היום ה-13 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

עובדים במפעל קיבוצי לקו באלרגיה עקב אכילת דג טונה ואושפזו בזיו

על פי הדיווח אותו קיבל הצוות הרפואי בחדר המיון, העובדים אכלו בחדר האוכל, בהפסקת הצהריים, טונה אדומה, מנה שהוכנה מדג טונה קפוא ותוך זמן קצר החלו כמה מהם להתלונן על כאבי ראש עזים מאוד, קוצר נשימה, בחילות, פריחה אדומה ומגרדת באיברים שונים בגופם וחולשה כללית.

העובדים הובהלו בסיוע כלי רכב מהקיבוץ, ישירות אל חדר המיון במרכז הרפואי זיו בצפת, שם טופלו על ידי צוות חדר המיון, בטיפול מהיר ואינטנסיבי בתרופות נוגדות אלרגיה, אנטיהיסטמיניים, סטרואידים וכן באינהלציות ואושפזו להשגחה עד אשר סימני האלרגיה חלפו, לאחר מספר שעות.

ד"ר חוסיין עאמר, מנהל המחלקה לרפואה דחופה: "עובדי המפעל סבלו מתסמינים של אלרגיה קשה שחייבו טיפול מיידי ומהיר בנוגדי אלרגיה. במקרה של אלרגיה קשה יש צורך במענה מיידי שכן הגוף עלול להיכנס למצב של 'שוק אנפילקטי' העלול להביא לתופעות קשות ולעיתים אף למוות, מאחר והאלרגיה משפיעה על מערכות גוף רבות וגורמת לשרשרת תגובות הכוללת חסימת דרכי הנשימה, ירידה בלחץ הדם, פריחה קשה בגוף ועוד. הנהלת המפעל פעלה בחכמה כאשר מיהרה להגיע עם העובדים לחדר המיון, כך יכולנו לטפל בהם במהירות האפשרית ולמנוע בעיות ותופעות קשות בהרבה" אומר ד"ר עאמר.

 

המרכז הרפואי זיו דיווח על המקרה למשרד הבריאות ויצר קשר עם הנהלת המפעל בבקשה לבדוק מול הסוכן המפיץ את המזון והחברה המייצרת אותו את תוקפו של הדג ומרכיביו.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad