היום ה-11 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

עדיף חכם מנביא

בואו נדבר על העבר. לא, בואו נדבר על העתיד. אתם יודעים מה?! נדבר על ההווה.

אמרו חז"ל חכם עדיף מנביא. נביא משמש צינור לקבלת מידע מהבורא, ואילו חכם צריך להגיע להבנת העניין בעזרת שכלו, תבונתו והבנתו את הנתונים המונחים לפניו.

מדוע כל ההקדמה הזאת?!

לפני שש שנים אמר מי שמצטייר היום כסוג של פספוס, מי שעתידו נמצא אי שם בעברו הרחוק. אהוד ברק.

לפני כשש שנים הוא אמר ש'תוך שבועיים שלושה אסד מסיים את הקרירה שלו'. אמר, כאילו היה נביא. והמציאות, לצערי. בינתיים, אסד הכריז על ניצחנו (טוב, לא ניצחונו. ניצחונם של רוסיה, איראן והחיזבללה). ואהוד ברק, קשה לכתוב זאת, משדר מהמחתרת את הגיגיו, המלצותיו, ובעיקר מוסיף שמן למדורה הבוערת ברחוב בלפור בואכה לשכת ראש הממשלה.

אסד המשוקץ והנתעב שידיו נוטפות דם אחיו ואחיותיו מחייך כל הדרך למסיבה העיתונאים, ואלה שהספידו אותו (והיו לא מעטים) עובדים קשה לבחור תירוצים כאלה ואחרים.

המסקנה לחיים שלנו כאן במזרח התיכון היא שכל מה שלמדנו על חלק ממנהיגנו, הוא לא יותר מעמדה מקבילה של חברי פאנל בתוכנית אקטואליה. תוקפם ומעמדם זהה.

ומה כן?! הביטוח העתידי שלנו חייב לעמוד על רגליו של החכם, לא הנביא. ללמוד ולהכיר את האויב, להאמין למה שהוא אומר, כי לחכות למה שהוא יעשה, יהיה מעט מאוחר.

ובעיקר רבותי. להפסיק לחשוב 'אירופאית' ו'אמריקאית'.

רגע. אני חש שי השמחים לשים מילים בפי במובן של 'מה הוא רוצה? שנהיה ברברים, חסרי ערכים כמו אויבנו?!'. לא. ממש לא.

אני רוצה שנפסיק לחשוב ב'משוואות', בהשוואות מול אויבנו. לא כל דבר בחיים הוא חלק ממשוואה. יתכן, וחלק מהצרות החוזרות ונשנות שלנו כמדינת ישראל, זו ההתעקשות ללכת עם הראש בקיר, ראש 'אירופאי' וראש 'אמריקאי'. לא ראש יהודי השואב את החלטותיו מאוקיאנוס הידע והחוויות של אבות אבותינו.

רק אל תמשיכו באופן החשיבה ותיצרו משוואה נוספת. ידע וקידמה טכנולוגית מול תרבות והתנהלות ערכית. אין קשר בין השניים. מקסימום, אפשר לעשות קשר מלאכותי, אבל התוצאה ידועה מראש. מבוי סתום ואי יכולת לפרוץ את מעגל הקסמים בו אנחנו ואויבנו נמצאים.

אפשר לדחות, לבטל או להתעלם מהדברים. ואני מציע רק לחשוב עליהם. לחשוב, לא 'אירופאית' ולא 'אמריקאית'.

 

 

מה שמותר לנציג מחנה השמאל

בואו תראו עד כמה הצביעות הפכה לטבע שני אצל חלק מהיושבים בציון. השבוע התפרסמה תוכניתו של היו"ר הנבחר של 'העבודה' אבי גבאי ובה מספר הצעות, לא דמוקרטיות, בלשון המעטה.

מפלגת העבודה, מפלגה שרשמה חיסולים סיטונאים של מנהיגה כפטנט בלעדי במגרש הפוליטי, הופכת למפלגה לא דמוקרטית, בחסות הדמוקרטיה והתאווה לשלטון בכל מחיר.

היו"ר גבאי מציע שתינתן לו הזכות להנחית ארבעה מועמדים ומועמדות בעשרים המקומות הראשונים, שניים בכל עשיריה.

הוא מבקש להיות גם היו"ר וגם המזכ"ל, איש הארגון של המפלגה.

…בואו נעצור כאן לרגע ונשנה שמות: הליכוד במקום העבודה. בנימין נתניהו במקום אבי גבאי. נו, את ההמשך תשלימו לבד…

…נחזור לגבאי ולעבודה. התגובות המלומדות שנשמעו מהפרשנים היו צוננות, קרירות, ובעיקר מקפיאות. מקפיאות עד צמרמורת את היושרה שכה אנחנו זקוקים לה בימים טרופים אלה.

ההסבר פשוט. קואליציית השנאה והתיעוב שמגלים (הפרשנים והעיתונאים כבר לא מסתירים זאת) העבירה אותם על דעתם המקצועית והאנושית. 'רק לא ביבי!' הם יגידו לך בחדרי חדרים ובכיכר בפתח תקווה. 'רק לא ביבי!'…

בואו נבדוק לרגע לאיזו מפלגות (גדולות) אפשר לקרוא 'מפלגות דמוקרטיות המשקפות את רצון חבריהם'.

'יש עתיד' של יאיר לפיד?! היו"ר לפיד סינג'ר את חברי הכנסת בערך כמו העבדים השחורים שהובאו מאפריקה לאמריקה. הם אומנם באריקה, אבל הם בעצם עבדים-שחורים באפריקה.

'כולנו' של משה כחלון?! תלמידו המובהק של יאיר לפיד, עשה 'העתק הדבק' ובזה סגר עניין.

'ישראל ביתנו' של אביגדור ליברמן?! יש לו מילה, ושמישהו ינסה לדבר…

'ש"ס' של אריה דרעי?! נולד לעולם הפוליטי מצויד ב'הוראות יצרן' מהרב עובדיה יוסף זצ"ל. ועכשיו? הקול של 'מועצת החכמים' והידיים של דרעי.

מה נשאר לנו? טוב, על 'אגודת ישראל' מיותר להכביר במילים, הם המציאו את השיטה.

בואו נבדוק, איזו מפלגות גדולות דמוקרטיות נותרו לנו?! 'הבית היהודי' ו'הליכוד'. לא יכול להיות… שתי מפלגות 'לאומניות', 'חשוכות' 'מחרחרות מלחמה' ורודפות מיעוטים. לא יכול להיות… זו דמוקרטיה?! מה? זה מה שהעם רוצה?!

ובכן, העם רוצה שלום. לא תחליפי שלום עם 'פג תוקף'. העם רוצה שדעתו ורצונותיו יבואו לידי ביטוי בכנסת, ולא בכיכר בפתח תקווה. העם רוצה חוקים שפויים בה לא יאסרו על פוליגמיה (ריבוי נשים) רק אצל בני מיעוטים, במסווה של דת ותרבות. העם רוצה דין אחד באכיפת חוקי מדינת ישראל בכפרים הערביים ובשטחי ישראל האחרים.

העם רוצה שסוף סוף הממשלה והעומד בראש יקיימו את מה שהבטיחו, לפני ששלשלו את הפתק לקלפי.

זה מה שרוצה העם.

 

 

הודעה חשובה: מערכת הבחירות החלה

לא, זו לא הודעה רשמית של משרד הפנים. המשרד, כידוע ימסור הודעה מסודרת ב'רשומות', ואז כל מי רוצה לעבוד עבור תושבי העיר, יוכל לבקש את אמונם, ואולי, מי יודע…

…ככל הנראה חבורה (לא גדולה) של 'מועמדים' שכתובתם הרשמית היא 'פייסבוק-קריית שמונה', הכריזה על מערכת הבחירות, ובעיקר נמצאת בריצת אמוק …להכפיש ולהוציא דיבת העיר ותושביה רעה בכל מקום בארץ, מעל כל במה ובכל דרך. אגב, אם הם היו פועלים כאשר האמת, ורק האמת, וכל האמת הייתה נר לרגליהם, ניחא. החבורה הזאת לוקחת רסיסי אמת, שברי עובדות ועוטפת אותם ברפש, בהרבה רפש.

אז בואו נבדוק. בביתו של מי הכל מתוקתק, כולל המתג של החשמל במחסן?!

בבית או במשרד של מי אין איזה סדק, פגם בקיר או קילוף של צבע?!

בגינה של מי לא תמצא עשבים שוטים, עלה שהתייבש או ענף שנשבר מהרוח?!

כמובן, שהתשובה לכל השאלות היא 'אין בית ואין גינה שהתמונה המתוארת אינה נכונה'.

אולם, זה מספר שבועות שחלק מהחבורה הזו מנצל את התואר האקדמי והרישיון המקצועי שלו כדי להטריד, ללבות את אש השנאה, להסית הורים, מורים ותלמידים נגד כל מי שעומד מן העבר השני. תחת אצטלה של מכובדות, רצינות ו'אני יודע מה אני אומר לכם', הם עסוקים מבוקר עד לילה (בעיקר בלילות), בלהרוס. וכל זאת כאשר אנשים ונשים, עובדים ועובדות וכן, גם נבחרי ציבור עושים ימים כלילות כדי שלתושבי העיר הנפלאה הזאת יהיה טוב יותר משהיה אתמול.

האנשים המדוברים תאווי כח ושלטון, ושלא יספרו לכם סיפורי "אלף לילה ולילה' על כמה שהם ישרים וסרגל עקום לידם, איכותיים ורודפים אחר כל מושחת, והאחרים?! פשוט מושחתים ועבריינים והיה להם נזלת באף כשהיו ילדים בשכונה… בשבוע האחרון פנו מספר הורים ושאלו 'האם כל מה שכתוב בפייסבוק נכון?'. עניתי בשאלה 'כל מה שאומרים עליך נכון?'.

התשובה שקיבלתי מיצתה את כל הסיפור ב-'תלוי'.

אמת, זה תלוי. תלוי מה היה ומה יש עכשיו. תלוי כמה שנים הזניחו תשתיות ופתרונות עומק של העיר, והכי תלוי, מה עושים ומי עושה את העבודה, ומי האנשים שאחרי יום הקלדה במקלדת עולים על יצועם, מנגבים זיעה וירטואלית ואומרים 'איזה כיף. הוספנו עוד שמן למדורת השנאה שהדלקנו'.

לילה טוב.

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad