היום ה-13 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

ספרא וסייפא

הרב מאיר אוחנה רבה של יובל, הוא גם קצין במג"ב בדרגת פקד, המתנדב הן מהצד ההילכתי והן כלוחם.

כבר שנים שהרב מאיר אוחנה, רב הישוב כפר יובל שבצפון, משמש גם כמפקד חבל גליל עליון ומפקד יחידת הכוננות בישוב וגם כרב מתנדב במשמר הגבול. כל מי שמכיר אותו יודע שהוא נוהג ללבוש שני סוגי מדים, החליפה השחורה והמגבעת, ומדי משמר הגבול והכומתה הירוקה. גם בנו הבכור, יעקב, החליט ללכת בדרכו של אביב שבחר להתגייס ולשרת כלוחם במשמר הגבול.

לפני מספר ימים הוא הוסמך כלוחם מן המניין לאחר שהשלים ארבעה חודשים של טירונות מפרכת. כמו אביו, גם יעקב למד והתחנך בישיבה חרדית וכמו אביו גם הוא בחר להתגייס ולשרת כלוחם.

למרות שהיום לובש הרב אוחנה את מדי משמר הגבול, את שירותו הצבאי הוא החל בחטיבת גולני, ורק לאחר שחררו הוא התגייס למג"ב. לאחר שסיים את הכשרתו כקצין, החליט הרב אוחנה שעליו לחזור לישיבה, וללמוד תורה. אך למרות הלימודים הרבים והתובעניים, ולמרות עבודתו המרובה כרב ישוב, הרב אוחנה מעולם לא זנח את העשייה הביטחונית ומעולם לא פשט לגמרי את המדים. כבן ללוחם גולני שהשתתף בכיבוש החרמון, שחינך את בניו לפי עקרון "חובות לפני זכויות", הוא נושא על גופו תמיד, תחת מקטורן החליפה, אקדח, הוא משמש כמפקד חבל גליל עליון ומפקד גם על כיתת הכוננות של כפר יובל, ומדי מג"ב תמיד ימצאו אצלו בהישג יד.

יעקב לעומת זאת בחר להתגייס ישירות למשמר הגבול. "מאז שנולדתי תמיד ראיתי השילוב שבין החליפה השחורה ובין המדים כשליחות ולא כמכשול" הוא מספר לאחר שסיים את הטירונות בהצטיינות, "אני מאמין שכל אזרח במדינה צריך לשרת שירות משמעותי, בגלל זה בחרתי להתגייס למשמר הגבול".

"לימוד תורה ושמירה על אורח חיים דתי, לא מונע מלתרום לנשיאה בנטל בצורה שווה לכל המגזרים, "עמו אנוכי בצרה", כל עם ישראל צריך לשאת בנטל ההגנה על העם. מאז יצאנו ממצרים ועד שישראל הפך לעם אנחנו מאוימים על ידי אויבינו שמסביב. לקיחת חלק בנטל הביטחוני וההגנה על עצמנו מפני אויבנו היא מצווה הכתובה בתורה", הוא מסביר ומוסיף כי המשימה היא לא רק ביטחונית, אלא גם חברתית. "על כל אדם לתרום מעצמו לעם עם ישראל במה שהוא מוכשר, לא כולם צריכים להיות לוחמים אך כולם צריכים להיות שותפים. גם יתר הבנים שלי יתגייסו לצבא וימלאו חובותיהם למדינה מתוך תחושת שליחות. כך אני חונכתי וכך אני מחנך את בני", אומר הרב והפקד במשמר הגבול מאיר אוחנה.

 

מסתבר, שלא הכל שחור או לבן, יש גם צבעי ביניים כמו חאקי וירוק ובמקום בו תחושת שותפות הגורל היא לא רק סיסמא, אפשר למצוא את הדרך ולעשות מעשה. הרב אוחנה ובנו יעקב, למשל.   

אולי יעניין אותך

Bottom ad