היום ה-16 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

עונת הכשות הנחשים החלה

הראשון, בן 24 הגיע בשעות אחר הצהריים לאחר שהוכש בעת ניסיון להרחיק נחש צפע מחצר ביתו, בתגובה הנחש הכישו. הצעיר הביא עמו את הנחש בתוך בקבוק שתייה ריק, דבר אשר סייע לצוות הרפואי להעניק לו את הנסיוב המתאים. עוד באותו יום הגיע אדם כבן 60 מצפת העוסק בגידול נחשים, אשר הוכש גם הוא. אצלו זאת הייתה 'תאונת עבודה'. ד"ר חוסיין עאמר, מנהל המחלקה לרפואה דחופה (מיון) במרכז הרפואי זיו, 'מנצל' את שני המקרים הללו ופונה אל כל מי שחייו יקרים לו, להיזהר, להיזהר מאוד מהנחשים הארסיים שמתעוררים משנת החורף שלהם כאשר כמויות הארס בבלוטות מלאות עד להתפקע.

 ד"ר חוסיין: בעונה זו של השנה מתחילים הנחשים להיות מאד פעילים בחצרות בתים ובשטחים פתוחים ועל הציבור לנהוג על-פי כללי הזהירות. כדי להימנע מהכשה יש להתלבש בלבוש מתאים כאשר מסתובבים בשטחים פתוחים, ללכת עם נעליים סגורות, להדריך ילדים וצעירים שלא להרים סלעים או חפצים שמתחתם עלולים להסתתר נחשים. בתחילת הקיץ הנחשים מסוכנים יותר משום שכמות הארס שלהם גדולה וכמות ארס רבה עלולה להשפיע באופן קשה על מערכת העצבים ושרירי הגוף ולגרום להרס הכדוריות האדומות.

הסימנים הראשונים לאחר הכשת נחש הינם כאב דוקר או שורף, סימני הכשה על העור ונפיחות. סימנים נוספים שיכולים להופיע הם בחילה, הקאה, שלשול, חולשה וירידת לחץ דם. לעיתים מופיעים סימנים מאוחרים כמו-נמק, שטפי דם וזיהום הפצע. יתכנו גם הפרעות בקרישה, דימום במערכת העיכול, התכווצויות, הפרעה במערכת הלב וכלי הדם, איבוד הכרה ואי ספיקת כליות", אומר ד"ר עאמר.

עוד מוסיף ד"ר  עאמר ומדריך את אלה שהוכשו: "במקרה של הכשת נחש יש לפנות את הנפגע במהירות האפשרית לקבלת טיפול רפואי וכי הטיפול הראשוני שיש לתת לנפגע לפני הגעת הצוות הרפואי או ההגעה לבית החולים הוא השכבת הנפגע והרגעתו, חשוב שהאדם שהוכש יהיה רגוע ככל האפשר מאחר ועלייה בדופק ובלחץ דם מזרזת את התפשטות הארס בגוף. חשוב לקבע את הגפה הפגועה ולשטוף את אזור ההכשה במים.

בשום מקרה אין לחתוך את הפצע, אין למצוץ את הדם במקום ההכשה, אין לקשור את הגפה, אין לבצע חסימת עורקים, אלא רק לקבע את הגפה שתזוז מעט ככל האפשר. בשום אופן אין לרוץ מאחר והריצה מזרזת את זרימת הארס בגוף. אין להניח קרח ישירות על מקום ההכשה, אין לקחת משכך כאבים ולשתות שתייה חריפה!

צריך לשים לב שחומרת ההכשה תלויה בסוג וגודל הנחש, גיל וגודל הנפגע, הזמן שחלף מאז ההכשה ואופי ההכשה. חשוב ביותר לנסות ולזהות את סוג הנחש שהכיש את הנפגע, צבעו ומאפייניו. זיהוי הנחש יסייע לרופאים בטיפול בנפגע אם יידעו מאיזה מין היה הנחש שהכיש את הנפגע" אומר ד"ר עאמר, בתקווה שתיזהרו מנחשים מסוג כלשהו…

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad