות. אבל כרגע מועדון האוהדים עושה הכל ואנשיו לא מוכנים לוותר על הגשמת החלום, גיוס המשאבים הנדרשים וקיום האליפות הבינלאומית הראשונה בגליל!!

  

 מאמאנט "תל חי" קריית שמונה

קבוצת מאמאנט "תל חי" נקראת על שם בית הספר היסודי בו לומדים ילדי שחקניות הקבוצה. הקבוצה הוקמה בתחילת השנה שעברה וזו הליגה השנייה בה היא משתתפת. רעיון גיבוש הקבוצה החל להירקם אצל ליאת (מנהלת הקבוצה) בעקבות פרסום תמונה בפייסבוק של אחת משחקניות קבוצת "הלביאות" מקריית שמונה. ליאת פנתה אל השחקנית וזו הפנתה אותה לקבלת פרטים אצל רות מנהלת קבוצת "הלביאות" (שהייתה עד כה הקבוצה היחידה מק"ש). "הרעיון קסם לי והחלטתי להקים קבוצה בביה"ס "תל חי", כי הילדים שלי לומדים שם. דיברתי עם המנהלת ופרסמתי הודעה בביה"ס וזה הלהיב את כולם". מנהלת ביה"ס נתנה לקבוצה את מלוא הגיבוי, החל משימוש באולם הספורט הבית ספרי וכלה בשימוש בכדורים ושאר ציוד. "שלחנו מכתבים להורי כל הילדים בביה"ס" והתגובות החיוביות מיהרו להגיע. הקבוצה מנתה בראשיתה 15 שחקניות, ליאת גייסה את אחיה יואב למשרת האימון והיות ולא הכיר את תחום הכדורשת, ישב ולמד את התקנון בע"פ. הקבוצה החלה באימונים, בהתחלה עם הרבה הפסדים ותסכולים. עד שהגיע טעם הניצחון הראשון שהרים את מורל הקבוצה לשמיים ועזר בגיבושה. היות שלשחקניות הקבוצה לא הייתה היכרות מוקדמת עם הנשים האחרות בקבוצה, החלו ביוזמות של ערבי גיבוש: טיול משפחות לנחל שניר, ערב סדנת צחוק וערבי גיבוש בבתי השחקניות. כיום מונה הקבוצה 12 שחקניות ויש להן מאמנת, אביבית שירן (מקצרין) ומנהלת וקפטנית הקבוצה היא ליאת. הקבוצה מתאמנת באולם הספורט בדנציגר בימים שלישי וחמישי.

פציעות אופייניות: בעיקר פגיעות/שברים באצבעות הידיים. שאלתי את ליאת אם הפציעות מהוות גורם לפרישה מהקבוצה. "להיפך, רק מחכות לחזור לקבוצה אחרי פציעה", היא השיבה.

מה מצחיק אותן? לסמדי, שחקנית הקבוצה, יש הרגל, אחרי כל תרגיל מוצלח במשחק או אימון, לפצוח בריקוד שסוחף את כל שחקניות הקבוצה אחריה. ליגה או לא ליגה, הריקוד יבוצע.

פעילות הקבוצה למען הקהילה: בפורים בשנה שעברה התגייסו שחקניות הקבוצה לשמח ילדי מועדונית עם חבילות שי מושקעות וערכו הפעלות ששימחו את הילדים מאוד. ביה"ס "תל חי" מאמץ את קשישי העיר קריית שמונה. השנה החליטו שחקניות הקבוצה להצטרף למשימה ובחנוכה חילקו שי לקשישים בכל רחבי העיר ואף בבתי הקשישים עצמם. בנוסף לפעילות היפה של הקבוצה בקהילת קריית שמונה, הרימה הקבוצה יוזמה מבורכת בזמן מבצע "צוק איתן" שפינקה והרעיפה אהבה על החיילים שנשארו לשמור על גבול הצפון. "מגיע להם בגלל שלא יצאו הביתה בזמן המבצע". השחקניות הגיעו לבסיסים עם מיטב חבילות מפנקות ועם ארוחות לחיילים ועשו הרבה שמח.

המלצות משלנו לשאר הקבוצות

כבוד הדדי אחת לשנייה בקבוצה.

חשוב לדבר ולפתוח דברים… אם מפריע משהו, שיחות עוזרות.

ערבי גיבוש חשובים ונחוצים.

והכי חשוב להן להגיד: "מאמאנט עושה לנו את זה.

בתמונה: עומדות מימין: שושי לחיאני, עינת לוי, רוית כהן, אורלי כהן, שרית פינטו, ליאת לוי, מרינה קוסאי.

יושבות מימין: זוהר גבריאל, תמר שוורצמן, אביבית שירן (מאמנת), סמדר בוסקילה, ליאת דהן (מנהלת קבוצה). לא נוכחת בתמונה: טלי ביטון.

 

 נוער

תוצאות המחזור האחרון:

נוער: מכבי חיפה – עירוני ק"ש-2-1 (צמד של אוגו אוצ'קומה)
נערים א': בני יהודה- עירוני ק"ש -2-4 (צמד של רותם חטואל)
נערים ב': עירוני ק"ש- הפועל רמת השרון-3-1 (רועי דמרי)
נערים ג': הפועל מעגן מיכאל – עירוני ק"ש-2-2 (רוי יונה ושי מור)
ילדים א': עירוני ק"ש – הפועל מטה אשר-0-6
ילדים ב': עירוני ק"ש – הפועל עכו-0-2
ילדים ג': הפועל ק"ש – בית"ר חיפה-14-6
טרום א': מ.ס ג'דיידה- עירוני ק"ש-5-6

 

משחקי המחזור הנוכחי:

נוער: מכבי ב"ש – עירוני ק"ש
נערים א': עירוני ק"ש – הפועל רמת השרון
נערים ב': עירוני טבריה – עירוני ק"ש
ילדים א':
עירוני ק"ש – מ.ס נשר
ילדים ב': עירוני ק"ש- עירוני קרית גת
ילדים ג':
עירוני ק"ש – הפועל פ"ת

 


   

אולי יעניין אותך

Bottom ad