היום ה-13 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

עובדים עלינו

  כדי לא לצאת ידי חובה באמירה כללית שהייתה תקופה קשה, נתכבד ונאמר גם מה לא היה טוב והיכן היה הכישלון.

–        יציבות פוליטית. המפתח לכל הצלחה היא יציבות. האופן בו אתה ממקם את עצמך ביחס לסביבה בה אתה פועל. לצערנו, אי אפשר להתייחס למילה 'יציבות' בהקשר של ראש העיר והמועצה, כי מה שקרה במהלך השנתיים הללו היה מחוץ לסקלה בה מצוי הערך 'יציבות'. ההתעסקות היחידה בעניינים ציבוריים הייתה ההישרדות ומלחמות היהודים שבהן כיכבו לסירוגין ראש העיר, סגניתו לשעבר, ד"ר יפעת שאשא-ביטון ואנשי האופוזיציה. מאחורי הקלעים היה תפקיד חשוב לחבר המועצה יגאל בוזגלו, שכ הזמן חתר לתפקיד הסגן, ולזכותו יאמר, שהוא לא הסתיר ולא הסתתר מאחורי סיסמאות.

–        ניקיון ואיכות חיים. גם כותרת זו אינה יכולה להיכנס להימצא במקום בהם עיר צריכה להימצא בבחינת רמת הניקיון ואיכות החיים של תושביה. לעיתים, נדמה שראש העיר התבלבל והוא דואג לאיכות חייהם של ה…כלבים בעיר. אם לא, כיצד אפשר להסביר את הטרור שעושים בעלי הארבע המצפצפים על שכניהם ועל העירייה באופן שהם מחזיקים את בעלי החיים שברשותם. אי אפשר ללכת מאה מטרים ברציפות בלי לדרוך על תוצרתם של הכלבים. המינוס הזה מסריח במיוחד והוא לחובתו של ראש העיר באופן מיוחד.

–        מדרכות. רק בנס לא נפצעים הולכי הרגל, במיוחד הקשישים והמוגבלים מהמדרכות ההרוסות. עקב אוזלת ידה של העירייה בפיקוח, מדרכות העיר נמצאות במצב המסכן את הולכי הרגל על כל צעד. תושבים שבנו בית וכתוצאה מהבניה, מדרכות נהרסו על ידי משאיות וטרקטורים, לא החזירו את המצב לקדמותו, כפי שמחייב החוק. והעירייה לא עשתה דבר. לא חלתה את הפיקדון וגם על פי חוק. נחמדים על חשבון בטיחותם של התושבים.

–        כבישים. במילה אחת קטסטרופה. אין מקום נוסף בתחום השיפוט של מדינת ישראל כדי להשוות את המצב למה שקורה בעיר. הרס טוטאלי של רכבים ונזקים עצומים לבעלי הרכבים שאפשר היה למזער במידה רבה אילו העירייה היתה עושה משהו. אפילו כבישים שנסללו לאחרונה מתפוררים עקב רמת ביצוע נמוכה, שלא לומר רשלנית. אין תקווה אין תוחלת למצב.

–        פיקוח. או נכון יותר, אכיפה סלקטיבית. רק לאלוקים פתרונים כיצד העירייה מבצעת את מדיניות האכיפה של חוקי העזר, ובעבר כבר עמדנו על העוול הנגרם לתושבים ש'חטפו' דו"חות ללא אזהרה וללא שידעו שהעירייה החליטה ליישם את החוק. הטענה אינה כלפי אלה העושים את עבודתם, אלא כמו תמיד כלפי ה'ראש'. מידי פעם פונים אלינו תושבים שביום בהיר אחד פקחי העירייה רשמו להם דו"ח, והם אפילו לא מבינים מה קרה. 

על כל אלה, עומדת העירייה ובקופתה חור בעומק של 20,000,000 מיליון שקלים. ממה? על מה? אין איש יודע ואין איש רוצה לדעת. הדעת הייתה סובלת נתונים כאלה אילו היה נעשה משהו בתחום כלשהו ברחבי העיר. העובדה שאנחנו שבוים בידי חבורה צינית של אנשי ציבור שאינם מבינים את חובתם הבסיסית כלפי תושביהם, היא נחמתם. החסינות שיש לראש הרשות בגיבוי משרד הפנים מדכא כל ניסיון של התושבים לעשות משהו, ורק נזכיר שבזמנו אלפי חתימות לא הזיזו את ראש העיר עד שהשופט עשה זאת. אנחנו לא מייחלים זאת לאף איש ציבור, אבל הסבלנות נגמרת ככל שהסבל גדל.

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad