היום ה-12 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

עונת הכאפות

ככלל, מפלגה שמתחילה עם נושא החרדים, מראש אין לה מה למכור. מה?, לא קורה במדינה הקטנה שלנו דבר, מלבד הישרדותם של החרדים? מה?, החרדים ירדו מהירח רק הרגע? לא. והשאלה, מדוע לא 'מטפלים' בחרדים, בשפתם של המתנפלים, במהלך כל שנות שלטונם של ממשלות מימין ומשמאל, היא השאלה שצריכה להישאל.

מדינה בה רשימת הנושאים המחכים לפתרון היא כאורך שנותיה של המדינה, אזרחיה לא יכולים ליפול שוב למלכודת 'התרגיל החרדי', או במילים אחרות, 'כאפות לחרדים' יפתרו כל בעיה.

האזרח הישראלי רוצה לשמוע תוכניות ממשיות ואמיתיות באשר לנושאים כמו: פיתרון לדרישות המחאה החברתית (חינוך, חד-הוריות, יוקר המחיה, מחיר החשמל, מחיר הדלק ועוד), חלוקה צודקת יותר של תקציבי המדינה, חוסר תעסוקה במקומות כמו קריית שמונה והפריפריה המביאים למותו בטרם עת של אחד ממפעלי הפאר ההרואיים של מדינת ישראל מאז הקמתה, עיירות הפיתוח, במצבם של הקשישים והמזדקנים העלולים לאבד אחוזים נכבדים מן הפנסיה שלהם כשיזדקקו לה, בריאות ממלכתית, האומנם? כן, גם מה דעתם על הנושא האירני ועל פסטיבל האביב המתחולל אצל שכנינו מסביב. יש עוד נושאים, אבל הכיוון ברור.

חרדים? אולי תת-נושא של תת-סעיף. אבל גולת הכותרת של מי שמתיימר להציל את עם ישראל? ממש לא.

תראו מה קרה. החשש של ראש הממשלה שסיום תוקפו של חוק טל יעורר את מיצי החשק ויפתח את התיאבון למפלגות לצאת למסע סחטנות, שגם כך יוביל בסופו של דבר להקדמת הבחירות, הביאו אותו להקדים את הבחירות.

אלא מה? הסיבה להקדמת הבחירות הייתה הרצון לבטל את 'חוק טל', ולקצר את חייו, מהר ככל האפשר, אבל בפועל, 'חוק טל' קיבל ממתנגדיו 'נשמה יתרה', עוד כחצי שנה של חיים טובים ומאושרים, מעבר למועד החוקי לסיומו. אילו מתנגדיו היו כובשים את יצריהם וממתנים את האובססיה שלהם 'להביא כאפות' לחרדים, בכל מקרה ובכל מצב, יכול להיות שהיו משיגים את מבוקשם מהר יותר. מישהו כבר אמר "החיפזון מן השטן".

כדי להסיר ספק אומר, שיש למצוא נוסחא, חוק בהסכמה רחבה, לחלק את נטל הביטחון והנושאים החברתיים על כמה שיותר מאזרחי ישראל, באמצעות שירות צבאי או לאומי.

בתוך כך, יועציו של יאיר לפיד החליטו השבוע שזה העיתוי המתאים להפסיק את משחקי החסמב"ה שלו עם התקשורת (יעני לא יודע שמצלמים ומקליטים אותו), ולזמן את נציגי המדיה ולהציג בפני הצופים והמאזינים את משנתו ביחס לסוגיית הגרעין ה, …סליחה, 'חוק טל'.

האמת? תוכניותיו בנושא שירות החרדים הפתיעו אותי א. ממידת החמלה והרצון שלו לפתור את הנושא וב. בהחלטה להעביר את הטיפול ממחלקת הבטן למחלקת הראש. וזה כבר חידוש. השינוי הוא גם מהמעבר מגישה מתריסה ודוואקנית, להתייחסות רציונאלית, לפחות כפי שחוגים מסוימים מתייחסים לאי שירותם של האזרחים הערביים בצה"ל או בשירות לאומי.

יאיר לפיד 'יצא מהקופסה' כדי לפתור את סוגיית גיוס החרדים. יש לקוות שבהזדמנות הזאת הוא לא נכנס לצרות.

נוסיף ונאמר, שבעוד אחוז המשרתים ב'צבא השם' אצל החרדים הוא מאה אחוז, אחוז החילונים המשרתים ב'צבא המדינה' הוא פחות.

אולי יעניין אותך

Bottom ad