היום ה-11 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

"עוזיאל", עיר התנ"ך

בית ספר עוזיאל לקח את תלמידיו ב"מנהרת הזמן" היישר לתקופת התנ"ך כפי שנעשה מדי שנה והדבר כבר הפך למסורת. התלמידים זכו במהלך השבוע ללמוד באווירה המיוחדת של תקופת התנ"ך במסגרת יוזמה חינוכית של רכזת התנ"ך זוהרה לוי.

הכניסה לבית הספר קיבלה פנים תנ"כיות והוקם במקום שוק יהודי עתיק עם הסממנים המיוחדים לתקופה מכירת תבלינים, בדים, שטיחים וכלים עתיקים. בפינות אחרות היו דמויות מוכרות מהתנ"ך עם התלבושות והצבעים האתניים ותערוכת כלי המשכן שהוכנה מקופסאות וניירות מוזהבים.

פתיחת עיר התנ"ך הייתה בצעדת יום ירושלים המסורתית לאורך הרחוב הראשי של העיר, בליווי שירים ומוזיקה לכבוד ירושלים כשכל התושבים הוזמנו לחגוג יחד עם ילדי בית הספר, לבושים כחול-לבן ומצוידים בדגלים.

בהמשך השבוע הובאו כבשים ועזים לפעילות "בעקבי הצאן" כאשר הילדים התנסו בחליבה, יצירת גבינות, גזיזת הצמר של הכבשים ויצירת דמויות כבשים.

הילדים התנסו במסחר עתיק, סחר חליפין, ביניהם של חפצים, ספרים, בגדים, משחקים, פירות ועוד.

הפעילויות היו מגוונות: היכרות עם בגדים מהתקופה, לדוגמה בגדי הכהן הגדול, חידות, שערי ירושלים, משחק פיצוחים, סיפורם של חפצים מהתנ"ך תוך כדי משחק, הכנת ציציות, לימוד חוויתי על המשכן וכליו, גלריית ציורי תנ"ך, תרומות ומעשרות, פעילות על כתב רש"י, ויצירות אומנות המתקשרות לנושא הביכורים.

כיתה ד' בנות הכינה הצגה על יוחנן בן הורקנוס, הצגה שהכניסה את הילדים לאווירה שנושאה היה אהבת התורה.

בפעילויות אחרות הילדים הכינו קטורת תוך שהם חווים את כל תהליך כתישת התבלינים עם מכתש ועלי כפי שהיה נהוג בבית המקדש.

יש לציין שכל הפעילויות התחברו מצד אחד ליום ירושלים ומצד שני לחג השבועות, כשבחירת שבוע זה סמוך לחג השבועות, חג מתן תורה, אינה מקרית.

ילדי הגנים השתתפו בחלק מהפעילויות וטעמו את טעם התקופה בפעילות עם העזים ואפו פיתות בטאבון.

על השבוע העמוס באירועים ותכנים יהודיים, מאז ומהיום, ניצחה מנהלת בית הספר, אילנה מויאל, הרואה חשיבות מיוחדת בחיבוב שעורי התנ"ך על התלמידים ובלמידה החווייתית ששולבה לאורך כל השנה בתוכניות הלימודים.

הלימוד החווייתי הוא מהוותיקים והמשמעותיים בדרך חינוכו של הילד, ואף אם ברבות הימים הוא ישכח דבר מה, את רישומי החוויה שעבר, הוא לא ישכח.

אולי יעניין אותך

Bottom ad