היום ה-13 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

עו"ד אופיר יחזקאלי: מגיל צעיר חשתי שהייעוד שלי הוא מילוי שליחות ציבורית בקריית שמונה

הצג את תעודת הזהות שלך בקצרה.

בן 38, נשוי לשני ואב ל-3. נולדתי והתחנכתי בקריית שמונה, החל מהמעון בשפרינצק ועד תיכון דנציגר. בתיכון הייתי יו"ר מועצת תלמידים, אחראי מתנדבים נוער במד"א ומדריך בתנועת נוער העירונית. רס"ן במילואים, ביחידת תיאום פעולות הממשלה בשטחים. יחידה שאחראית על כל הממשל הצבאי והתיאום האזרחי והביטחוני בשטחים. שירתי בחברון, יריחו ורמאללה, ואחרי קורס קצינים שירתי עוד 5 שנים בקבע. נבחרתי כקצין מצטיין ולמרות לא מעט הצעות מהצבא לחתום לטווח ארוך העדפתי להשתחרר וללמוד באקדמיה.

למדתי במרכז הבינתחומי הרצליה, תואר ראשון במשפטים ותואר ראשון בממשל ואסטרטגיה. בתקופת הלימודים נבחרתי לכהן כיו"ר אגודת הסטודנטים בבינתחומי שם  הקמתי חברה כלכלית שהפכה למנוע צמיחה עבור אלפי סטודנטים. עם סיום הלימודים המשכתי לאחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים בתל אביב. התמחיתי בתחום מסחרי ובשוק ההון. הנפקות, גיוס כספים וכו'. הרצון להמשיך ללמוד הביא אותי ללימודי תואר שני במדיניות ציבורית ולאורך כל הדרך הייתי מעורב חברתית בהקמת 2 תנועות אזרחיות. למרות לא מעט הצעות אחרות במרכז תמיד הרגשתי שקריית שמונה היא הבית ובחרנו אשתי ואני לחזור ולגדל פה את הילדים.

 

אנא הצג את עשייתך בתחום הציבורי/קהילתי.

הייתה לי הזכות להקים את 'מרכז הצעירים' של קריית שמונה: לקלוט צוות, להתוות דרך ולנהל תהליכים בעיקר בכל מה שקשור לגיוס שותפים ומשאבים ממשרדי ממשלה, פילנתרופיה ומגזר עסקי. במקביל עיסוק מאוד אינטנסיבי בהקמת השכונות החדשות יובלים ובימת תל-חי. שחרור חסמים, דיונים בבתי משפט ומשא ומתן לשחרור הקרקע, הגדרת מנות שיווק, השגת תקציבי קדם מימון וסבסוד נוסף של עלויות הפיתוח, הגדרת מוסדות הציבור והחינוך בשכונה. במקביל, כתיבת התוכנית לפיתוח כלכלי ויצירת מקומות תעסוקה בתחום הפודטק, כתיבת החלטות הממשלה, מילוי קולות קוראים והשגת תקציבים נוספים. בינוי קהילות צעירים והפקת פסטיבלים ואירועי תרבות. סיוע לחיילים משוחררים והכוונה להשכלה גבוהה. כשאני רואה היום תמונות של סטודנטים מקבלי מלגות ממגבית קנדה או של הקידוחים הראשונים בשכונת יובלים או של מופעי סטנדאפ או החלטת הממשלה שעברה אני מחייך לעצמי ויודע כמה שעות עבודה ועשייה הקדשתי לנושאים האלו עד שהגענו לרגע הזה.

 

– הצג את תוכניותך, אם וכאשר תבחר.

דאגה לשכונות הוותיקות. אין סיבה שאנשים ימשיכו לגור ברכבות משנות ה-70 או לא יוכלו לבנות מרפסות באופן חוקי. יש לקדם הליכי התחדשות עירונית והסדרת תב"עות בשכונות הוותיקות לצד הקמת השכונות החדשות.

יוצרים מקורות תעסוקה איכותיים ומשאירים את הצעירים בבית. לצד קידום תעשייה עתירת ידע ומשיכת חברות ומפעלים, דאגה לעסקים קטנים.

חדשנות חינוכית. חינוך איכותי צופה עתיד. העולם משתנה וצריך לוודא שהתלמידים שלנו יוצאים לעולם עם כלים מתאימים.

סצנה תרבותית תוססת. לכל שכבות האוכלוסייה דגש על נוער וצעירים.

מלחמה על הבריאות.  לא רק סוגיית מיון/מרכז רפואי, תורים לרפואת מומחים, בדיקות מקצועיות ועוד..

חתירה לעצמאות כלכלית של הרשות המקומית תוך יצירת שותפויות. ממשלה, מגזר עסקי, מגזר שלישי, פילנתרופיה.

קהילה חיה ובועטת. עידוד תושבים ללקיחת אחריות, יוזמה ומעורבות.

דאגה לגיל השלישי. איך זה שאין פה בית אבות אחד בעיר?

קידום תחום הספורט. הקמת מתחמי ספורט חדשים. אין סיבה שתושבי קש יצטרכו לצאת מהעיר למשחקי כדור – רשת, כדורגל או כדורסל.

שירות איכותי לתושב. קידום תהליכי "עיר חכמה" ומתן שירות איכותי לתושבים

 

 

מדוע לבחור דווקא בך?

מגיל צעיר חשתי שהייעוד שלי הוא מילוי שליחות ציבורית בקריית שמונה. אני בגיל הנכון שמחד מחובר לנוער וצעירים ומצד שני מנוסה בהובלת תהליכים מורכבים ומשמעותיים בצבא, באזרחות וברשות המקומית. אני חושב שבחירה בי מסמלת תקווה וקריאה לעוד צעירים לבחור לגור בעיר. מועצת העיר זקוקה לרענון ודרך חדשה של  נקיטת יוזמה, יצירתיות, חיבור בין מגזרים, לקיחת א

אולי יעניין אותך

Bottom ad